Palstalla nykyään tosi negatiivinen meininki?
- Asiallisiin aloituksiin ja vastauksiin sataa alapeukkuja.
- Hauskat perjantaiprovot jääneet pois. Kaikkiin provoaloituksiin tulee jotain todella törkeää "ammu itsesi äläkä täällä provoile" -kommenttia.
- Alakoulutyylistä haukkumista ja nimittelyä tulee lähes joka ketjuun.
Mistä johtuu? Ainoa hauska ja hyvänmielen ketju, joka tulee äkkiseltään mieleen, oli se Sipen asunnonvälitys -juttu. Mikä palstaa vaivaa?
Kommentit (38)
Noi on musta kans inhottavia ketjuja, missä vanhat ukot mankuu sakkolihan perään.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:16"]
Noi on musta kans inhottavia ketjuja, missä vanhat ukot mankuu sakkolihan perään.
[/quote]
MIEHET pilaa tän palstan. Ja modet, ja viranomaiset, jotka puolustelee täällä virheitään.
Palstalla on kyllä paljon miesvihaa. Haluaisin miehille ystävällisemmän ympäristön tänne.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:07"] KVIIK KVIIK LÄSKI [/quote] Just tällaista asiaan liitymätöntä sontaa on joka ketju täynnä. Mikä tällaisen kirjoittavaa ihmistä vaivaa? Eikö idiooteilla tosiaan ole muuta tekemistä, kuin kirjoitella tällaista joka ketjuun? Tietyllä tavalla säälittää tämmöiset, jos vielä saavat jotain tyydytystä moisesta, niin aika säälittäviä ihmisiähän he ovat. [/quote] Mikä sua vaivaa saatana.yhyy kun minä niin mieleni pahoitin nettikirjoittelusta. Säälittävää.
[/quote]
Jonnet ne ei osaa kesälomallakaan muuta kuin roikkua koneella, vaikka ulkona olisi kaunis ilma. Jos taas oletkin aikuinen ihminen, niin ei voi muuta kuin ihmetellä...
Eihän tämä ole enää vuosiin ollut mikään hauska huumoripläjäys.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:15"]
Siis kuka edes ignooraa mitään peukkuja? Mulle on ihan yks lysti mihin suuntaan joku peukku on. Mä en edes huomaa niitä.
[/quote]
ignoorata = olla kiinnittämättä huomiota
Viestisi on oksymoroni.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:24"]Olen tehnyt saman huomion. Palstalla pyörimisen jälkeen minustakin on tullut negatiivinen, läheiseni ovat huomanneet saman! Palstavieroitus luvassa siis ja positiivisten juttujen pariin mars.
[/quote]
Mäkin provosoidun ja suutun, ja sen takia provosoin. Olen kiukkuinen ja syljen tulta näppiksen välityksellä. Suututtaa kuinka täällä on joko multipersoonaprovoajia tai sitten oikeasti paljon hulluja. Vanhempien huumeidenpolton hyväksyjiä enemmän kuin paheksujia. Rasisteja enemmän kuin suvaitsevaisia/neutraaleita, kirkon vastaisia enemmän kuin kirkon hyväksyjiä/neutraaleita... Lohduttaudun ajatukseen että on vain yksi tai muutama multipersoonaprovoaja.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:07"] KVIIK KVIIK LÄSKI [/quote] Just tällaista asiaan liitymätöntä sontaa on joka ketju täynnä. Mikä tällaisen kirjoittavaa ihmistä vaivaa? Eikö idiooteilla tosiaan ole muuta tekemistä, kuin kirjoitella tällaista joka ketjuun? Tietyllä tavalla säälittää tämmöiset, jos vielä saavat jotain tyydytystä moisesta, niin aika säälittäviä ihmisiähän he ovat. [/quote] Mikä sua vaivaa saatana.yhyy kun minä niin mieleni pahoitin nettikirjoittelusta. Säälittävää.
[/quote]
Jonnet ne ei osaa kesälomallakaan muuta kuin roikkua koneella, vaikka ulkona olisi kaunis ilma. Jos taas oletkin aikuinen ihminen, niin ei voi muuta kuin ihmetellä...
[/quote]
No mutta niinhän sinäkin roikut tääll persposket hiessä vaikka ulkona on nätti ilma. Aikune ihminen.
Yhteiskunnan epäonnistujat, eli ne jotka mutisivat itsekseen kulmilla ennen nettiä ovat nuo joiden kanssa keskustelu ei onnistu. Toinen osa alue on poliittisesti agressiiviset puolueet joita suomessa on kokoomus ja perussuomalaiset. Näiden antipatia muuta yhteiskuntaa kohtaan näkyy tällä palstalla. Kokoajan ollaan haukkumassa perinteisiä kokoomuksen ja persujen motiivien kyseenalaistajia ties miksi loosereiksi. Tämä näkyy selkeästi palstalla. Myös taloudellinen ahdinko näkyy ja ratkaisukyvyttömyys ongelmiin. Tietynlainen unimaailma ei kuitenkaan ole parempi, vaan kaikkien olisi ajateltava omin aivoin ja jätettävä vastaamatta näille muita haukkuville lokaan vetäjille. Ymmärrä että jos tuohdut olet ympäristösi uhri sen sisäistäminen on ensi askel siihen ettet tuohdu, vaan jatkat asiallisesti vastapuolen nimittelyistä huolimatta. You got the power.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:18"]Palstalla on kyllä paljon miesvihaa. Haluaisin miehille ystävällisemmän ympäristön tänne.
[/quote] palstalla on paljon mies että naisvihaakin.
Pahantahtoisen provoilun määrä on lisääntynyt. Valitettavasti moni lähtee niiden kanssa riitelemään, mikä sitten pilaa muuta keskustelua. Ilmiö on lisääntynyt viimeisen vuoden kuluessa ja Suomi24:n uudistuksen jälkeen tilanne oleellisesti paheni.
Itse reagoin näihin muistuttamalla trollien kanssa riitelemisen hyödyttömyydestä ja teen poistopyynnön roskasta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:31"]
Yhteiskunnan epäonnistujat, eli ne jotka mutisivat itsekseen kulmilla ennen nettiä ovat nuo joiden kanssa keskustelu ei onnistu. Toinen osa alue on poliittisesti agressiiviset puolueet joita suomessa on kokoomus ja perussuomalaiset. Näiden antipatia muuta yhteiskuntaa kohtaan näkyy tällä palstalla. Kokoajan ollaan haukkumassa perinteisiä kokoomuksen ja persujen motiivien kyseenalaistajia ties miksi loosereiksi. Tämä näkyy selkeästi palstalla. Myös taloudellinen ahdinko näkyy ja ratkaisukyvyttömyys ongelmiin. Tietynlainen unimaailma ei kuitenkaan ole parempi, vaan kaikkien olisi ajateltava omin aivoin ja jätettävä vastaamatta näille muita haukkuville lokaan vetäjille. Ymmärrä että jos tuohdut olet ympäristösi uhri sen sisäistäminen on ensi askel siihen ettet tuohdu, vaan jatkat asiallisesti vastapuolen nimittelyistä huolimatta. You got the power.
[/quote]
Oikeista mielipiteistä ei kuitenkaan voi suuttua jos vain keskustelu käy asiallisena. Inttäminen nej ja nej ja nej ja ei kuitenkaan ole perustelutua älyllistä keskustelua. Tämän epä-älyllisen eipäs juupas keskustelun ei tulisi saada liikaa painoarvoa. Mieti ymmärrätkö itse aiheen josta keskustelet? Minusta moni taviskin provosoituu helposti vain omaa typeryyttään, kun ei tiedäkkään aiheesta taustoja vaan on ollut pelkän toisenkädentiedon varassa ilman omia ajatuksia. Lukekaa jotta ajattelunne kehittyisi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:18"]Palstalla on kyllä paljon miesvihaa. Haluaisin miehille ystävällisemmän ympäristön tänne. [/quote] palstalla on paljon mies että naisvihaakin.
[/quote]
Molempaa on palstalla nähty, mutta niitä syytäviä keskustelijoita on vain muutama harva. Kun ollaan anonyymipalstalla niin yksikin äänekäs ahkera voi esittää olevansa useamman kirjoittajaa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:40"]
Itse reagoin näihin muistuttamalla trollien kanssa riitelemisen hyödyttömyydestä ja teen poistopyynnön roskasta.
[/quote]
Tässä on se ongelma, että sinä - ja hyvin monet muut - olettavat, että kritiikki on AINA trollausta ja alapeukkuja sataa.
Yritäppä vaikka keskustella, miksi lähihoitajan tutkinto ja ammatti on huono tai miksi ammattikorkeakoulu ei ole järkevä vaihtoehto yliopiston rinnalla. Tai yritä keskustella normaalipainoisten laihdutuksesta tai yli 3500 euron kuukausipalkan riittämättömyydestä. Entäs se, että et saanut yhtään raskausarpia ja lapsesi nukkuvat kuin enkelit komean, uskollisen miehen nukkuessa takanasi. Tai se, että nainenkin voi runkata, eikä aina tarvitse etsiä yhden illan seuraa, koska "tavarahan ei kulu" - ja sitten ihmetellään, kun miehet katsoo kieroon, kun on maattu useamman miehen kanssa kun itsellä on ikää vuosissa.
Täällä on se laki, että jos sinulla on asiat edes jotenkuten hyvin, olet trolli, kusipää ja alapeukku heiluu. Oletetaan, että kaikilla on helvetisti ongelmia, mikään niistä ei johdu itsestä, kaikki on vaan tapahtunut jonkun muun väistämättömän tahon toimesta. Kaikki kritiikki esimerkiksi yllä oleviin asioihin pidetään paskanpuhumisena eli pitäisi olla samaa mieltä kuin enemmistö.
Kukaan ei osaa argumentoida mitenkään mitään, kaikki vastataan (ja peukutetaan) tunnepohjaisin syin. "Kuulostaa pahalta, alapeukku" ja ei mietitä mitenkään asiaa tarkemmin.
Ja katsopas monta alapeukkua tämäkin on jo saanut!
[/quote]
Huumori on yksi asia ja joo, ymmärrän huumoria. Reagoin trollaukseen lähinnä silloin kun trollataan vakavalla asialla. Minun puolestani saa palstamammojen miehillä olla ihan vapaasti 25-senttiset kikkelit ja 9000 euron verottomat kuukausitulot enkä sellaisesta laita poistopyyntöjä. Mutta kun ruvetaan vedättämään esimerkiksi perheväkivallalla tai laaditaan pelotteluotsikoita niin siinä vaiheessa multa loppuu huumori. Sama koskee henkilöön käyvää suoraa haukkumista asiakeskusteluissa.
Mulla on asia-aiheprovoiluun helppo lääke. Laitan linkit näkyviin.
Peukutus on aika lailla merkityksetöntä siksi, että sama henkilö voi peukuttaa useilta koneilta omia viestejään.
Täällä on myös hyvää keskustelua. Oppii ja kuulee uutta näkökantaa. Tai kiva kun välillä saa omaakin mielipidettä esille. Mutta usein aiheet itsessään on jo supertylsiä tai MV:ltä haettuja. Huumoria on aikas vähän. Ja itekkin oon mustan huumorin ystävä, niin varmaan joku ottaa munkin vähäiset vitsit negatiivisena.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:40"]
[/quote]
Tässä on se ongelma, että sinä - ja hyvin monet muut - olettavat, että kritiikki on AINA trollausta ja alapeukkuja sataa.
Yritäppä vaikka keskustella, miksi lähihoitajan tutkinto ja ammatti on huono tai miksi ammattikorkeakoulu ei ole järkevä vaihtoehto yliopiston rinnalla. Tai yritä keskustella normaalipainoisten laihdutuksesta tai yli 3500 euron kuukausipalkan riittämättömyydestä. Entäs se, että et saanut yhtään raskausarpia ja lapsesi nukkuvat kuin enkelit komean, uskollisen miehen nukkuessa takanasi. Tai se, että nainenkin voi runkata, eikä aina tarvitse etsiä yhden illan seuraa, koska "tavarahan ei kulu" - ja sitten ihmetellään, kun miehet katsoo kieroon, kun on maattu useamman miehen kanssa kun itsellä on ikää vuosissa.
Täällä on se laki, että jos sinulla on asiat edes jotenkuten hyvin, olet trolli, kusipää ja alapeukku heiluu. Oletetaan, että kaikilla on helvetisti ongelmia, mikään niistä ei johdu itsestä, kaikki on vaan tapahtunut jonkun muun väistämättömän tahon toimesta. Kaikki kritiikki esimerkiksi yllä oleviin asioihin pidetään paskanpuhumisena eli pitäisi olla samaa mieltä kuin enemmistö.
Kukaan ei osaa argumentoida mitenkään mitään, kaikki vastataan (ja peukutetaan) tunnepohjaisin syin. "Kuulostaa pahalta, alapeukku" ja ei mietitä mitenkään asiaa tarkemmin.
Ja katsopas monta alapeukkua tämäkin on jo saanut!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:37"]
Mikä on oksymoroni?
[/quote]
Minä opin tuon termin tämän ketjun viestistä 24.
M 41
Siis kuka edes ignooraa mitään peukkuja? Mulle on ihan yks lysti mihin suuntaan joku peukku on. Mä en edes huomaa niitä.