Onko tämä pettämistä?
Oltiin miehen kanssa juhlimassa tuttavapariskunnan luona ja jossain vaiheessa iltaa jutut kääntyi seksiin ja tämä tuttavapariskunta ehdotti parinvaihtoa. Olivat ilmeisesti yhdessä puhuneet jo asiasta ja nyt halusivat ehdottaa meille. Ajatus ensin vähän nauratti mutta sitten alkoi kiihottaa. Otettiin lisää juomaa ja mieheni alkoi olla jo aika heikossa kunnossa. Loppuillasta kävi kuitenkin niin että minä harrastin seksiä tuon tuttavapariskunnan miehen kanssa kun oma mieheni makasi sammuneena sohvalla. En oikein muista kaikkea mitä tapahtui kun olin itsekin aika humalassa, enkä ole varma tietääkö mieheni edes mitä tapahtui minun ja tuon tuttavamiehen välillä. Vähän hävettää koko juttu, eikä olla puhuttu miehen kanssa ollenkaan tästä illanvietosta. En tiedä mitä hän ajattelee, enkä uskalla ottaa puheeksi. Ihan kauhea morkkis, mutta yritän vain painaa pois mielestäni. Onko ihan hölmöä tuntea tästä syyllisyyttä vaikka oltiin miehen kanssa yhdessä vaikkakin humalassa sovittu että lähdetään mukaan tähän parinvaihtoon? Tai ei me oikeastaan puhuttu siitä mitään mutta jäi sellainen tunne että ollaan päätetty yhdessä tehdä tämä. Tuskin tuntisin näin kovaa syyllisyyttä, jos mieheni olisi myös harrastanut eilen seksiä toisen kanssa.
Vastaat melkeenpä omaan kysymykseesi itse. Sulla on morkkis, sua hävettää ja tunnet syyllisyyttä joten sinun tunteidesi perusteella omasta mielestäsi petit, miksi muuten tuntisit noin? Mieti tilanne toisinpäin jos sinä olisit sammunut mutta miehesi oli harrastanut seksiä sen toisen naisen kanssa, miltä se tuntuisi? Jäi kuitenkin epäselväksi että päätittekö kuitenkaa yhdessä ryhtyä siihen vai luulitko vain itse niin ja päätit toimia. Mitä tämä tuttavasi nainen teki sillä aikaa? Sun päätökses otatko puheeksi vai et, mutta kyllä itse näkisin tuon pettämisenä juurikin siitä syystä että ette kuitenkaan olleet yhdessä päättäneet asiasta vakavissanne.