Mies valittaa mun sisustuksesta
Miestä ei vois vähempää kiinnostaa laittaa rahaa sisustamiseen tai huonekaluihin. Nyt oon tehnyt kevään mittaan muutoksia kotiin (maalaamista, pientä remppaa, järjestelyjä yms) ja esittelin tulevat huonekaluhankinnat miehelle. Nyt yhtäkkiä häntä alkoikin kiinnostaa ja haukkui kaikki hankinnat ja asunnon tämän hetkisen ilmeen maanrakoon. Vituttaa ihan suunnattomasti se työnmäärä ja raha (en ole mikään hyvätuloinen) mitä oon laittanut tähän ja tämä on tulos. Pitäiskö mun vaan seistä tumput suorina ja koska miestä ei kiinnosta kodin sisustus niin iteki olla sit tekemättä mitään?!?! Ärsyttää kun nyt se herää valittamaan asioista! Kuitenkin isommat jutut oon hyväksyttänyt sillä ja kun mulla on alusta lähtien ollut selvä visio lopputuloksesta niin nyt toi änkee tekemään päätöksiä kun kaikki ikävimmät duunit on alta pois.
Ajattelin haistattaa paskat ja tehdä hankinnat kaikesta huolimatta. Oonko kauhean itsekäs pissipää tämän takia?
Kommentit (11)
Mutta sä olet maksanut kaiken? Mitä se mies sitten valittaa. Ja typerää, jos ei aiemmin saanut suutaan auki.
Joo, onhan se miehenkin koti. Ymmärrän kuitenkin harmisi, ap. Olet nähnyt kamalasti vaivaa ja mies sen kuin arvostelee ja haukkuu. Olisi voinut kyllä valita sanansa vähän tarkemmin ihan jo kohteliaisuussyistä. Sitäpaitsi lahjahevosen suuhun ei katsota. Jos sinä olet omista rahoistasi kustantanut rempan, ei miehellä pitäisi olla nokan koputtamista koko asiaan. Ehdota miehelle kompromissia: sinä kustannat tämän rempan ja sisustuksen, seuraavan kustantaa ja järjestää mies omilla rahoillaan. Luulisi jo rupeavan kelpaamaan miehellesikin, ellei ole ihan idiootti. ;)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:24"]Mutta sä olet maksanut kaiken? Mitä se mies sitten valittaa. Ja typerää, jos ei aiemmin saanut suutaan auki.
[/quote]
Älytön perustelu että toinen on maksanut kaiken. Jos minun mieheni hommaisi kotiimme seinälle jonkun ison Koffin kankaan jollaista joskus kirpputorilla katseli niin heittäisin sellaiset tekstiilit äkkiä ulos talosta riippumatta siitä kuka ne on maksanut.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:28"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:24"]Mutta sä olet maksanut kaiken? Mitä se mies sitten valittaa. Ja typerää, jos ei aiemmin saanut suutaan auki. [/quote] Älytön perustelu että toinen on maksanut kaiken. Jos minun mieheni hommaisi kotiimme seinälle jonkun ison Koffin kankaan jollaista joskus kirpputorilla katseli niin heittäisin sellaiset tekstiilit äkkiä ulos talosta riippumatta siitä kuka ne on maksanut.
[/quote]
Kyllä tuossa on jo neuvoteltu miehenkin kanssa asioista. Miehen oma moka, jos ei ole tajunnut sanoa ongelmista ajoissa. Vittumaista alkaa kitistä nyt, kun toinen on jo tehnyt ja maksanut vaikka mitä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:24"]Mutta sä olet maksanut kaiken? Mitä se mies sitten valittaa. Ja typerää, jos ei aiemmin saanut suutaan auki.
[/quote]
Älytön perustelu että toinen on maksanut kaiken. Jos minun mieheni hommaisi kotiimme seinälle jonkun ison Koffin kankaan jollaista joskus kirpputorilla katseli niin heittäisin sellaiset tekstiilit äkkiä ulos talosta riippumatta siitä kuka ne on maksanut.
[/quote]
Iso punainen KOFF-kangas seinällä? Olisi mahtavaa...:D
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:24"]Mutta sä olet maksanut kaiken? Mitä se mies sitten valittaa. Ja typerää, jos ei aiemmin saanut suutaan auki.
[/quote]
[/quote]
Hieman erI asia. Ap on kysynyt hyväksyntöjä ja lisäksi remontin hinta on hieman eri kun joku koffin seinälippu kirpparilta
Mihinkäs ne miehet nyt olis tyytyväisiä. Mun on ainakin valittanut, miten kamalaa on, kun en jaksa innolla paneutua sisustamiseen (tuolloin meillä tosin oli parin kk ikäinen vauvakin). Jos se jäisi minun aktiivisuuden varaan, ei meille varmaan koskaan ostettaisi uusia verhoja, sohvatyynyjä, pyyhkeitä, vuodevaatteita tai astioitakaan. Mulla ei kyllä ole taidoista kiinni (olen visuaalinen ja käteväkin ihminen), mutta useimmiten vain motivaatiota puuttuu. Annan toki miehen hösätä ja olen makutuomarin roolissa mukana.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:24"]Mutta sä olet maksanut kaiken? Mitä se mies sitten valittaa. Ja typerää, jos ei aiemmin saanut suutaan auki.
[/quote]
[/quote]
Hieman erI asia. Ap on kysynyt hyväksyntöjä ja lisäksi remontin hinta on hieman eri kun joku koffin seinälippu kirpparilta
[/quote]
Puhumattakaan ajasta ja vaivasta
Ap, tuo kodin sisustusongelma kuvaa ehkä teidän parisuhdeongelmaanne. Koittakaapa nyt yhdessä istua alas suunnittelemaan koti, joka kummallekin sopii. Tietenkin jos mies ei ole halaistua sanaa kaikkiin jo tehtyihin muutoksiin sanonut, nyt on vähän liian myöhäistä. Miettikää kuitenkin siltä jo tehdyltä pohjalta jatko ja myös rahoitus, niin ettei se jää kaikki yhdelle.
Miehen täytyy kuitenkin päästä jossain päättämään asioista, joten sun pitää pyrkiä kompromissiin. Selvitä hänelle mitä on vielä tekemättä ja mikä muutos sun suunnitelmassa eniten häntä tökkii.
Jos sun miehellä ei ole sisustuskokemusta, hän voi suhtautua todella negatiivisesti kaikkeen. Sun pitää rauhallisesti selittää muutokset käytännön syiden perusteella, ja kertoa kuinka paljon rahaa menisi hukkaan jos valmiita muutoksia ei pidetä. Jos vaikka mies haluaa valita verhot olohuoneeseen, laita äijä hankkimaan tietoa sopivista verhoista, sopivalla värillä, kuosilla materiaalilla ja hinnalla. Hän alkaa silloin huomata ettei homma ihan helppoa olekaan ja ehkä tajuaa miten paljon työtä olet jo tehnyt.
Täähän todella on pieni parisuhteen toimivuustesti.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 02:35"]
Ap, tuo kodin sisustusongelma kuvaa ehkä teidän parisuhdeongelmaanne. Koittakaapa nyt yhdessä istua alas suunnittelemaan koti, joka kummallekin sopii. Tietenkin jos mies ei ole halaistua sanaa kaikkiin jo tehtyihin muutoksiin sanonut, nyt on vähän liian myöhäistä. Miettikää kuitenkin siltä jo tehdyltä pohjalta jatko ja myös rahoitus, niin ettei se jää kaikki yhdelle.
Miehen täytyy kuitenkin päästä jossain päättämään asioista, joten sun pitää pyrkiä kompromissiin. Selvitä hänelle mitä on vielä tekemättä ja mikä muutos sun suunnitelmassa eniten häntä tökkii.
Jos sun miehellä ei ole sisustuskokemusta, hän voi suhtautua todella negatiivisesti kaikkeen. Sun pitää rauhallisesti selittää muutokset käytännön syiden perusteella, ja kertoa kuinka paljon rahaa menisi hukkaan jos valmiita muutoksia ei pidetä. Jos vaikka mies haluaa valita verhot olohuoneeseen, laita äijä hankkimaan tietoa sopivista verhoista, sopivalla värillä, kuosilla materiaalilla ja hinnalla. Hän alkaa silloin huomata ettei homma ihan helppoa olekaan ja ehkä tajuaa miten paljon työtä olet jo tehnyt.
Täähän todella on pieni parisuhteen toimivuustesti.
[/quote]
Tuohan se ongelma usein on. Mies haluaa naulakon, siis jonkun jutun, mihin ripustetaan takki. Nainen haluaa sisustuselementin, mikä näyttää hyvältä ja toiminnallisuudeltaan etäisesti muistuttaa naulakkoa.
No mies asuu siellä myös, se on hänenkin kotinsa. Joten sananvaltaa on yhtä paljon kuin sinullakin.