Edeltäjä on tehnyt työstäni mahdotonta
Ihan hirveää miten yksi ihminen pystyy pitkän ajan kuluessa toimintatavoillaan ajamaan koko organisaation kaaokseen... Ei kai auta kuin jättää uppoava laiva.
Kommentit (22)
Jotain vikaa teidän orgamisaatiossannekin täytyy olla, jos tuollaista tapahtuu. Ei työntekijä yleensä muokkaa työnkuvaansa, esimies sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa teidän orgamisaatiossannekin täytyy olla, jos tuollaista tapahtuu. Ei työntekijä yleensä muokkaa työnkuvaansa, esimies sen tekee.
Varmasti. Tosin johdolla ei ole ollut osaamista edeltäjän työn seuraamiseen.
Joka tapauksessa vahingot ovat niin massiivisia, ettei niitä pystytä missään järkevässä aikataulussa korjaamaan ilman todella huomattavia taloudellisia lisäpanostyksia pitkälle ajanjaksolle. Niitä ei ole tulossa.
Alussa olin innoissani uudesta tehtävästä, mutta enää ei hymyilytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa teidän orgamisaatiossannekin täytyy olla, jos tuollaista tapahtuu. Ei työntekijä yleensä muokkaa työnkuvaansa, esimies sen tekee.
Varmasti. Tosin johdolla ei ole ollut osaamista edeltäjän työn seuraamiseen.
Sekin on huono asia, jos alaiset ovat pätevämpiä kuin esimiehet.
Onko yleensä tällaisessa tilanteessa mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin korjata luunsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa teidän orgamisaatiossannekin täytyy olla, jos tuollaista tapahtuu. Ei työntekijä yleensä muokkaa työnkuvaansa, esimies sen tekee.
Varmasti. Tosin johdolla ei ole ollut osaamista edeltäjän työn seuraamiseen.
Sekin on huono asia, jos alaiset ovat pätevämpiä kuin esimiehet.
Ilmeisesti paikassa on ollut osaamaton johto ja osaamaton alainen. Lopputulos on todella surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa teidän orgamisaatiossannekin täytyy olla, jos tuollaista tapahtuu. Ei työntekijä yleensä muokkaa työnkuvaansa, esimies sen tekee.
Varmasti. Tosin johdolla ei ole ollut osaamista edeltäjän työn seuraamiseen.
Ilmeisesti myöskään edeltäjälläsi ei ole osaaminen riittänyt ko. työn tekemiseen?
Meillä pitää yks ihmine panttivankinaan koko firmaa vaikka ois ollut mahis opettaa muutkin tekemään samoja hommia. Jos se tyyppi esim. kupsahtaa kesken kaiken firma saa samantien laittaa lapun luukulle koska miltei kaikki tieto on yhden ihmisen takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa teidän orgamisaatiossannekin täytyy olla, jos tuollaista tapahtuu. Ei työntekijä yleensä muokkaa työnkuvaansa, esimies sen tekee.
Varmasti. Tosin johdolla ei ole ollut osaamista edeltäjän työn seuraamiseen.
Sekin on huono asia, jos alaiset ovat pätevämpiä kuin esimiehet.
Ilmeisesti paikassa on ollut osaamaton johto ja osaamaton alainen. Lopputulos on todella surkea.
Voi tietysti olla ettei kukaan vain ole välittänyt mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa teidän orgamisaatiossannekin täytyy olla, jos tuollaista tapahtuu. Ei työntekijä yleensä muokkaa työnkuvaansa, esimies sen tekee.
Varmasti. Tosin johdolla ei ole ollut osaamista edeltäjän työn seuraamiseen.
Sekin on huono asia, jos alaiset ovat pätevämpiä kuin esimiehet.
Ilmeisesti paikassa on ollut osaamaton johto ja osaamaton alainen. Lopputulos on todella surkea.
Vastuu on johdon. He määrittelevät tavoitteet joihin esimiehet ohjaavat alaisiaan. Olisin varovainen tuollaisessa paikassa. Ei ole välttämättä ainut kohta, joka on kuralla jos johdossa on tuon tason osaamattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa teidän orgamisaatiossannekin täytyy olla, jos tuollaista tapahtuu. Ei työntekijä yleensä muokkaa työnkuvaansa, esimies sen tekee.
Varmasti. Tosin johdolla ei ole ollut osaamista edeltäjän työn seuraamiseen.
Ilmeisesti myöskään edeltäjälläsi ei ole osaaminen riittänyt ko. työn tekemiseen?
Ehkä hän on nähnyt millaiseen sotkuun huonot toimintamallit pitkällä aikavälillä johtavat, muttei vain ole välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa teidän orgamisaatiossannekin täytyy olla, jos tuollaista tapahtuu. Ei työntekijä yleensä muokkaa työnkuvaansa, esimies sen tekee.
Varmasti. Tosin johdolla ei ole ollut osaamista edeltäjän työn seuraamiseen.
Sekin on huono asia, jos alaiset ovat pätevämpiä kuin esimiehet.
Ilmeisesti paikassa on ollut osaamaton johto ja osaamaton alainen. Lopputulos on todella surkea.
Vastuu on johdon. He määrittelevät tavoitteet joihin esimiehet ohjaavat alaisiaan. Olisin varovainen tuollaisessa paikassa. Ei ole välttämättä ainut kohta, joka on kuralla jos johdossa on tuon tason osaamattomuutta.
Olen ajatellut että on parempi lähteä ennen kuin oma pää on vadilla. Jokin syntipukki kaaokseen mielellään varmaan etsitään. Minä en se halua olla.
Tämä on usein pienissä yrityksissä ongelma. Sitten kun vaikka vuosikymmeniä yksikseen häärännyt työntekijä eläköityy/irtisanoutuu, niin huomataan, että tämä ei ole dokumentoinnut tekemisiään mitenkään.
Kaikki tieto on nahkakansissa, joita ei enää ole käytettävissä.
Tosin hyväkään dokumentointi ei auta mitään, jos firman kaikki avainhenkilöt vaihtuvat yllättäen. Sitten kukaan ei löydä dokumentteja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on usein pienissä yrityksissä ongelma. Sitten kun vaikka vuosikymmeniä yksikseen häärännyt työntekijä eläköityy/irtisanoutuu, niin huomataan, että tämä ei ole dokumentoinnut tekemisiään mitenkään.
Kaikki tieto on nahkakansissa, joita ei enää ole käytettävissä.
Tosin hyväkään dokumentointi ei auta mitään, jos firman kaikki avainhenkilöt vaihtuvat yllättäen. Sitten kukaan ei löydä dokumentteja.
Pienissä organisaatioissa resurssit voivat olla niin vähissä, että työt hoidetaan pelkästään päivä kerrallaan. Lopputulos on huono, jos pitkällä aikavälillä kukaan ei suunnittele mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa vahingot ovat niin massiivisia, ettei niitä pystytä missään järkevässä aikataulussa korjaamaan ilman todella huomattavia taloudellisia lisäpanostyksia pitkälle ajanjaksolle. Niitä ei ole tulossa.
Mitenkäs asiakas, eikö sieltä saa rahaa?
Tuskin kyseessä nyt on busineksena perunan viljely.
Onko kyseessä esimerkiksi kiinteistönhoidon laiminlyönti?
Tai softapuolella, että ollaan myyty ohjelmia, jotka tehty ikivanhalla työkalulla ja sen tuki/elinkaari alkaa loppua. Pitäisi ehkä ohjelmistot kirjoittaa kokonaan uuteen ympäristöön.
Jälkimmäisessä tilanteessa asiakas voi myös olla pulassa, koska vastaavaa ohjelmistoa ei saa halvalla mistään muualtakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa vahingot ovat niin massiivisia, ettei niitä pystytä missään järkevässä aikataulussa korjaamaan ilman todella huomattavia taloudellisia lisäpanostyksia pitkälle ajanjaksolle. Niitä ei ole tulossa.
Mitenkäs asiakas, eikö sieltä saa rahaa?
Tuskin kyseessä nyt on busineksena perunan viljely.Onko kyseessä esimerkiksi kiinteistönhoidon laiminlyönti?
Tai softapuolella, että ollaan myyty ohjelmia, jotka tehty ikivanhalla työkalulla ja sen tuki/elinkaari alkaa loppua. Pitäisi ehkä ohjelmistot kirjoittaa kokonaan uuteen ympäristöön.
Jälkimmäisessä tilanteessa asiakas voi myös olla pulassa, koska vastaavaa ohjelmistoa ei saa halvalla mistään muualtakaan.
Organisaatio kyseessä. Ei ole varsinaisesti ns. asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa vahingot ovat niin massiivisia, ettei niitä pystytä missään järkevässä aikataulussa korjaamaan ilman todella huomattavia taloudellisia lisäpanostyksia pitkälle ajanjaksolle. Niitä ei ole tulossa.
Mitenkäs asiakas, eikö sieltä saa rahaa?
Tuskin kyseessä nyt on busineksena perunan viljely.Onko kyseessä esimerkiksi kiinteistönhoidon laiminlyönti?
Tai softapuolella, että ollaan myyty ohjelmia, jotka tehty ikivanhalla työkalulla ja sen tuki/elinkaari alkaa loppua. Pitäisi ehkä ohjelmistot kirjoittaa kokonaan uuteen ympäristöön.
Jälkimmäisessä tilanteessa asiakas voi myös olla pulassa, koska vastaavaa ohjelmistoa ei saa halvalla mistään muualtakaan.
Organisaatio kyseessä. Ei ole varsinaisesti ns. asiakkaita.
Tai ainakaan sellaisia, joiden olisi helppo tuoda mielipiteensä esiin lopettamalla palvelun käyttö jne.
En näe keinoja toimivia keinoja korjata tilannetta, kun vahingot ovat niin massiivisia.