Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka jättävät velat maksamatta, mikä heitä vaivaa?

Vierailija
19.02.2022 |

Lähdetään vaikka mökkeilemään, yksi maksaa mökin ja muut sanovat maksavansa rahan mitä pikimmiten takaisin. 2/3 maksaa, mutta yksi jättää pokkana maksamatta. Tämä yksi saattaa olla jopa se jonka idea koko mökkireissu on! Kun kyselee rahan perään ei vastaakaan enää viesteihin mitään?!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinnan ongelmia. Itsekkäitä törkimyksiä. Tuskinpa enää pyydetään mukaan mökkireissuille.

Vierailija
2/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttäjä. On myös niitä jotka aina innostuvat asioista mutta ei kumminkaan ole sitten varaa niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.. sukulaiseni otti vuosien ajan velkaa, pikavippejä, luottokortilainoja ja pian tajusi olevansa vaikeuksissa. Velkaa oli 88.0000€ ja tulot kuukaudessa oli 2000€ tasoa.

No päätyi ulosottoon ja velkajärjestelyyn ei päässyt.

Velkojat ovat kuulema rosvoja, jotka eivät ihmisten hädästä piittaa 😳

Vierailija
4/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.. sukulaiseni otti vuosien ajan velkaa, pikavippejä, luottokortilainoja ja pian tajusi olevansa vaikeuksissa. Velkaa oli 88.0000€ ja tulot kuukaudessa oli 2000€ tasoa.

No päätyi ulosottoon ja velkajärjestelyyn ei päässyt.

Velkojat ovat kuulema rosvoja, jotka eivät ihmisten hädästä piittaa 😳

Joo just näin!

Vierailija
5/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäyttäjä. On myös niitä jotka aina innostuvat asioista mutta ei kumminkaan ole sitten varaa niihin.

No mut onhan toi nyt törkeää varastaa sitten toisilta, vielä kavereilta. Ihan vaan koska niin paljon teki mieli… Keskenkasvuinen lapsi käyttäytyy noin.

Vierailija
6/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku tällainen ihminen vastata, miksi katsot oikeudeksesi varastaa toiselta rahaa?

Vierailija
7/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku tällainen ihminen vastata, miksi katsot oikeudeksesi varastaa toiselta rahaa?

Voiko tuollaisesta tehdä rikosilmoituksen?

Vierailija
8/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti rahattomuus vaivaa ihmistä joka jättää velat maksamatta...

Vierailija
9/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti rahattomuus vaivaa ihmistä joka jättää velat maksamatta...

No miksei sano suoraan ja ennen kaikkea miksi on itse ehdottamassa mökkireissua, jos ei ole aikomustakaan itse maksaa siitä mitään!? Onko vaivautunut kysymään muiden rahatilanteesta? Entä jos muutkin on laskeneet sen varaan että kaikki maksavat ja nyt jää joku lasku heiltä tämän yhden epärehellisen takia maksamatta?

Vierailija
10/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössä on yksi osakas jolla on nyt vuoden vastikevelat ihan vaan sen takia että ei itse maksa (naurettavan pientä) vastikettaan. Saatavat meni tietysti ulosottoon ja seuraavaksi lähtee rouvalta asunto alta ja asunto-osakeyhtiön hallintaan. Rouva itse vinkuu miten hallitus ja koko maailma on häntä vastaan ja nyt pientä ihmistä riistetään. En ymmärrä miten aikuinen ihminen ei saa jotain parinsadan euron laskua maksettua, jos on joskus saanut jopa asuntolainan itselleen hankittua.

Vierailija
11/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä on yksi osakas jolla on nyt vuoden vastikevelat ihan vaan sen takia että ei itse maksa (naurettavan pientä) vastikettaan. Saatavat meni tietysti ulosottoon ja seuraavaksi lähtee rouvalta asunto alta ja asunto-osakeyhtiön hallintaan. Rouva itse vinkuu miten hallitus ja koko maailma on häntä vastaan ja nyt pientä ihmistä riistetään. En ymmärrä miten aikuinen ihminen ei saa jotain parinsadan euron laskua maksettua, jos on joskus saanut jopa asuntolainan itselleen hankittua.

Jep ja vielä syyttää muita siitä….

Vierailija
12/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen ihminen olet, jos et ymmärrä miten joku ei saa parinsadan euron laskua maksettua. Se millainen rahatilanne on ollut vuosia sitten, ei aina kerro yhtään siitä millainen rahatilanne voi olla tänään. Mutta jatka toki elämääsi tynnyrissä, niin ymmärrät tulevaisuudessa vieläkin vähemmän asioista, ja voit täällä suureen ääneen niitä ihmetellä kaltaistesi fiksujen ihmisten kanssa.

Vierailija
13/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen ihminen olet, jos et ymmärrä miten joku ei saa parinsadan euron laskua maksettua. Se millainen rahatilanne on ollut vuosia sitten, ei aina kerro yhtään siitä millainen rahatilanne voi olla tänään. Mutta jatka toki elämääsi tynnyrissä, niin ymmärrät tulevaisuudessa vieläkin vähemmän asioista, ja voit täällä suureen ääneen niitä ihmetellä kaltaistesi fiksujen ihmisten kanssa.

No se ei oikeuta syyttelemään muita, vaan pitäisi tajuta muuttaa asunnosta pois jos siihen ei ole varaa.

Vierailija
14/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat käyteään tärkeempiin menoihin, kuten lomamatkoihin, osakeisiin, viinan yms. Kaverilainoja ei tarvitse maksaa takaisin, jos ei halua eikä ole sopimusta kulujen jakamisesta 

Vierailija
15/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ystävä minun tapauksessani.

Vierailija
16/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereille olen aina velat maksanut, mutta yli 10 vuotta sitten oli lopulta jättää laskuja maksamatta. Ei vain enää enää rahat riittäneet niiden maksamiseen kun piti saada maksettua vuokra, sähkö yms. ruoka, lapselle vaatteet. Oli pakko antaa osan laskujen mennä ulosottoon. Tiesin, että kalliiksi tulee, mutta ei ollut enää muuta vaihtoehtoa. Kun valmistuin ja pääsin kokoaikaiseen työhön, niin alkoi velkojen maksu. Vuosi sitten sain maksettua kaikki pois ja kyllä helpotti. Missään kohdassa en ajatellut, että en velkojani maksa.

Vierailija
17/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat käyteään tärkeempiin menoihin, kuten lomamatkoihin, osakeisiin, viinan yms. Kaverilainoja ei tarvitse maksaa takaisin, jos ei halua eikä ole sopimusta kulujen jakamisesta 

Just näin.. Kun oli pakko kuitenkin käydä siellä kampaajalla, ostaa uusi mekko jne… Todella itsekästä ja itsekeskeistä, eipä tuohon muuta voi todeta.

Vierailija
18/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkireissun maksut etukäteen, ei jälkikäteen.

Vierailija
19/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta jos ei ole rahaa maksaa parinsadan euron laskua, niin silloin ei hankita omistusasuntoa ja jätetä yhtiövastikkeita maksamatta (=sysätä omia raha-ongelmia as.oy:n ongelmaksi). Ei ole kenenkään muun vika jos tieten tahtoen hankitaan maksettavaksi asuntolainan lyhennykset, korkokulut, lämmityskulut ja yhtiövastikkeet ja sitten jätetään koko pska maksamatta, vaan silloin muutetaan vuokralle jonnekin rupuluolaan sossun rahoilla.

Vierailija
20/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereille olen aina velat maksanut, mutta yli 10 vuotta sitten oli lopulta jättää laskuja maksamatta. Ei vain enää enää rahat riittäneet niiden maksamiseen kun piti saada maksettua vuokra, sähkö yms. ruoka, lapselle vaatteet. Oli pakko antaa osan laskujen mennä ulosottoon. Tiesin, että kalliiksi tulee, mutta ei ollut enää muuta vaihtoehtoa. Kun valmistuin ja pääsin kokoaikaiseen työhön, niin alkoi velkojen maksu. Vuosi sitten sain maksettua kaikki pois ja kyllä helpotti. Missään kohdassa en ajatellut, että en velkojani maksa.

Kerroitko tämän avoimesti ystäville, joilta olit lainannut? Vai otitko vain ilmaista lainaa heiltä, eivätkä he edes tienneet milloin maksaisit takaisin? Toki jos tästäkin sovittu, että maksat sitten kun pystyt, niin tilanne eri.