Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen päättänyt sterilisoida itseni. Mistä aloitan?

Vierailija
04.07.2015 |

Menenkö vain gynekologille ja pyydän sterilisaatiota? Onko pitkäkin toimenpide? Sattuuko? Voiko sterilisaatiota purkaa ?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:03"]

Miten seksielämä sterilisaation jälkeen? Toimiiko kaikki entiseen malliin? Siis kostuminen ja orgasmi ja noin. Ois liian noloa kysyä lääkärissä...

[/quote]

Yymmärtääkseni sterilisaatio ei muuta fysiologiassasi mitään muuta kuin sen, kulkeeko munasolu kohtuusi asti. Sillä ei sen sijaan ole merkitystä muun, kuin raskaaksitulon kannalta. Hormoneihin se ei käsittääkseni vaikuta, koska se ei mm. estä munasolun irtoamista.

Vierailija
42/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio saattaa kyllä aiheuttaa ongelmia sitä kautta, että munasarjojen verenkierto häiriytyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:11"]Sterilisaatio saattaa kyllä aiheuttaa ongelmia sitä kautta, että munasarjojen verenkierto häiriytyy. 
[/quote]äh, niinkö? Ja mitä siitä saattaa seurata?

Vierailija
44/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:53"]Jos emmit, älä tee. Itse olen 24, kohta kahden lapsen äiti ja alan taistella tietäni steriin. Ajatus siitä, etten saa ikinä enää lasta sen jälkeen, ei häiritse. Miestä en sinne pakota, koska se olen minä joka ei niitä lapsia enempää halua.
Lähde ajatusmaailmassasi siitä olettamuksesta, että vaikka purkaisitkin sen, ei lapsia tule. ikinä. millään keinolla. Jos tuntuu yhtään pahalta, et tee, vaan napsit nappeja tms. Onhan olemassa myös kierukka.
[/quote]älä hemmetissä vaadi vielä sterilisaatiota! Kerkeet vielä rakastua monta kertaa eikä 24 veenä voi tietää millaista elämää elää 35v

Vierailija
45/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen päättänyt sterilisoida itseni. Mistä aloitan?

ihan ensiksi keität sakset

Vierailija
46/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 29 kun tuo tehdään, 4 lasta. Tän viimeisen raskauden jälkeen mut leikataan, ekan lapsen jälkeen tuli jo damagea ja sitten sen leikkauksen jälkeen ei enää lapsia tai se menee hukkaan koko työ.
Neuvolan täti yritti puhua kierukkaan, että se olisi varmempi ehkäisy kuin sterilisaatio, mutta lääkärit sitä mieltä että saan sen

Vierailija
47/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yks nyt jolle tehty sterilisaatio. Ensiksi varaat ajan lääkärille, ei tarvitse olla gynekologi. Täytätte yhdessä lappuset ja lääkäri kyselee kysymyksiä. Sitten lääkäri laittaa lähetettä eteenpäin ja muutaman kuukauden kuluttua saattaa tulla kirje postissa. Sterilisaatio tehdään monesti essure menetelmällä, eli sairaalaan soitetaan kun kuukautiset alkaa ja saat muutaman päivän päähän ajan essureen. Toimenpide kestää noin vartin ja sattuu ihan pirusti. Ainaki minulla. Siinä ei nukuteta tai puudutella. Tai sitten leikataan mutta sitä aikaa joutuukin odotteleen pidempään. Ihan päiväkirurginen toimenpide. Kuukautiset jatkuu normaalisti eikä ole mitään erikoista missään. Seksi elämä parempaa kun ei tarvitse stressata raskauksista.

Vierailija
48/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen myös vakavasti sterilisaatiota. Täytän tänä vuonna 35, kaksi koululaista lasta ja enempää en jaksaisi. Jo monia vuosia olen ollut varma, etten halua enempää lapsia. Kierukka ei sovi ja pillerit kyllästyttää todella, niitäkö pitäisi vielä 10 - 20 vuotta jaksaa popsia, vaikka jo nyt tiedän etten enempää jälkikasvua toivo?

Vierailija
49/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:03"]Miten seksielämä sterilisaation jälkeen? Toimiiko kaikki entiseen malliin? Siis kostuminen ja orgasmi ja noin. Ois liian noloa kysyä lääkärissä...
[/quote]

Värkki muuttuu kivikoloksi. Ei enää ikinä seksiä.

Vierailija
50/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sterilisaatiossa 34 veenä. Kaksi lasta, enemmän en halua ja enkä halua kierukkaa/pillereitä. Työterveydestä lähete + haastattelu, sairaalassa kävin sisätutkimuksessa ja seuraavaksi sitten tuli leikkausaika. Kävin siis vanhanaikaisessa klipsi-toimenpiteessä. Olin melko kipeä sterin jälkeen. Taisin olla yhden tai kaksi päivää pois töistä. Seuraavat kahdet kuukautiset oli hankalat (pahoinvointia ja kipuja). Normaalisti ei siis ole oireita. Muita "sivuvaikutuksia" ei ole ollut. Lähete oli melko kiperän haastattelun takana, mikä otti kyllä aikuista ihmistä päähän. Tth-lääkärille ei meinannut kelvata syyksi se, että en vaan halua lisää lapsia. Olis pitänyt olla joku "pätevämpi" syy, kuten erityisen hankala raskaus/synnytys/vauva-aika tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän