Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatieinfektion leviäminen munuaisiin

Vierailija
05.07.2015 |

Mistä tietää onko virtsatieinfektio levinnyt munuaisiin? Onko se niin kivulias että sen huomaa? Kävin lääkärissä ja todettiin virtsanäytteestä selvä tulehdus johon antibiootit. Kuumetta ei ollut.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli oireena tajuton väsymys, 38 asteen kuume (minulle poikkeuksellisen korkea), pieni kipu kyljessä/selässä ja huimaus. 

Olo oli oikeastaan kuin krapulaisella. Se oli aika hirveää, koska ennen kuin mittasin kuumeen kuvittelin, että mun pitää mennä töihin, koska miten olisin voinut selittää, että hei, en jaksa tulla, kun mua väsyttää ja on krapulainen olo? Ne ei varmaan ois uskonut, jos olisin sanonut, etten ole juonut mitään! 

Menin päivystykseen, CRP oli 110 ja mulla oli 2-3 kk aiemmin ollut VTI-oireita, joihin olin vetänyt karpalouutetabletteja kun toivoin, ettei tarttis (enkä suoraan sanottuna vain saanut aikaiseksi) mennä lääkäriin. 

Lisäksi virtsassa oli vähän bakuja. Näillä oireilla lääkäri päätteli munuaistulehduksen ja sain hevoskuurin antibioottia. Paranin. 

Vierailija
22/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:29"]Munuaistulehdus on kuulemma kovin kipu mitä ihminen voi kokea. Lääkärin mukaan sen huomaa siitä kun on kivusta kaksinkerroin lattialla eikä pysty liikkumaan
[/quote]

Mulla ei ollut kipua ollenkaan jos ei lasketa sitä perus virtsatien tulehduksen aiheuttamaa pissa Amis een liittyvää. Ei edes selkää koputeltaessa. Sen sijaan kuume pysy yli 40ssä asteessa viikon ajan (ennen kun hakeuduin tutkimuksin). Tulehdusarvotkin oli silloin yli 150, mutta sairaalaan ei tarvinnut jäädä koska nuoren ikäni johdosta (olin alaikäinen silloin) pääsin kotisairaanhoitoon, eli meille tuli joku kotiin pistämään suonensisäiset antibiootit kolme kertaa päivässä.
[/quote]

Voi apua kännykän autocorrect! Pissa Amis ees = pissaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:29"]Munuaistulehdus on kuulemma kovin kipu mitä ihminen voi kokea. Lääkärin mukaan sen huomaa siitä kun on kivusta kaksinkerroin lattialla eikä pysty liikkumaan
[/quote]

Se on kylläkin munuaisKIVIkipu kuvatunlainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä