Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen päättänyt sterilisoida itseni. Mistä aloitan?

Vierailija
04.07.2015 |

Menenkö vain gynekologille ja pyydän sterilisaatiota? Onko pitkäkin toimenpide? Sattuuko? Voiko sterilisaatiota purkaa ?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:59"]

Tässä yks nyt jolle tehty sterilisaatio. Ensiksi varaat ajan lääkärille, ei tarvitse olla gynekologi. Täytätte yhdessä lappuset ja lääkäri kyselee kysymyksiä. Sitten lääkäri laittaa lähetettä eteenpäin ja muutaman kuukauden kuluttua saattaa tulla kirje postissa. Sterilisaatio tehdään monesti essure menetelmällä, eli sairaalaan soitetaan kun kuukautiset alkaa ja saat muutaman päivän päähän ajan essureen. Toimenpide kestää noin vartin ja sattuu ihan pirusti. Ainaki minulla. Siinä ei nukuteta tai puudutella. Tai sitten leikataan mutta sitä aikaa joutuukin odotteleen pidempään. Ihan päiväkirurginen toimenpide. Kuukautiset jatkuu normaalisti eikä ole mitään erikoista missään. Seksi elämä parempaa kun ei tarvitse stressata raskauksista.

[/quote]

Mulle tehtiin sterilisaatio 30-vuotiaana. Yksi lapsi on, enempää en halunnut. Kävin kahdella lääkärillä (ihan yleislekureilla, en gynellä) haastatteluissa, aikaa meni kerrallaan varmaan 10 minuuttia. Sain lähetteen, en halunnut essurea, joten ihan leikkauksessa laitettiin klipsit. Mitään eroa kuukautisissa tai seksielämässä ei ole ollut, eikä muitakaan sivuvaikutuksia. En voisi olla tyytyväisempi :) Aikaa steristä nyt neljä vuotta.

Vierailija
2/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:41"]Menet lääkärille, pyydät lähetteen operaatioon ja odotat kutsua. Käyt pari tuntia sairaalassa, syöt vähän särkylääkkeitä ja sillä selvä. Et todennäköisesti tarvitse sairaslomaa.
[/quote]voiko sitä purkaa jos sattuu et alkaa myöhemmin kaduttaa. Tosin enpä usko et alkaa.
[/quote]

Purkuleikkauksen maksaa sitten asiakas itse, vähän ot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:30"] Menenkö vain gynekologille ja pyydän sterilisaatiota? Onko pitkäkin toimenpide? Sattuuko? Voiko sterilisaatiota purkaa ? [/quote] Aika kuuma siinä tulee. [/quote]kuuma???

[/quote]

:D yksi sterilisaatiomenetelmä on munanjohtimien polttaminen kiinni. 
[/quote]jatkuuko ne kuukautiset sitten?
[/quote]
No totta kai jatkuu, ei siinä kohtuun kajota

Vierailija
4/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:53"]Jos emmit, älä tee. Itse olen 24, kohta kahden lapsen äiti ja alan taistella tietäni steriin. Ajatus siitä, etten saa ikinä enää lasta sen jälkeen, ei häiritse. Miestä en sinne pakota, koska se olen minä joka ei niitä lapsia enempää halua.
Lähde ajatusmaailmassasi siitä olettamuksesta, että vaikka purkaisitkin sen, ei lapsia tule. ikinä. millään keinolla. Jos tuntuu yhtään pahalta, et tee, vaan napsit nappeja tms. Onhan olemassa myös kierukka.
[/quote]

Ei sinulle sitä vielä vuosiin tehdä

Vierailija
5/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure yksityisellä, tosi nopea ja helppo, suosittelen

Vierailija
7/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:41"]Menet lääkärille, pyydät lähetteen operaatioon ja odotat kutsua. Käyt pari tuntia sairaalassa, syöt vähän särkylääkkeitä ja sillä selvä. Et todennäköisesti tarvitse sairaslomaa. [/quote]voiko sitä purkaa jos sattuu et alkaa myöhemmin kaduttaa. Tosin enpä usko et alkaa. [/quote] Purkuleikkauksen maksaa sitten asiakas itse, vähän ot

[/quote]Purkuleikkaus ei välttämättä onnistu. Edes yksityisellä. 

Vierailija
8/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on pieni riski saada syöpä. Pesisin käteni ennen hommin ryhtymistä. Myös HIV on mahdollista saada. Ja ehkä myös AssBurger TM

Vierailija
9/50 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin sterilisaatio essurella ja samalla novasure, jonka seurauksena kuukautiset niukkeni huomattavasti, vaikka hormonitoiminta säilyi tavanomaisena. Mutta olipa todella ihanaa, kun ei tarvinnut enää paria kertaa yössä vaihtaa sidettä. Jälkivuotoa oli jonkun verran, sitten parit kuukautiset oli todella helpot, vuotoon riitti pikkuhousunsuojat! Jonkun verran oli kuukautiskipuja, mutta ei pahoja. Operaation jälkeen kuukausi ilman yhdyntöjä.

Mutta mutta, sitten alko synnytystä pahemmat kivut reilu puoli vuotta operaation jälkeen. Viikko kipujen alkamisesta kohtu poistettiin. Kivut loppui, vuoto loppui, hormonitoiminta kuitenkin jatkuu.

Poistosta toipuminen kesti kauan, ja siihen kuului mm. 5 viikon yhdyntäkielto. Nyt kaikki ok ja elämä hyvää.

Mutta tehkää se operaatio miehelle. Paljon helpompi, eikä yhtä pitkää yhdyntäkieltoa. Eikä tarvi tehdä lisäoperaatioita. Ja poistosta toipumisen ajan mies joutui tekemään kotityöt, hoitamaan lapset (3) ja osin minutkin.

Jos sterilisaatioon oikeasti päädyt, niin muista levätä ja toipua siitä kunnolla. Ja muuta ehkäisyä on käytettävä sen jälkeen 3 kk, eli jälkitarkastukseen asti, jotta ne essuret ehtii arpeutua munanjohtimissa. Jo tuo arpeutuminen kuulostaa kivuliaalta.

Vierailija
10/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi tehdä ihan kotonakin.. verrattavissa finnin puristukseen.

Vierailija
11/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko ottaa saikkua?

Vierailija
12/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:31"]Sen voi tehdä ihan kotonakin.. verrattavissa finnin puristukseen.
[/quote]älä jaksa

Vierailija
13/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta luulin, että pyydät ohjeita sellaiseen tee-se-itse hommaan.

Vierailija
14/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VEDÄ KÄTEEN

Vierailija
15/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet?

Vierailija
16/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks tää nyt oli teille niin vaikea asia? Olen siis nainen ha haluan stetilisoida itseni. Eikö kukaan muu koskaan?

En aio enää hankkia lisää lapsia ja en jaksaisi aloittaa pillereiden syöntiä. Vaikka nyt elämässä on vähän hiljaisempi vaihe, niin ei se tarkoita sitä ettenkö aktivoituisi myöhemmin... Pikkulapsiaika vaan vei mehut itsestä ja avioliitosta.

Vierailija
17/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:39"]Kuinka vanha olet?
[/quote]yli 35

Vierailija
18/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:30"]

Menenkö vain gynekologille ja pyydän sterilisaatiota? Onko pitkäkin toimenpide? Sattuuko? Voiko sterilisaatiota purkaa ?

[/quote]

Aika kuuma siinä tulee.

Vierailija
19/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lääkärille, pyydät lähetteen operaatioon ja odotat kutsua. Käyt pari tuntia sairaalassa, syöt vähän särkylääkkeitä ja sillä selvä. Et todennäköisesti tarvitse sairaslomaa.

Vierailija
20/50 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:41"]Menet lääkärille, pyydät lähetteen operaatioon ja odotat kutsua. Käyt pari tuntia sairaalassa, syöt vähän särkylääkkeitä ja sillä selvä. Et todennäköisesti tarvitse sairaslomaa.
[/quote]voiko sitä purkaa jos sattuu et alkaa myöhemmin kaduttaa. Tosin enpä usko et alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi