Miksi et tykkää hesalaisista
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:50"]
En pidä landeista jotka kutsuvat itseään hesalaisiksi. Jos on kotoisin vaikka Tampereelta niin silloin on Tamperelainen vaikka missä asuisi. Olet helsinkiläinen mikäli siellä syntynyt vaikka vanhemmat on muualta kotoisin. Stadilainen olet jos molemmat vanhemmat on syntyneet Helsingissä
[/quote]
Täytänkö mä stadilaisen määritelmän, kun mun molemmat isoisovanhemmatkin on syntyneet Helsingissä ja varmuudella ainakin toisen heistä molemmat vanhemmat myös sillä alueella, (mutta mennään niin pitkälle 1800-luvulle, etten ole varma) mutta en ole enää viiteentoista vuoteen asunut Helsingissä?
Olen siis stadilainen siksi, että esivanhempani olivat. Just.
No, en kyllä asu enää edes Suomessa. Lande tuskin kuitenkaan olen, kun asun kaupungissa, jossa on kolme kertaa enemmän ihmisiä kuin koko Suomessa. Helsinki on jotenkin niin suloinen pikkukaupunki, Stocka ja Espa <3
En ymmärrä Helsingin ylistystä. Se on kotikaupunki siellä asuville. Olivat sitten syntyneet siellä tai eivät. Minunkin kotikaupunkini on nykyinen kaupunkini, vaikka olen syntynyt tuhansien kilometrien päässä.
Helsingissä on sen verran paljon ja erilaisia asukkaita, että jokaiselle löytyy jotain inhottavaa tai jopa tykättävää.
Oliko kysymys
Miksi et tykkää hesalaisista.
Vai selitä hesalainen hyviäpuolia hesasta, hä
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:57"]
Se hämmästyttävä itseriittoisuus, jonka perusteella kuvitellaan kaikkien haluavan asua Helsingissä? Miksi haluaisin maksaa järkyttäviä hintoja asumisesta ja vastaavasti käyttää tunteja työmatkoihin... ei kiitos.
[/quote]
Olen helsinkiläinen enkä ole koskaan eläessäni kuvitellut, että kaikki haluavat asua Hgissä. Etköhän nyt yleistä aika rajusti? Jokainen asukoon siellä, missä viihtyy. Helsinki on mun kotikaupunki ja minkä ihmeen takia minä en saa viihtyä siellä tai tuntea kotiseuturakkautta ilman, että haukutaan itseriittoiseksi tai ylpeäksi? En voisi kuvitella asuvani missään muualla Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:36"]
Ovat vähän juurettomia ja jakautuvat ökyilijöihin ja taiteilija/duunari-osastoon. Epäaito käytös turhan yleistä. Monet naiset liian moderneja ja itsenäisiä tai kovapintaisia.
[/quote]
Juurettomia? Päivän paras vitsi.....
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:34"]
Minusta Helsingissä on tylympää väkeä yleisesti ottaen kuin esim. Tukholmassa. Ei pidetä ovea auki takana tulevalle, ei auteta lastenvaunujen kanssa, ei pahoitella jos tönäistään. Sellainen pieni arkipäivän kohteliaisuus, jota muissa suurissa kaupungeissa on, sitä ei Helsingissä niin paljon ole. Ja tähänkin nyt varmaan kommentoidaan jotain ikävää, mutta totuus on se että monessa Helsinkiä suuremmassakin paikassa ihmisillä on viitseliäisyyttä olla ystävällisiä. Helsinki on vissiin sekoitus suomalaista mykkäjunttiutta ja ison kaupungin anonyymiutta ja noiden yhdistelmä on todella ikävä.
[/quote]
no tuo ei kyllä pidä paikaansa
terv Tukholmasta
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:59"]
Koska siellä kaikkein tärkeimmät asiat ihmisessä ovat
1. missä asut
2. kenet tunnet
3. mitä pistät päällesi.
Pinnallisuus ei sovi muutenkaan habitukseeni ja koitan kaikella tavalla elää syvemmällä pohjalla.
Siksi.
[/quote]
ja höpö jöpö
minkä ikäisiä te vastaajat oikein olette? Veikkaan, että aika nuoria....
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 23:59"]Koska siellä kaikkein tärkeimmät asiat ihmisessä ovat 1. missä asut 2. kenet tunnet 3. mitä pistät päällesi. Pinnallisuus ei sovi muutenkaan habitukseeni ja koitan kaikella tavalla elää syvemmällä pohjalla. Siksi. [/quote] Ei pidä paikkaansa. Älä yleistä. T. Helsingissä syntynyt helsinkiläinen
[/quote]
Ai mielestäsi stadilaista ei määritä se asuuko Ullanlinnassa vai Pihliksessä? Älä nyt viitsi.
[/quote]
no ei määritä, usko huviksesi, että suurimmalle osalle asialla ei ole mitään merkitystä
Siksi en tykkää kun ovat aika pieni munaisia nämä tummemat stadilaiset on vähän isompia.