Luuleeko Kreikka voivansa sanella ehdot muille maille?
Antakaa meille lisää rahaa ja me sanelemme ehdot... niinkö he todella luulevat, että asiat sujuvat jatkossa? Missä on realismi?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 23:27"]
Ei kun pelaavat Venäjä-kortilla. Jos ette anna rahaa niin alamme tukea Putinia. Samaa venäjäkortilla pelaamistahan on harrastanut pitkään eräs kotimainenkin keskustan pyrkyripoliitikko. Onneksi sen tähti näyttää olevan sammumaan päin.
[/quote]
Veikkaan että Kaakkois-Eurooppa tulee vielä liittymään Venäjään 15 vuoden aikana. Tai ainakin muodostaa jonkilaisen liittovaltion joka on Euroopan ja Venäjän välissä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 02:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 23:26"]
Jos on ihan biljardikaupalla velkaa niin voihan siinä uhkailla ettei me makseta yhtikäs mitään.
[/quote]
Kreikka on EU-maa ja Kreikka on Nato-maa. Mahdollisuus siihen että Kreikka jättäisi velat maksamatta on ihan puhdas 0, sanoi nämä eri "asiantuntijat" mitä tahansa. Toisaalta, Suomella on Kreikan saatavia 7 miljardia ja omaa velkaa 100 miljardia, jos velkojen maksamatta jättäminen on OK, niin Suomihan voittaa hurjasti.
eikö se nyt ole joka tapuksessa selvä, etteivät he niitä maksa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 04:28"]
Kreikkahan on säästänyt ja kituuttanut aivan älyttömästi, mm. irtisanonut 68000 virkamiestä vuoden 2007 jälkeen, laskenut palkkojaan 30% 2010 jälkeen yms. Joten hyvä, kun äänestivät EI.Lukekaa typerykset jotain muutakin kuin IS, IL, Yle tai HS:ää, niin tiedätte asioiden oikean tilan. Ne valehtelevat järjestelmällisesti, sillä Suomessa ihmisten on vallanpitäjiemme mielestä oltava samaa mieltä asioista.
Tässä on hyvä blogi aloittaa itsensä sivistäminen. Suomen suosituin talousblogi, "Raha ja Talous".
http://blogit.image.fi/rahajatalous/kreikka-keskustelun-tolkuttomuudet/
[/quote]
Jos minä elän holtittomasti velaksi vuosikymmeniä ja sitten joku päivä rahoittajat pistävät rahahanat kiinni, enkä enää voi jatkaa holtitonta menoa, niin onko se säästämistä ? Ei todellakaan ole ! Kreikkalaiset eivät "kituuta" vaan tottuvat siihen luonnonlakiin, että syödään vain sen verran kuin tienataan.
Esittelemäsi blogin viiden kohdan infon kohdat 4 ja 5 koskivat lähinnä Kreikan euroeroa ja olivat lähinnä kiristyksenomaisia. Synnytettiin mielikuvaa, että pitää suostua Kreikan saneluun ,ettei euroaluelle käy huonosti. Miksi bloginpitäjä haluaa olla kiristyksen sanansaattaja ? Onko hänen käsityksensä taloudesta että pitää suostua kiristykseen ? Eikö talous ja valtioiden kansakäyminen perustu siihen että pidetään sovitusta kiinni ?
Syriza ( radikaalin vasemmiston liitto ) tuli Kreikassa valtaan, ja aloitti muiden euromaiden kiristämisen.
Kreikkalaista logiikkaa: Äänestetään että ei hyväksytä konkurssissa olevan siipeilijämaan välttämättömiä talousuudistuksia - joten kaikki on taas hyvin ja iloinen vauras tulevaisuus turvattu. Sirtaki vain soimaan ja torilla tanssitaan taas ouzon ja retsinan virratessa.
Kreikka sanoi nyt ei ja saivat vahvikkeen omaan demokratiaansa (huomioimatta koko EU:n demokratiaa). Minä sanoisin soronoo koko Kreikalle, potkisin sen pihalle EU:sta ja sanoisin hyvästit myös veloille. Kun ovat niin itsenäisiä ja päättäväisiä, niin päättäkööt sitten itse valuutastaan.
En itkisi enää niitä miljardeja, joita siihen kaivoon on heitetty. Sen sijaan laittaisin hanat kiinni ja toteaisin, että ratkaiskoot itse ongelmansa, kun kerta niin haluavat tehdä.
Miksi Kreikka on muka niin ihmeellinen, että EU ja euro ei pärjäisi ilman sitä?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 08:32"]
Kreikka sanoi nyt ei ja saivat vahvikkeen omaan demokratiaansa (huomioimatta koko EU:n demokratiaa). Minä sanoisin soronoo koko Kreikalle, potkisin sen pihalle EU:sta ja sanoisin hyvästit myös veloille. Kun ovat niin itsenäisiä ja päättäväisiä, niin päättäkööt sitten itse valuutastaan.
En itkisi enää niitä miljardeja, joita siihen kaivoon on heitetty. Sen sijaan laittaisin hanat kiinni ja toteaisin, että ratkaiskoot itse ongelmansa, kun kerta niin haluavat tehdä.
Miksi Kreikka on muka niin ihmeellinen, että EU ja euro ei pärjäisi ilman sitä?
[/quote]
Vaikka Kreikka lähtee eurosta, niin velat ei siitä nollaannu.
Kreikan velkojen leikkaus ei ole veronmaksajan etu, vaikka sitten olisi vain mitättömällä korolla, ilman lyhentämistä. On niin huonot pelisäännöt, että jos Kreikan velkoja leikataan, niin heti on joku pankki tarjoamassa heille uutta luottoa, ja taas veronmaksajat on sitten se joka takaa homman.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 03:03"]
Kreikassa on nyt ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin hallitus, joka on tehnyt korruptiolle jotain, ja tekee varmasti jatkossa lisää jos heille anetaan vapaus toimia.
[/quote]
Ainut syy miksi siellä on mitään rakenteellisia muutoksia tehty, on ollut lainoittajilta tullut paine.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:24"]Vaan silti usalla on enemmän velkaa ja työttömiä kuin kreikalla. Ette ole sitä huomioineet. [/quote] Mahtaisitkohan löytää jotain muitakin eroja näiden kahden maan välillä?
[/quote]usa ottaa pakolaisia avosylin vastaan kreikka ei. Tuleeko sinulle mitään muuta mieleen?