Luettuani täältä Kokemuksia mirtazapin lääkkeestä
Tajuan miksi en laihdu millään vaikka katson tarkkaan syömiset, sekä liikun paljon. Aiemmin olin aina hoikka. Viime keväänä lääkäri määräsi mirtazapin lääkkeen unettomuuteen. Paino on noussut koko ajan ja aineenvaihdunta aivan juntturassa. Nukun kyllä todella hyvin noilla. Toki tiedän että lääke lisää ehkä ruokahalua, mutta en syö yhtään sen enempää kuin ennen, päinvastoin olen vähentänyt kaiken roskaruoan pois. Nyt saa tuo paskalääke kyllä jäädä. En ymmärtänyt aloittaessani, että lääke voi lihottaa ilman syömisen lisäämistä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se lihottaa. Monen ulkonäkö muuttuu pysyvästi. Toivottavasti pääset lääkkeestä eroon ilman isompia haittavaikutuksia.
Toivotaan. Noin iso maha tullut että haittaa kumaraan menoa.
Ei nuo mielialalääkkeet ole terveellisiä muutenkaan.
No mut eihän tota joka ilta oteta. Ite käytän tarvttaessa n. kerran viikossa ja sen seuraavan päivän kyllä pystyn hillitsemään ruokahaluani. Useammin käytettynä ei ees auta mun nukkumisvaikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
No mut eihän tota joka ilta oteta. Ite käytän tarvttaessa n. kerran viikossa ja sen seuraavan päivän kyllä pystyn hillitsemään ruokahaluani. Useammin käytettynä ei ees auta mun nukkumisvaikeuksiin.
No mulla on kyllä ihan säännöllisesti määrätty. Ja ei ole lisännyt ruokahalua vaan jumittanut aineenvaihdunnan.
Ex lihoi 50 kiloa parissa vuodessa, oli flegmaattinen ja nukkui puolille päivin. Välillä sai myös raivareita.
Olen hoitaja. Olen nähnyt vierestä kun on potilaillamme aloitettu tuo lääke ja alkavat lihomaan ihan silmissä. Itse en suostuisi noita koskaan popsimaan.
Et lukenut tai ymmärtänyt lääkeselostetta? Hoitoa vailla ainakin olit, mutta mirta näköjään hieman kyseenalainen hoitomuoto ongelmaasi
Vierailija kirjoitti:
Et lukenut tai ymmärtänyt lääkeselostetta? Hoitoa vailla ainakin olit, mutta mirta näköjään hieman kyseenalainen hoitomuoto ongelmaasi
Oletko hieman tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Sivuvaikutuksissa on ruokahalun lisääntyminen ja painon nousu. En tuosta ymmärtänyt että paino nousee vaikka ei syö yhtään enempää.
Ap
Täysin unettoman pitkän jakson jälkeen mirta tuo hyvät unet. Painoa kans, mutta en kestänyt tuota valvomista.
Suo siellä - vetelä täällä
Valitsen unen
Käyttänyt jo vuosia, ihan ok lääke jos ei vaan saa nukuttua. Käyttämistäni 15mg puolikkaista ei ole vieläkään löytynyt niitä tuhansia kaloreita joista monet palstalla ovat väittäneet painonsa kertyneen. Joten ei vaikuta painoon mutta joillakuilla näemmä siihen päähän joka sitten päättää syödä PALJON enemmän kuin olisi tarpeen. Eli painon syy näkyy jälleen kerran ihan tasan peilissä.
Ei tuota ole mitään järkeä käyttää jatkuvasti. Hyödyt pienenee ja haitat lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Käyttänyt jo vuosia, ihan ok lääke jos ei vaan saa nukuttua. Käyttämistäni 15mg puolikkaista ei ole vieläkään löytynyt niitä tuhansia kaloreita joista monet palstalla ovat väittäneet painonsa kertyneen. Joten ei vaikuta painoon mutta joillakuilla näemmä siihen päähän joka sitten päättää syödä PALJON enemmän kuin olisi tarpeen. Eli painon syy näkyy jälleen kerran ihan tasan peilissä.
Ei. Osittain lihominen johtuu siitä, että hidastaa aineenvaihduntaa reilusti.
Miksi te unettomat ette pyydä oikeaa nukahtamislääkettä?
Ehkä syöt huomaamattasi....lääke sinänsä ei lihota.
Useat lihavat sanovat, etteivät he syö mitään.
Vierailija kirjoitti:
Täysin unettoman pitkän jakson jälkeen mirta tuo hyvät unet. Painoa kans, mutta en kestänyt tuota valvomista.
Suo siellä - vetelä täällä
Valitsen unen
Ulkoilemaan!! Unen laatu paranee heti.
Viileä huone, puhtaat vuodevaatteet. Rauha.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena alipainoisena syömishäiriöisenä tää kävi mulle hyvin enkä lihonut. Nyt aikuisena terveenä, kun en kyttää syömisiä 24/7, ei enää toimi ilman lihomista. Mieluiten päätän keskittyä muuhun elämään ja nukun muilla keinoilla kuin katselen peiliin ja lihon.
Kyllä se lihottaa. Monen ulkonäkö muuttuu pysyvästi. Toivottavasti pääset lääkkeestä eroon ilman isompia haittavaikutuksia.