Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tykkää hesalaisista

Vierailija
04.07.2015 |

On vähä yksinkertaisia

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:40"]

Helsingin palvelut on iso plussa verrattuna muihin Suomen kaupunkeihin, mutta ottaa päähän helsinkiläisten asenne. Useasti kuulee kuinka helsinkiläiset naureskelevat kaikkien muiden Suomen kaupunkien maalaisuutta ja huonoja palveluja ja kauheita ihmisiä ymsyms. Olen kuitenkin asunut koko nuoruuteni ja tähän mennessä aikuisuuteni eri suurkaupungeissa ulkomailla, nyt Helsingissä. Helsinki ei oikeasti ole kummoinen. Se ei ole iso ja hieno ja kansainvälinen suurkaupunki niinkuin helsinkiläiset tuntuvat kuvittelevan. Tämä on oikeasti aika kuppanen kaupunki ja huono yhdistelmä suomalaista sisäänpäinkääntyneisyyttä ja ylpeyttä "suurkaupungista". Ihmiset jotka eivät asu oikeassa suurkaupungissa yrittävät ilmeisesti todistella kaupunkilaisuuttaan... Teininä asuin vanhempieni kanssa ulkomailla esikaupunkialueella jonka väkiluku oli yksinään suurempi kuin Helsingin väkiluku. Helsinkiläisistä puuttuu se rentous ja luontevuus mitä on muiden asuttamanieni suurkaupunkien ihmisissä. Jos kiertelee Suomea näkee sen ihanan ystävällisen lämpimän elämäntyylin ja tavan kohdella muita ihmisiä, sama pätee ulkomaillakin. Mutta helsinkiläiset, älkää ylpistykö sellaisesta mitä ei ole. Vasta 2015 Suomen pääkaupunkiin saatiin junayhteys lentokentälle ja Hki metrokartta on ulkomaalaisten ystävieni mielestä erittäin huvittava :D

[/quote]

Tähän vastaan minä, joka on 15 vuotta asunut ulkomailla useammassa Hkiä paljon isommassa kaupungissa ja olen totaalisen erimieltä.

Helsinkiä ei varmaan alkuperäinen vähänkään maailmaa nähnyt helsinkiläinen (kuten minä) pidä suurkaupunkina. Mun mielestä Helsinki on just hyvän kokoinen kaupunki, kaikki lähellä.

Maailman kaupungeissa on monta huvittavaa asiaa, Helsingissä se voi olla vaikkapa olematon metroverkko ;)

Vierailija
2/110 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:26"]Helsingin etu on sen koko. Tarkoitan tällä sitä, että porukan määrä ja jatkuva liike pitää huolen siitä, ettei sellaisia pikkukaupungeille ominaisia normeja ja pakollisia klikkejä pääse syntymään. Pienillä paikkakunnillahan saattaa olla hirveä henkinen kuri, esim. pitkästä tukasta saattaa saada vieläkin turpaansa, mikä on ihan mieletöntä ja älyllisesti ajateltuna surullista. Helsingissä ketään ei kiinnosta kyttäillä toisia, koska täällä painelee kaikenlaista tallaajaa ja hyvä niin. Se on ihan selvä, että ne, jotka tykkäävät pikkupaikkakuntien umpimielisestä ja sisäänpäinkääntyvästä touhusta ja hakevat siitä turvaa, eivät Helsingissä viihdy. Ja päinvastoin.  [/quote] Se on vaan kumma kun viihdyn monissa muissa suurissa kaupungeissa, mutta en Helsingissä.

[/quote]

Sitten ei kannata asua Helsingissä, helppoa vai mitä? :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:06"]

Käyn pääkaupunkiseudulla töissä. En siis itse asu siellä. Mutta pidän Helsinkiläisistä. Useimmiten Helsinkiläinen edustaa minusta sitä fiksua, avarakatseista ja mukavaa suomalaista. Helsingin baareissa olen kohdannut hyväkäytöksisiä ja ystävällisiä ihmisiä. Jos menen kotipaikkakunnallani baariin on ero tosi iso. Vesassa viimeistään tulee joku kiukkuinen mamma kännissä sönkkäämään....anna tupakkaa. Sitten kun sanoo kohteliaasti sorry ei ole ...niin alkaa haistattelu. Viimeksi kun kävin Helsingissä baarissa nuori nainen avasi minulle kohteliaasti vessan oven ja hymyili....Pieni ero sanoisin.

[/quote]

Ilmeisesti et ole käynyt Helsingin lähiöpubeissa? :)

[/quote]

Vertaan tässä hgin keskustan baaria oman kaupunkini keskustan baariin. Kumpikaan baareista ei siis ole lähiöpubi. Asiakaskunta vaan kovin eri tavalla käyttäytyvää. Plussat meni Helsinkiläisille 6-0.

Vierailija
4/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on

Vierailija
5/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä. Terveisin Itä-Suomesta.

Vierailija
6/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:31"]On vähä yksinkertaisia
[/quote]

" On vähä yksinkertaisia "......:D

Vierailija
7/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä landeista jotka kutsuvat itseään hesalaisiksi. Jos on kotoisin vaikka Tampereelta niin silloin on Tamperelainen vaikka missä asuisi. Olet helsinkiläinen mikäli siellä syntynyt vaikka vanhemmat on muualta kotoisin. Stadilainen olet jos molemmat vanhemmat on syntyneet Helsingissä

Vierailija
8/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:50"]En pidä landeista jotka kutsuvat itseään hesalaisiksi. Jos on kotoisin vaikka Tampereelta niin silloin on Tamperelainen vaikka missä asuisi. Olet helsinkiläinen mikäli siellä syntynyt vaikka vanhemmat on muualta kotoisin. Stadilainen olet jos molemmat vanhemmat on syntyneet Helsingissä
[/quote]

Ihan on hesalaisia

Vierailija
11/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hämmästyttävä itseriittoisuus, jonka perusteella kuvitellaan kaikkien haluavan asua Helsingissä? Miksi haluaisin maksaa järkyttäviä hintoja asumisesta ja vastaavasti käyttää tunteja työmatkoihin... ei kiitos.

Vierailija
12/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:50"]

En pidä landeista jotka kutsuvat itseään hesalaisiksi. Jos on kotoisin vaikka Tampereelta niin silloin on Tamperelainen vaikka missä asuisi. Olet helsinkiläinen mikäli siellä syntynyt vaikka vanhemmat on muualta kotoisin. Stadilainen olet jos molemmat vanhemmat on syntyneet Helsingissä

[/quote]

Tässä vielä yksi syy :)

Vierailija
13/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekeskeisiä ääliöitä. Kaukaisempaa ystävää saa hakea.

Vierailija
14/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset ovat länsimaalaisia ja kehä 3:n ulkopuoliset on arvomaailmaltaan kuin ryssiä, ei ihme etteivät pidä meistä :)

Vierailija
15/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:50"]

[/quote]

Tässä vielä yksi syy :)

[/quote]
Olen kylläkin Espoosta, mieheni stadilainen, ja lapseni helsinkiläisiä :)

Vierailija
16/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:00"]Helsinkiläiset ovat länsimaalaisia ja kehä 3:n ulkopuoliset on arvomaailmaltaan kuin ryssiä, ei ihme etteivät pidä meistä :)
[/quote]
Pelle

Vierailija
17/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään hesalaisista noin yleisesti. Pikkukaupunkien juntit ne vasta ahdistavaa porukkaa on. Lahti on kaikista pahin. Suomen epävirallinen persereikä.

Vierailija
18/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset taas itkemässä, yyyyyy:)

Vierailija
19/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut hesalaiset tuntuvat kuvittelevan, että vain pääkaupunkiseudulla voi elää laadukasta elämää, ja että sinne haluavat lähtökohtaisesti kaikki.

Jotkut taas huokailevat, miten landella oliskin ihanaa asua, muutta johonkin mummonmökkiin eikä tarttis koskaan tehdä mitään, koska eihän maalla mitään töitä tehdä. Puheiksi nämä huokailut kuitenkin yleensä jää, koska ei kai sitä nyt kuitenkaan voi ihan puskaan muuttaa, herrajumala.

Vierailija
20/110 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pääkaupunkiseudulla töissä. En siis itse asu siellä. Mutta pidän Helsinkiläisistä. Useimmiten Helsinkiläinen edustaa minusta sitä fiksua, avarakatseista ja mukavaa suomalaista. Helsingin baareissa olen kohdannut hyväkäytöksisiä ja ystävällisiä ihmisiä. Jos menen kotipaikkakunnallani baariin on ero tosi iso. Vesassa viimeistään tulee joku kiukkuinen mamma kännissä sönkkäämään....anna tupakkaa. Sitten kun sanoo kohteliaasti sorry ei ole ...niin alkaa haistattelu. Viimeksi kun kävin Helsingissä baarissa nuori nainen avasi minulle kohteliaasti vessan oven ja hymyili....Pieni ero sanoisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan