Millä voisi korvata karkin ja suklaan herkkupäivänä
Elimistö tarvis taukoa sokerista., hiivaongelmat yms...mut hirvee makeanhimo. Oisko tumma suklaa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaravut majoneesilla, homejuustot, sillit, mäti, graavikala, kylmäsavuporo, salami, kinkku, aurinkokuivatut tomaatit. Vai ovatko nuo jo arkiruokaa?
Ei oo arkiruokaa, oon kasvissyöjä. Homejuustosta en tykkää. Noista maistuis ainoastaan aurinkokuivatut tomaatit. Ap
Aina on joku ruokavammainen kranttu kyselemässä vinkkejä.
No chilit, idut, mansikat, oliivit, kaprikset, artisokat, avokadot, selleri. Siinä nyt jotain herkkuja sullekin.
Viinirypäleet ja niiden johdannaisena rusinat.
Ei makeanhimo korvaa ei-makea.
Yleiseen mussuttamisen tarpeeseen voi auttaa porkkana, mutta ei makeanhimoon. Vähän sama kuin alkoholistille sanoisi, että kun tekee mieli viinaa, niin syö porkkanaa.
Jos syöt vain kerran viikossa, niin ei ole ongelma. Toinen vaiht8ehto on, että vierotat itsesi totaalisesti sokerista= et syö ollenkaan.
Vähennä: ota vain 1 pala suklaata (osta kaupasta vaikka vain se yksi irtokonvehti). Se kattaa makean himon ja ohjaa kohti oikeaa.
Naposteluporkkanat auttaa siihen, että nälkäisenä ei iske sokerihimo.
Puuroa aamulla ja olo on ”tasapainoinen”, lounaalla tekeekin mieli syödä järkevää eikä esim. hampparia.
Ihminen on ihmeellinen: joku toinen kamppailee sokerin sijasta päästäkseen eroon suolasta.
Vierailija kirjoitti:
Mietin just eilen samaa. Mikä herkku tai naposteltava korvaisi tuon karkin tarpeen. Varsinkin nun noudatan nyt ketoruokavaliota, eli käytännössä hedelmätkin on ns. kiellettyjen listalla.
Tuo kuten joku sanoi, niin kaikki sokeri on sokeria pitää paikkaansa. Elimistö muokkaa kaiken hiilihydraatin sokeriksi. Esimerkiksi appelsiinit ja banaanit on käytännössä kokonaan sokeria tai verrattavissa ihan siihen Tupla patukkaan sokerimäärältään.
Toki voidaan ajatella että hedelmäsokeri on terveellisempää kuin valkoinen, mutta ei se käytännössä meidän keholle niin eri asia ole.
Mutta siis: tumma suklaa, mascarpone-kermavaahto ja vadelmat on aivan ihana herkku ja pähkinäsekoitukset.
Näillä mennään, että terveys saadaan ja hyvinvointi takaisin ja säilymään:)
Hedelmissä on mukana kuitua ja vitamiineja, jotka tekevät hedelmän sokerista erittäin paljon pienemmän pahan. Kaiken lisäksi hedelmän kuidut loiventavat sokeripiikkejä.
Yritin kerran ostaa yhden konvehtin irtokarkeista mutta puntari ei siä hyväksynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä voi korvata. Herkkupäivä on herkkupäivä.
Lakritsikermäjäätelö on varteenotettava vaihtoehto tai itse tehty uunipellillinen pannukakkua, joka nautitaan lämpimänä mansikka- tai vadelmahillon kera. Siitä saa leikattua 9 palaa (3 x 3).
Vierailija kirjoitti:
Viinirypäleet ja niiden johdannaisena rusinat.
Minä suosittelisin joko pelkkiä pähkinöitä (pekaani, cashew, saksanpähkinä) tai kuorittuja maapähkinöitä Sun-Madin rusinoiden kanssa. Ne sopivat naposteltaviksi.
Mulla tulee kohta kuukausi täyteen sokerilakkoa! Olen sallinut itselleni marjarahkaa, jossa myös kermavaahtoa mukana. Ja kaksi kertaa olen syönyt suklaavanukkaan. Ja päivässä yksi digestive keksi. Ja nyt ostin kolmannen pussin Raffeleita. Syön oikeaa ruokaa aivan niin paljon kuin on nälkä (tosin Raffelit jälkiruokana myös vie nälkää, jos sitä vielä jäi). Painoa on pudonnut 1,5kg laihduttamatta.
Puuro ja päälle voi nappi.