Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa Kouvolassa on? Kouvolan inhoaminen on yleinen vitsi. Miksi ihmiset eivät pidä siitä?

Vierailija
19.02.2022 |

Eikös siellä ole kaunista luontoa.

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Itse käyn 4-5 kertaa vuodessa Kouvolassa ja se on ollut ihan mukava kaupunki.

Vierailija
2/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, kun isot alueet maaseutua (ja mm. suosittu mökkikunta Jaala) liitettiin Kouvolaan, niin onhan siellä nyt luontoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaa tykkää Lahdestakaan ja ihan kiva kaupunki. Entäs Joensuu?

Vierailija
4/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola on kauimmainen radanvarsikaupunki mikä Hesasta katsoen tiedetään, tai mistä pendelöidään Hesaan, ja siksi sillä on sellainen maine. Muun Suomen mittakaavassahan se on ihan peruskaupunki.

Vierailija
5/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kerran Kouvolassa ja oli kyllä ankea paikka. Ruma arkkitehtuuri, kaupungilla pyörii vain teinejä, ihmiset on ankeita esim. autoilijat ei päästä suojatien yli, vaikka olet suojatien reunassa jo menossa. Ei jäänyt hyvä vaikutelma.

Vierailija
6/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset siellä on niiiiin outoja :O

Onneksi pääsin pois sieltä..

Vierailija
7/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, kun aina kuvissa kauhistellaan niitä samoja muutamaa rumaa Kouvolan kerrostaloa, niin JOKA AINOASTA suomalaisesta kunnastahan löytyy vastaavanlaisia. Ei Kouvola ole poikkeuksellisen ruma rakennusten suhteen. Keskustassahan on vanhempiakin matalampia rakennuksia, nuo isot on vähän ydinkeskustan sivussa.

Vierailija
8/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaa tykkää Lahdestakaan ja ihan kiva kaupunki. Entäs Joensuu?

Joensuu on kiva koska se on pieni kulttuurikaupunki joka on vieläpä täynnä yliopisto-opiskelijoita.

Vierailija
9/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kerran Kouvolassa ja oli kyllä ankea paikka. Ruma arkkitehtuuri, kaupungilla pyörii vain teinejä, ihmiset on ankeita esim. autoilijat ei päästä suojatien yli, vaikka olet suojatien reunassa jo menossa. Ei jäänyt hyvä vaikutelma.

Ei missään Suomessa päästetä.

Siksi onkin outoa käydä Ruotsissa, kun autot pysähtyy, vaikka olet vielä 10 metrin päässä suojatiestä!

Vierailija
10/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset siellä on niiiiin outoja :O

Onneksi pääsin pois sieltä..

Millä tavalla outoja? Tämä kiinnostaa.

Vierailija
11/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta järkyttävän rumaa betonilaatikkoarkkitehtuuria. Ihmiset sisäänpäin kääntyneitä. Kouvola ei ole muuta kuin paisunut asemantienoo, ei edes kunnon kaupunki.

Vierailija
12/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen käsitys Kouvolasta perustuu rautatieaseman ankeuteen. Junasta näkyy vain harmaata ja rumaa neukkulandiaa.

Itsekin yllätyin, kun joitakin vuosia sitten kävin autolla Kouvolassa. Siellähän on puistojakin!

Vierailija
13/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. oululaisilla ei pitäisi olla mitään pokkaa valittaa Kouvolasta niin kauan kuin eivät pura sitä järkyttävän rumaa teatteriaan.

Vierailija
14/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola on teknisesti kaupunki mutta ei ole koskaan omannut yhtä suurta kaupunkikeskustaa kuin verrokkinsa. Tuskin kukaan Kouvolaa inhoava inhoaa vaikka Repovettä tai kunnan alueella sijaitsevia lukemattomia vesistöjä. Inho kiteytyy sen urbaaneihin yksityiskohtiin. Tällä ei puolestaan ole mitään väliä tai merkitystä kunnan asukkaille. Erinomainen asumisen laatu-hinta -suhde.

Vierailija
15/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei ole yliopistoa. Eikä ole Lahdessakaan. Kyllä se näkyy kaupungin tunnelmassa kun se osa nuorisosta puuttuu.

Vierailija
16/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi onkin outoa käydä Ruotsissa, kun autot pysähtyy, vaikka olet vielä 10 metrin päässä suojatiestä!

Minut ainakin päästetään lähes tulkoon aina, heti kun vaan olen menossa.

Sama

Vierailija
17/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusta järkyttävän rumaa betonilaatikkoarkkitehtuuria. Ihmiset sisäänpäin kääntyneitä. Kouvola ei ole muuta kuin paisunut asemantienoo, ei edes kunnon kaupunki.

Eihän kukaan muuta muualta Suomesta sinne, koska ei ole yhtäkään vetovoimatekijää.

Vierailija
18/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Esim. Ivalossa autoilija pysähtyy poikkeuksetta, jos on paikallinen. Ei voi ainoa paikka olla.

Täällä Tampereella tilanne on myös parantunut paljon viimeisen 20 vuoden aikana ja oli kyllä syytäkin.

Vierailija
19/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeaako tämä näkymä muka jotenkin tyypillisestä keskikokoisesta suomalaiskaupungista?

Itse olen työn vuoksi kiertänyt Suomea aika paljon ja eipä niitä arkkitehtuurisia helmiä kovin usein tule vastaan. Tällaisia ne suomalaiset kunnat nyt vaan ovat muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.

https://www.rantapallo.fi/anni88/files/2020/09/kouvola.jpg

Vierailija
20/141 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut ainakin päästetään lähes tulkoon aina, heti kun vaan olen menossa.

Sama

Onko sulla isot tissit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme