Jälppiä! All over -remontti...
Minun täytyisi suunnitella remontti. Itselleni. Eli oikeastaan SAAN suunnitella :) Mutta olen aivan pihalla, mistä oikein aloitan? Hienoja asioita on kymmenissä eri kaupoissa, miten ihmeessä osaan päättää, mistä kaupasta hankin mitäkin? Miten osaan päätyä ajattomiin ratkaisuihin, kun on liikaa valinnanvaraa? Tiedän mitä haluan, mutta en todellakaan tiedä, miten pääsen alkuun.
Osaan sisustaa, tiedän mikä on mautonta ja mikä trendiä, ajatonta jne. eli se ei ole ongelma vaan se että en osaa nyt edetä asioissa!!! Ilmeisesti minun täytyy vain rajata kaikista kymmenistä kaupoista vaikkapa kolme edullisinta, joiden tarjontaa katselen ja unohdan kaikki muut?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:31"]COME ON!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:00"]Minun täytyisi suunnitella remontti. Itselleni. Eli oikeastaan SAAN suunnitella :) Mutta olen aivan pihalla, mistä oikein aloitan? Hienoja asioita on kymmenissä eri kaupoissa, miten ihmeessä osaan päättää, mistä kaupasta hankin mitäkin? Miten osaan päätyä ajattomiin ratkaisuihin, kun on liikaa valinnanvaraa? Tiedän mitä haluan, mutta en todellakaan tiedä, miten pääsen alkuun.
Osaan sisustaa, tiedän mikä on mautonta ja mikä trendiä, ajatonta jne. eli se ei ole ongelma vaan se että en osaa nyt edetä asioissa!!! Ilmeisesti minun täytyy vain rajata kaikista kymmenistä kaupoista vaikkapa kolme edullisinta, joiden tarjontaa katselen ja unohdan kaikki muut?
[/quote]
Onko sellainen originaali keittiöhana mielestänne auttamatta karsea ja vanhanaikainen?
En tule koskaan ymmärtämään tämän peukutussysteemin ideaa, onko se oikeasti tarpeellinen jonkun mielestä? Kun kysyy normaalisti neuvoa remonttiin, niin siihenkin ropisee jotain fakin alapeukkuja :D No, olen kuin koko typerää systeemiä ei olisikaan.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 16:06"]Onko sellainen originaali keittiöhana mielestänne auttamatta karsea ja vanhanaikainen?
[/quote]
Ensin suunnitellaan mahdolliset rakenteelliset muutokset, sähkömuutokset jne.
Sen jälkeen vasta pintamateriaalien ja varsinaisen sisustuksen vuoro.
Tee suunnitelma ensin pintamateriaalien tyyleistä ja sen jälkeen google käyttöön. Selvität mistä mitäkin materiaalia saa ja sen jälkeen hintavertailua.
Rautakaupat (K-rauta/rautia, Byggmaxx, Bauhaus, Netrauta, taloon.com...)
Sisustusliikkeet, niitä on vaikka kuinka paljon. Rautakaupoista saa myös hyvin tapettia jne.
Selvitä myös ulkomaiset nettikaupat esim. tapettia saa Briteistä edullisemmin kuin Suomesta.
Eli ensin rakenteelliset yms. muutokset ja sitten pinnat. Selvitä mitä haluat esim. sisustuslehtien, blogien, Pinterestin avulla ja sitten ala kokoamaan suunnitelmien esim. pahvitaululle (kuvia, värimalleja jne.). Kun valinnat tehty suuntaa antavasti, selvität ostopaikat.
Katsopa sellainen kirja kuin "Tea -Mariian sisustusopas". Siinä on asioita aika kivasti ja käytetyistä maaleista värinumerot esillä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:31"]COME ON!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:31"]COME ON!
[/quote]
[/quote]