Kerrostalossa asuvat, onko kukaan koskaan tullut lainaamaan teiltä jauhoja, sokeria tms?
Vai onko tämä vain myytti, että niitä käydään joskus kysymässä naapureilta? 😅
Kommentit (46)
Kerrostalo on paras paikka asua. Olen asunut omakotitalossa, rivitalossa ja kerrostalossa. Naapurini ovat aina olleet ystävällisiä ja auttavaisia ihmisiä. Olen lainannut ruokatarvikkeita toisille (on ikävä huomata hiivan loppuneen, kun on jo aloittanut leipomisen) ja itse olen lainannut työkaluja. Rivitalo oli täynnä kyytiä ja omakotitalon lumityöt eivät innostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta naapurin mummo yritti aina tunkea leipomuksiaan minulle ja oli muutenkin pimpottelemassa. Yritti saada koko ajan kylään ja oli ahdistavaa kun ei saanut olla rauhassa.
Voi parkaa. Varmaan ystävällinen mummo, mutta eihän tuollaista voi kestää.
Ei ole koskaan kukaan tullut kysymään.
En tosin avaa ovea pimputtelijoille ellen tiedä odottaa, että jostain tietystä syystä ovella joku on. En edes käy katsomassa kuka siellä soittelee.
Ovikellon soiminen yhtäkkiä ahdistaa. Meidän talossa ainakin ääni on kova ja epämiellyttävä. Mikkelissähän tapahtui se henkilön tappaminenkin vain sillä perusteella, että henkilö avasi oven. Hui kauheeta!
Meillä on kahdeksan vuoden aikana soinut ovikello kerran. Tästä on jo vuosia. Avasin ja siellä oli vanhahko herrasmies joka oli eksynyt taloomme. Kuulostaa oudolta mutta asumme Kampin kauppakeskuksen päällä ja miesparka oli mennyt kauppakeskuksessa väärästä ovesta (jonkun peesissä sillä ovet vaativat sähköavaimen) ja sitten päätynyt hissillä meidän kerrokseemme. Oli hädissään kun ei päässyt ulos. Lähdin hänen kanssaan alakertaan ja ohjasin kauppakeskuksen puolelle (oven olisi kyllä saanut sisäpuolelta auki napista mutta hän ei varmaan sitä ahdistukseltaan huomannut). Oli kovin kiitollinen ja antoi käyntikorttinsa että jos joskus tarvitsemme apua (oli varatuomari). No emme ole tarvinneet apua mutta tapaus jäi mieleen hyvällä tavalla, oli mukava kun pystyi auttamaan.
Ei ole, mutta naapurin mummo yritti aina tunkea leipomuksiaan minulle ja oli muutenkin pimpottelemassa. Yritti saada koko ajan kylään ja oli ahdistavaa kun ei saanut olla rauhassa.