On se hyvä, ettei meitä köyhiä vaihdevuotisia akkoja hoideta
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Olet sinä kyllä sitten ihan mahdottoman kärsivällinen ihminen, täytyy ihailla.
Kolme vuotta sitten kieltäytyivät antamasta sulle hormonihoitoa ja vasta tänään ryhdyit valittamaan asiasta.
Ap on ainakin 3 vuotta nuukaillut itseensä kohdistuvissa ¨'huoltokuluissa' ja nytkin valittaa ettei saa hoitoa. Jos tämän kolmen vuoden aikana olisi jemmannut joka kuukausi kympin, voisi käydä vaikka yksityisellä halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttakaa niin loppuu hikoilu
Äläs nyt höpötä - tuttavapiirissäni ovat kaksoset, ei identtiset, toinen on pieni ja siro, toinen vähemmän siro. Arvaapa kumpi on kärsinyt pahoista vaihdevuosioireista.
Minulle kävi niin nolosti, että pyysin gynekologilta reseptiä varuiksi tuleviin oireisiin. Lääkäri nauroi, että nyt olet pahasti myöhässä ja olin 45. Oireita ei ollut ollut muuta kuin vuotohäiriöt ja nekin hoitui hormonikierukalla.
On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin hormonihoitoja. Mulla menossa taas kuumien aaltojen kausi toista kertaa (ekat syöpähoitojen vuoksi) ja aika hyvin oireet vähenee runsaalla liikunnalla ja ruokavaliolla. Vaihtoehtona on myös Venlfaxin tai sitten luontaistuotteita.
Olet sinä kyllä sitten ihan mahdottoman kärsivällinen ihminen, täytyy ihailla.
Kolme vuotta sitten kieltäytyivät antamasta sulle hormonihoitoa ja vasta tänään ryhdyit valittamaan asiasta.