Miksi et tykkää hesalaisista
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:57"]Se hämmästyttävä itseriittoisuus, jonka perusteella kuvitellaan kaikkien haluavan asua Helsingissä? Miksi haluaisin maksaa järkyttäviä hintoja asumisesta ja vastaavasti käyttää tunteja työmatkoihin... ei kiitos.
[/quote]
Miksi kuvittelisin että kaikki haluavat asua täällä? Tai kukaan muukaan helsinkiläinen?
Täyttä pelle sakkia. Niin pihalla kuin olla voi maailman asioista.
Pidän helsinkiläisistä, kuten kaikista muistakin suomalaisista samalla tavalla. Ainoa asia mikä tympii hesalaisissa on se, kuinka he sallivat kaupunkinsa hiljalleen menevät tuollaiseen alennustilaan haalimalla mamuja kaupungin täyteen ja sitten ollaan olevinaan niin suvaitsevaisia ah! Oi miksi? Minä olen kyllä asunut ulkomailla isommissakin cityissä joten turha vetää sitä junttikorttia ja nähnyt mihin ihana monikulttuurisuus johtaa (päin persettähän se menee ja Helsinki on hyvää vauhtia matkalla siihen pisteeseen).
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:24"]Pidän helsinkiläisistä, kuten kaikista muistakin suomalaisista samalla tavalla. Ainoa asia mikä tympii hesalaisissa on se, kuinka he sallivat kaupunkinsa hiljalleen menevät tuollaiseen alennustilaan haalimalla mamuja kaupungin täyteen ja sitten ollaan olevinaan niin suvaitsevaisia ah! Oi miksi? Minä olen kyllä asunut ulkomailla isommissakin cityissä joten turha vetää sitä junttikorttia ja nähnyt mihin ihana monikulttuurisuus johtaa (päin persettähän se menee ja Helsinki on hyvää vauhtia matkalla siihen pisteeseen).
[/quote]
Jos Helsinkiläisiltä kysyttäisi niin mamuja olisi paljon vähemmän. Mutta eihän ne reppanat maaseudulla pärjää..
Eihän helsinkiläisistä tykkää kukaan muu kuin helsinkiläiset itse. Narsismin periaatekuva koko helsinkiläisyys.
Ovat vähän juurettomia ja jakautuvat ökyilijöihin ja taiteilija/duunari-osastoon. Epäaito käytös turhan yleistä. Monet naiset liian moderneja ja itsenäisiä tai kovapintaisia.
Mää en tykkää hesalaisist ko ne on nii olevinnaa, aina uusimmat merkkireleet päälä viilettää ja kahtelee muita ko olis muailman omistajii, vaik eihän ne oo???? Vitun hesalaiset pillaavat koko Suomen mainehen! Ainiin olen itsekin stadilainen, unohtakaa.
Tuttavapiiriini kuuluu muutama siellä syntynyt, eikä kenestäkään ole mitään pahaa sanottavaa. Ihan mukavia kaikki. Pidän myös Espoolaisesta tuttavasta, joka on erään vihatun poliitikon lähisukulainen.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:06"]Jotkut hesalaiset tuntuvat kuvittelevan, että vain pääkaupunkiseudulla voi elää laadukasta elämää, ja että sinne haluavat lähtökohtaisesti kaikki.
Jotkut taas huokailevat, miten landella oliskin ihanaa asua, muutta johonkin mummonmökkiin eikä tarttis koskaan tehdä mitään, koska eihän maalla mitään töitä tehdä. Puheiksi nämä huokailut kuitenkin yleensä jää, koska ei kai sitä nyt kuitenkaan voi ihan puskaan muuttaa, herrajumala.
[/quote]
Olen tottunut julkiseen liikenteeseen ja siihen, että esim. lentokentälle ja satamaan pääsee nopeasti 24/7 Alepa on 2 min päässä, kaikki palvelut vieressä myös. Täällä riittää tekemistä ja tapahtumia. Meri on ihana ja luontoa riittää. Miksi oi miksi ikinä missään muualla haluaisin asua? Kaikkialle pääsee niin kätevästi.
Helsinkiläiset ovat kyllä ihan asiallisia, pääosin. Mutta samalla jotenkin levottomia. Teennäisesti esitetään ison kaupungin ihmistä. En ole huomannut vastaavaa teennäisyyttä oikeissa metropoleissa. Rentous ja leppoisuus harvinaista, itsetarkkailu ja itsetietoisuus yleistä.
Reilu kymmenen vuotta täs menoa seurannut ja paljasjalkaiset on kyllä yleensä huipputyyppejä. Urpot ja leuhkat muualta muuttaneita tai naapurikaupungeista.
Tutkimusten mukaan globaalissa maailmassa pääkaupunkien asukkaat eri maissa ovat kulttuurillisesti lähempänä toisiaan kuin pääkaupungin asukkaat ja oman maan muu osa. Niin se vaan on. Tulen paremmin toimeen Lontoon liberaalin kuin Pielaveden persun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:06"]
Käyn pääkaupunkiseudulla töissä. En siis itse asu siellä. Mutta pidän Helsinkiläisistä. Useimmiten Helsinkiläinen edustaa minusta sitä fiksua, avarakatseista ja mukavaa suomalaista. Helsingin baareissa olen kohdannut hyväkäytöksisiä ja ystävällisiä ihmisiä. Jos menen kotipaikkakunnallani baariin on ero tosi iso. Vesassa viimeistään tulee joku kiukkuinen mamma kännissä sönkkäämään....anna tupakkaa. Sitten kun sanoo kohteliaasti sorry ei ole ...niin alkaa haistattelu. Viimeksi kun kävin Helsingissä baarissa nuori nainen avasi minulle kohteliaasti vessan oven ja hymyili....Pieni ero sanoisin.
[/quote]
Ilmeisesti et ole käynyt Helsingin lähiöpubeissa? :)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:06"]
Käyn pääkaupunkiseudulla töissä. En siis itse asu siellä. Mutta pidän Helsinkiläisistä. Useimmiten Helsinkiläinen edustaa minusta sitä fiksua, avarakatseista ja mukavaa suomalaista. Helsingin baareissa olen kohdannut hyväkäytöksisiä ja ystävällisiä ihmisiä. Jos menen kotipaikkakunnallani baariin on ero tosi iso. Vesassa viimeistään tulee joku kiukkuinen mamma kännissä sönkkäämään....anna tupakkaa. Sitten kun sanoo kohteliaasti sorry ei ole ...niin alkaa haistattelu. Viimeksi kun kävin Helsingissä baarissa nuori nainen avasi minulle kohteliaasti vessan oven ja hymyili....Pieni ero sanoisin.
[/quote]
Ilmeisesti et ole käynyt Helsingin lähiöpubeissa? :)
[/quote]
Pubeissa joka kaupungissa ja maassa samanlaista porukka ja kaikki helsinkiläiset ei niissä käy.
Asun Helsingissä, mutta en koskaan haluu muuttuu ns. "stadilaiseks", oon ylpee siitä, että oon kotoisin Itä-Suomesta. Eikä ihmiset Helsingissä hirveen erilaisia oo, tosi paljonhan siellä on ihmisiä, jotka on sinne muuttanut, mutta syntynyt muualla.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:50"]
En pidä landeista jotka kutsuvat itseään hesalaisiksi. Jos on kotoisin vaikka Tampereelta niin silloin on Tamperelainen vaikka missä asuisi. Olet helsinkiläinen mikäli siellä syntynyt vaikka vanhemmat on muualta kotoisin. Stadilainen olet jos molemmat vanhemmat on syntyneet Helsingissä
[/quote]
Olet stadilainen, jos asut stadissa.
Mikä oikeus teillä ns. stadilaisilla on päättää, että kuka on stadilainen ja kuka ei? Ei pitäis paljoo teidän elämää hetkauttaa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:50"]
En pidä landeista jotka kutsuvat itseään hesalaisiksi. Jos on kotoisin vaikka Tampereelta niin silloin on Tamperelainen vaikka missä asuisi. Olet helsinkiläinen mikäli siellä syntynyt vaikka vanhemmat on muualta kotoisin. Stadilainen olet jos molemmat vanhemmat on syntyneet Helsingissä
[/quote]
jos on syntynyt Helsingissä ja vaan toinen vanhemmista on syntynyt siellä niin mikä sellanen henkilö sitten on?
Tai jos sen Helsingissä synyneen vanhemman vanhemmat on syntyny Helsingissä niin miksi henkilöä sillon kutsutaan?