Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalossa asuvat, onko kukaan koskaan tullut lainaamaan teiltä jauhoja, sokeria tms?

Vierailija
20.02.2022 |

Vai onko tämä vain myytti, että niitä käydään joskus kysymässä naapureilta? 😅

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kylmiä ja tunteettomia Suomalaiset on.

Vain kerrostalohelvetissä asuvat, kerrostaloon muuttaminen tekee ihmisestä idiootin.

Jos itse joutuisit kaiken päivää ja yötä kuuntelemaan naapurien mekastusta eikä kotirauhaa olisi lainkaan, niin tuskin olisit sinäkään kovin ilolla tarjoamassa apuasi naapureille.

En ole koskaan edes ajatellut muuttavani kerrostaloon, se ei sovi ihmiselle.

Vierailija
22/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lainattu sokeria, kahvia ja konjakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jehovajahve kävi vei Nokia merkkisen TV mennessään pieni TV. Miten se oikein tapahtui mutta niin tapahtui. Vartiotorni ja maailman loppu.

Vierailija
24/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran naapuri kävi lainaamassa viinipullonavaajaa, palautti myös. Kerran eräs tuli kertomaan että autossa palaa valot ja toinen kiittämään joulumuistamisella avusta liukkaalla pihalla. Tää on iso talo enkä edes tiedä montaa nimeltä saati missä kukin asuu. Nää kävijät olleet sellaisia joiden kanssa tiedetään puolin ja toisin. Ihan vieraan ovelle en kyllä mene kun ihan sellaisessa asiassa kun on pakko.

Itse menin kertomaan naapurille, että tämän autossa on valot. Tyyppi on naimisissa suomalaisen kanssa ja asunut täällä vuosikausia, mutta oli sitä mieltä, että minun olisi pitänyt puhua ” in English, Please”. Annoin asian olla.

Vierailija
25/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran naapuri kävi lainaamassa viinipullonavaajaa, palautti myös. Kerran eräs tuli kertomaan että autossa palaa valot ja toinen kiittämään joulumuistamisella avusta liukkaalla pihalla. Tää on iso talo enkä edes tiedä montaa nimeltä saati missä kukin asuu. Nää kävijät olleet sellaisia joiden kanssa tiedetään puolin ja toisin. Ihan vieraan ovelle en kyllä mene kun ihan sellaisessa asiassa kun on pakko.

Itse menin kertomaan naapurille, että tämän autossa on valot. Tyyppi on naimisissa suomalaisen kanssa ja asunut täällä vuosikausia, mutta oli sitä mieltä, että minun olisi pitänyt puhua ” in English, Please”. Annoin asian olla.

Nolo. Et sen vertaa pystynyt puhumaan.

Vierailija
26/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä heillä on ollut ihmettelemistä, kun tuo naapuri on kertonut suomalaiselle puolisolleen, että joku kävi ovella, mutta ei pystynyt kertomaan asiaansa...

Vierailija
27/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kylmiä ja tunteettomia Suomalaiset on.

Vain kerrostalohelvetissä asuvat, kerrostaloon muuttaminen tekee ihmisestä idiootin.

Jos itse joutuisit kaiken päivää ja yötä kuuntelemaan naapurien mekastusta eikä kotirauhaa olisi lainkaan, niin tuskin olisit sinäkään kovin ilolla tarjoamassa apuasi naapureille.

En ole koskaan edes ajatellut muuttavani kerrostaloon, se ei sovi ihmiselle.

Ennakkoluuloiset metsäsuomalaiset karttavat ihmisiä. Olen asunut kymmeniä vuosia kerrostalossa. Kaupunkilainen osaa olla yöllä hiljaa.

Vierailija
28/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ramppasi alituiseen yhden perheen lapsi `´lainaamassa´` kahvia, sokeria, leivinpaperia,kanamunia,pesujauhetta, paistorasvaa ja niin edelleen. Mitään ei koskaan palauttaneet.

Kohta jo perheen emäntä alkoi vinkumaan autoa lainaksi. Kaksi kertaa lainattiin ja pakoputken sai autosta rikki.

Lopetettiin lainailu sitten kertaheitolla. Ai niin ja sama muija lainasi rahaakin.

En lainaa enää naapureille mitään, koska mitään ei saa takaisin.

Vierailija
29/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut muutaman vuoden kerrostalossa ja minulla oli mukava naapuri, joka sai vapaasti lainata autoani bensakuluja vastaan.

Vierailija
30/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirannappuloita on kysytty, kun heidän vieraillaan oli koira mukana. 

Vierailija
31/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinänaapurit tulivat kyselemään viinipullonavaajaa lainaksi.

Vierailija
32/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilää pyysi naapuri, oli sähkökatko.

Vierailija
33/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten 70-luvun.

Vierailija
34/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pyydetty mitään, mutta mulle on tuotu herkullista ruokaa syötäväksi, kun heillä on ollut vähän enemmän vieraita ja meteliä. He ovat tulleet kysymään maistuisiko myös minulle ja juu on maistunut. 

Vierailija
35/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolo. Et sen vertaa pystynyt puhumaan.

Maassa maan tavalla, niin ne asian kertoo britit englanniksi ja fransmannit ranskaksi sinunkaltaisesi suomalainen nöyristelee ja nuolee heti persssettä jos joku on ULKOMAALAINEN. Jos ei tajua, antaa akun tyhjentyä, siinä sitä oppii.

Vierailija
36/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä heillä on ollut ihmettelemistä, kun tuo naapuri on kertonut suomalaiselle puolisolleen, että joku kävi ovella, mutta ei pystynyt kertomaan asiaansa...

Ihan oikein engelsmannille, että aamulla akku tyhjä. - Varmaan jäi siitä pari uutta sanaa mieleen.

Vierailija
37/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä ramppasi alituiseen yhden perheen lapsi `´lainaamassa´` kahvia, sokeria, leivinpaperia,kanamunia,pesujauhetta, paistorasvaa ja niin edelleen. Mitään ei koskaan palauttaneet.

Kohta jo perheen emäntä alkoi vinkumaan autoa lainaksi. Kaksi kertaa lainattiin ja pakoputken sai autosta rikki.

Lopetettiin lainailu sitten kertaheitolla. Ai niin ja sama muija lainasi rahaakin.

Viimeistään autoa pyydettäessä olisin laittanut stopin.

Vierailija
38/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten 70-luvun.

Sama. Mahdollisesti ihan 80-luvun alussa.

Vierailija
39/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään autoa pyydettäessä olisin laittanut stopin.

Aivan totta niin olisi pitänyt panna stoppi siihen, niin olisi säästytty paljolta. Auttavaisena ihmisenä sitä uskoo lähtökohtaisesti hyvää naapureista. Nyt olen kovettanut itseäni ja vannottanut myös puolisoani, ettei lähdetä lainailemaan enää kellekkään, kun siitä tuommonen rumba syntyy. Ovat sitten kokoajan ramppaamassa pyytämässä sitä ja tätä.

Samaa kuviota alkoi syntymään toisen naapurin kanssa. Onneksi olimme puolison kanssa sovittu jo, että ei mitään lainailla ja pidetään siitä kiinni. Sanotaan vaan että ei ole.

Vierailija
40/46 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yhdelle entiselle naapurille antanut särkylääkettä ja tamponeja. Me kyllä oltiinkin kavereita.