Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pakko" asua omakotitalossa, vaikka en haluaisi:(

Vierailija
20.02.2022 |

Kuulostaa jotenkin elitistiseltä ongelmalta, mutta on ihan oikea ongelma minulle. Haluaisin asua kerrostalossa, jossa huolto pelaa, pihat aurataan ja nurmikot leikataan. Edes rivitalossa.

En vain uskalla muuttaa, sillä asun ns. paremmalla alueella, jolla on vain kalliita omakotitaloja sekä joitain rivareita. Joutuisin vaihtamaan asuinaluetta, ja olen kuullut kavereiltani vain huonoja asioita muista kaupunginosista.

Ärsyttää:( Oletko sinä onnistunut löytämään sujuvaa kerrostaloasumista?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne, mutta niin, että en haluaisi asua ok:ssa, mutta mies haluaa. Rakastan miestäni ja haluan olla hänen kanssaan yhdessä. Talo on yhteinen, eikä minulla ole varaa muuttaa maksamaan vuokraa talolainojen lisäksi, eikä miehellä varaa ottaa koko taloa itselleen jotta minä voisin muutta kt.

Vierailija
42/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rivitaloissakin usein joutuu tekemään nuo itse.

Ei joudu, uskokaa jo, jos taloyhtiössä hoidetaan asiat talkoilla, niihin ei ole pakko osallistua, sanotaan ihan asia kerrotaan asuntoyhtiölaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan siihen omakotitaloon ostaa ko. palvelut. Sillälailla ne kerrostalossakin hoidetaan ja maksetaan sitten yhtiövastiketta. Että ei ne ilmaisia palveluita ole sielläkään. Niin miksi et palkkaisi jotain tekemään pihatyöt puolestasi? Ja lopettaisi elämästä ongelman kanssa jota sinulla ei ole.

Olen ostanut suurimman osan. Mutta esim näin talvella ei voi olettaa, että se pihan putsaaja on joka aamu ehtinyt hoitaa kaiken ennen kuin lähden töihin. Tottakai ymmärrän, että on muitakin asiakkaita, mutta ärsyttää silti maksaa aurauksesta ja kuitenkin kolata pihaa itse.

Ei kerrostalojen ja rivitalojenkaan pihoja aina ehditä aurata ennenkuin porukka lähtee töihin, mutta ei niitä kyllä itse kannata kolata kun siitä maksaa jollekin toiselle, senkun lähtee töihin ja kun tulee töistä on piha aurattu.

Meillä aurataan, osa porukasta valittaa kun heräävät neljän aikaan auraamiseen. Minun makkarini on sisäpihan puolella, minä en tiedä auraamisessa yhtään mitään.

Vierailija
44/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joudu, uskokaa jo, jos taloyhtiössä hoidetaan asiat talkoilla, niihin ei ole pakko osallistua, sanotaan ihan asia kerrotaan asuntoyhtiölaissa.

Monissa rivitaloissa on kuitenkin jonkinlainen "etupiha", joka on pakko asukkaan itse kolata, jos haluaa ylläpitää kulkuväylää etuovensa ja tein välillä.

Vierailija
45/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan siihen omakotitaloon ostaa ko. palvelut. Sillälailla ne kerrostalossakin hoidetaan ja maksetaan sitten yhtiövastiketta. Että ei ne ilmaisia palveluita ole sielläkään. Niin miksi et palkkaisi jotain tekemään pihatyöt puolestasi? Ja lopettaisi elämästä ongelman kanssa jota sinulla ei ole.

Olen ostanut suurimman osan. Mutta esim näin talvella ei voi olettaa, että se pihan putsaaja on joka aamu ehtinyt hoitaa kaiken ennen kuin lähden töihin. Tottakai ymmärrän, että on muitakin asiakkaita, mutta ärsyttää silti maksaa aurauksesta ja kuitenkin kolata pihaa itse.

Tiedän että tämä aloitus on provo, mutta leikitään etten tietäisi.

Miksi se piha pitäisi aamulla olla putsattu? Osta pitkävartiset saappaat ja maasturi niin pääset aamulla pihasta. Ostettu talkkari joutaa sen päivälläkin käydä siivoomassa, tai putsaa itse vaikka viikonloppuna, niin me vähemmän saamattomat ihmiset tehdään. Sievin nahka saappaita voin suositella.

Vierailija
46/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan siellä kerrostalossa seinänaapureita, jotka pitävät juhlia joka viikonloppu ja sinulla ei ole juurikaan omaa rauhaa.

On se niin avutonta, että ei voi käyttää ostopalveluita lumen luontiin ja mahdollisiin muihin töihin. 

Todennäköisesti tulet katumaan päätöstäsi, jos muutat kerrostaloon.

Vierailija
47/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuohon on varauduttava kerrostalossakin, ettei aina ole pihat mintissä heti aamusta.

Ehkä tässä on ihan kyse pihasta poispääsystä ym., t a u k k i.

Kyllä pihasta pois pääsee, ei yhdessä yössä niin paljon lunta sada etteikö autolla pääsisi pihasta pois, jos epäilee, niin voihan sitä vähän lapiolla tehdä pientä uraa renkaiden taakse. Ja täysin sama tapahtuu myös kerrostalossa, tai missä vaan, siksi on hyvä olla autossa aina pieni lumilapio mukana, niitä ihan myydään autossa pidettäväksi.

Vierailija
48/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti siitä omasta porraspäästä joutuu tekemään itse lumityöt koska ne on omassa hallinnassa olevaa aluetta, ja huoltofirma hoitaa yhteiset alueet.

Vierailija
49/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on paras virittää kaulakiikku jos lumia ei kykene kolaamaan auton edestä pois.

Vierailija
50/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä talkoot tarkoittavat käytännössä, että jokainen kolaa oman edustansa. Ei sitä välttämättä kukaan muu kolaa, jos ei sitä itse tee.

Vierailija
51/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen kolaa oman oven etusen rivarissa ja luhtitaloissa, ei ne kuulu huoltovirmalle, eikä kukaan talkkari niitä hyvää hyvyyttään tee, korkeintaan pulla kahvia vastaan vanhuksille.

Vierailija
52/52 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tiellä kiinteistöfirmat hoitaa venäläisten oligarkkien pihat. Talot järvenrannassa ja tyhjillään lähes aina. Ne piirtää kellä liitua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme