Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntain pitäisi olla lepopäivä

Vierailija
05.07.2015 |

Mutta ei se ole, ainakaan täällä Suomessa. Kaikki kaupat on auki, ihmiset siivoaa ja tamppaa mattoja. Asuessani ulkomailla opin nauttimaan sunnuntain rauhasta. Ihmiset viettivät aikaa rakkaidensa kanssa ja ainoastaan ravintolat, kahvilat ja kiskat olivat auki. Keskustassa oli autiota ja hiljaista. Kukaan ei häirinnyt sunnuntaita metelöiden ja esimerkiksi tampaten mattoja. Se ei ollut sallittua. Ymmärtäisivätpä suomalaisetkin rauhoittua kerran viikossa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lusmunnut koko viikon, lomalla kun olen. Tänään ajattelin mennä kauppaan.

Vierailija
2/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millon niitä kotitöitä pitäisi tehdä jos ei viikonloppuisin. Ei arkisin ehdi ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntait on yleensä niin tylsiä päiviä, ei jaksa vain makoilla.

Vierailija
4/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt saatana jos pitäisi alkaa sakkojen uhalla tms. kieltämään vapaita ihmisiä tekemästä yhtään mitään yhtenä päivänä viikossa koska tietty prosentti ihmisistä uskoo tiettyyn uskontoon jonka mukaan jumala chillaili sunnuntaina taiottuaan maailmankaikkeuden kuudessa päivässä. voitaisiin pistää ramadan ja muidenkin uskontojen käytössäännöt pakollisiksi samantein.

Vierailija
5/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:21"]No millon niitä kotitöitä pitäisi tehdä jos ei viikonloppuisin. Ei arkisin ehdi ainakaan.
[/quote]

Unohdin, että lauantaina ei ehdi, kun suomalaisen pitää olla kännissä. Sunnuntaina ei taas voi ryypätä enää, joten voi hoitaa ikävät velvollisuudet pois alta.

Vierailija
6/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:22"]On se nyt saatana jos pitäisi alkaa sakkojen uhalla tms. kieltämään vapaita ihmisiä tekemästä yhtään mitään yhtenä päivänä viikossa koska tietty prosentti ihmisistä uskoo tiettyyn uskontoon jonka mukaan jumala chillaili sunnuntaina taiottuaan maailmankaikkeuden kuudessa päivässä. voitaisiin pistää ramadan ja muidenkin uskontojen käytössäännöt pakollisiksi samantein.
[/quote]

Sakkojen uhalla? Ja miten uskonto tähän liittyi mitenkään. Mielestäni tekisi hyvää suomalaisillekin yhtenä päivänä olla vaan rauhassa. Oma mielipide oli tämä ja taustalla miellyttävä kokemus Keski-Euroopasta. Uskonto ei liity mitenkään koko asiaan.

Vierailija
7/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinka ne siellä ulkomailla siivoaa ja hoitaa kotihommia, jos sunnuntait vaan velttoillaan, eikä osallistuta aktiivisesti mihinkään konkreettisesti tuottavaan puuhaan? Niillä on varmaan siivoojat, tai tekevät isomman porukan kanssa?

Jos minä en siivoaisi ja järjestäisi huushollia kuntoon,  niin ei sitä kukaan muukaan tee. Sunnuntaina on aikaa, ei oikein muuten.

Vierailija
8/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden viideksi töihin. Sitä ennen käyn kaupassa ja laitan sapuskaa. Mulle lepopäivä on yleensä vapaapäivä;). Onko ap uskonnollinen vai miksi juuri sunnuntai?

Vierailija
9/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:22"]On se nyt saatana jos pitäisi alkaa sakkojen uhalla tms. kieltämään vapaita ihmisiä tekemästä yhtään mitään yhtenä päivänä viikossa koska tietty prosentti ihmisistä uskoo tiettyyn uskontoon jonka mukaan jumala chillaili sunnuntaina taiottuaan maailmankaikkeuden kuudessa päivässä. voitaisiin pistää ramadan ja muidenkin uskontojen käytössäännöt pakollisiksi samantein. [/quote] Sakkojen uhalla? Ja miten uskonto tähän liittyi mitenkään. Mielestäni tekisi hyvää suomalaisillekin yhtenä päivänä olla vaan rauhassa. Oma mielipide oli tämä ja taustalla miellyttävä kokemus Keski-Euroopasta. Uskonto ei liity mitenkään koko asiaan.

[/quote]

ja let sitä mieltä että jokainen ei voi itse katsoa tarvitseeko toimetonta röhnöttämispäivää, milloin ja kuinka usein vaan kaikkien tulisi toimia kuten sinusta on kiva, huolimatta ettei muiden sunnuntait kuulu sinulle tuon taivaallista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi