"Pakko" asua omakotitalossa, vaikka en haluaisi:(
Kuulostaa jotenkin elitistiseltä ongelmalta, mutta on ihan oikea ongelma minulle. Haluaisin asua kerrostalossa, jossa huolto pelaa, pihat aurataan ja nurmikot leikataan. Edes rivitalossa.
En vain uskalla muuttaa, sillä asun ns. paremmalla alueella, jolla on vain kalliita omakotitaloja sekä joitain rivareita. Joutuisin vaihtamaan asuinaluetta, ja olen kuullut kavereiltani vain huonoja asioita muista kaupunginosista.
Ärsyttää:( Oletko sinä onnistunut löytämään sujuvaa kerrostaloasumista?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä paikkakunnalla asut? Eihän tuohon voi vastata mitään järkevää, ellet kerro tätä?
Tampereella.
Kai sellä Tampereellakin on jotain parempia kerrostaloalueita järvinäköaloilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan siihen omakotitaloon ostaa ko. palvelut. Sillälailla ne kerrostalossakin hoidetaan ja maksetaan sitten yhtiövastiketta. Että ei ne ilmaisia palveluita ole sielläkään. Niin miksi et palkkaisi jotain tekemään pihatyöt puolestasi? Ja lopettaisi elämästä ongelman kanssa jota sinulla ei ole.
Olen ostanut suurimman osan. Mutta esim näin talvella ei voi olettaa, että se pihan putsaaja on joka aamu ehtinyt hoitaa kaiken ennen kuin lähden töihin. Tottakai ymmärrän, että on muitakin asiakkaita, mutta ärsyttää silti maksaa aurauksesta ja kuitenkin kolata pihaa itse.
Ei kerrostalojen ja rivitalojenkaan pihoja aina ehditä aurata ennenkuin porukka lähtee töihin, mutta ei niitä kyllä itse kannata kolata kun siitä maksaa jollekin toiselle, senkun lähtee töihin ja kun tulee töistä on piha aurattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä paikkakunnalla asut? Eihän tuohon voi vastata mitään järkevää, ellet kerro tätä?
Tampereella.
Jos joku vain tietäisi jonkun kätketyn helmen! Joo, tiedän kuulostavani kamalalta ihmiseltä, mutta en halua mitään kaupungin vuokramurjua samaan lähipiiriin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan siihen omakotitaloon ostaa ko. palvelut. Sillälailla ne kerrostalossakin hoidetaan ja maksetaan sitten yhtiövastiketta. Että ei ne ilmaisia palveluita ole sielläkään. Niin miksi et palkkaisi jotain tekemään pihatyöt puolestasi? Ja lopettaisi elämästä ongelman kanssa jota sinulla ei ole.
Olen ostanut suurimman osan. Mutta esim näin talvella ei voi olettaa, että se pihan putsaaja on joka aamu ehtinyt hoitaa kaiken ennen kuin lähden töihin. Tottakai ymmärrän, että on muitakin asiakkaita, mutta ärsyttää silti maksaa aurauksesta ja kuitenkin kolata pihaa itse.
Kuvitteletko sä, että sillä taloyhtiön palkkaamalla huoltoyhtiöllä ei ole muita asiakkaita kuin tämä yksi taloyhtiö? Pysy sisällä 24/7, niin ei tarvi raastaa omaa psyykeä noilla elämän vaikeammilla ja synkemmillä asioilla, kuten kolaamattoman pihan läpi kävelyllä aamuisin.
AP jos katsot uusien kerrostaloasuntojen hintoja, niin niissä ei todellakaan ole millään rupusakilla varaa asua, ne on ihan rikkaimpien ihmisten asuntoja, joten voit huoletta muuttaa sellaiseen. Kallistahan se toki sitten on, mutta mitäpä siitä, kunhan elät kaltaistesi joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella.
Jos joku vain tietäisi jonkun kätketyn helmen! Joo, tiedän kuulostavani kamalalta ihmiseltä, mutta en halua mitään kaupungin vuokramurjua samaan lähipiiriin..
Eiks siinä Tampellan hoodeilla ole ihan kivaa ja kallista omistusasumista? Eiks siihen Näsijärven kulmalle rakenneta kovasti nyt?
Minä muutin taas puolestani omakotitaloon viime kesänä. Sitä ennen olin muuttanut kaksikerroksiseen kerrostaloon jossa alakerran asukkailla oma pieni piha. Aluksi oli mukava katsella kahvikuppi kädessä, kun työntekijä ajoi helteellä nurmikon ja talvella talon edusta lapioitiin siistiksi. Lopulta aloin kaivata omakotitalon touhuja. Istuttaa kukkia, tehdä lumityöt haluamani näköisiksi, leikata nurmikkoa.
Kaikkea aikansa, en olisi tästä innoissani ilman kerrostalo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella.
Etkö tunne kotikaupunkisi eliittikerrostaloalueita?
Miksi pitää olla eliittialue? Eikö ihan normaalien ihmisten seura kelpaa? Aika harvassa Suomessa on todelliset ongelmalähiöt. Kyllä ongelma on nyt ap:n pään sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella.
No muuta lähelle kauppahallia sellaiseen vanhaan jugend-taloon. Ois varmasti ihanaa käydä hallissa vaikka aamiaisella tai Fasulla. Siellä on kiva brunssi vapaa-aamuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella.
Entä miten se kunnostettu joku tehdasalue kylpylän ohessa? Hissillä kylpylään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuohon on varauduttava kerrostalossakin, ettei aina ole pihat mintissä heti aamusta.
Ehkä tässä on ihan kyse pihasta poispääsystä ym., t a u k k i.
Myös Pyynikin alue on ihana! Siellä on hintavia taloja, kerrostaloasumistakin vanhoissa taloissa näyttäisi olevan. Itse himoilisin sieltä asuntoa, jos asuisin Treella.
Kuulostaapa Tampere kyllä ankealta paikalta, jos ei siellä tosiaan ole mitään muita hyviä asuinalueita kuin tuo yksi, missä ap asuu.
No hommaa sellainen auto millä pääsee pihasta pois ilman että tarvitsee kolata. Minulla on, vaikka nyt työtön olenkin. Jos aura on vallin heittänyt, niin sen nyt lapioi 5 minuutissa. Lumityöt hoidan kyllä itse, kun aikaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuohon on varauduttava kerrostalossakin, ettei aina ole pihat mintissä heti aamusta.
Ehkä tässä on ihan kyse pihasta poispääsystä ym., t a u k k i.
Siis kuvittelet, että sieltä okt:n omalta pihatieltä on jotenkin vaikeampi päästä pois, kuin kaivaa se oma auto katuparkista ylös kun aura on tuupannut lumivallin siihen autojen ja kadun väliin? Huoltoyhtiöhän ei muuten kaiva sitä autoa asukkaille ylös myöskään. Ja voihan sen auton jättää okt-alueellakin katuparkkiin, jos haluaa.
Tampereella ns. epämääräisemmät asuinalueet sijaitsevat kaukana keskustasta. Ei tarvitse kaupungin vuokratalojen läheisyyttä pelätä ainakaan keskustan lähettyvillä, niistä saa asuntoja ihan tavalliset, joskin pienituloisemmat perheet. Eli rauhallista on. Tampereen keskusta-alue on täynnä laadukkaita kerrostaloasuntoja.
Useimmiten rivarit ovat jossain kerrostalolähiöissä, joihin en halua:( Joku tällainen omakotitaloalueella oleva rivari voisi onnistua, tai sitten tosiaan korkealuokkainen kerrostaloasuminen.