Lapsilisät on poistettava!
Ei ole meidän työssäkäyvien asia kustantaa toisten lapsia. Jos sinulla ei ole varaa hankkia lapsia ilman lapsilisiä, niin silloin älä hanki niitä!
Kommentit (47)
Lapsilisä on ihan valtion keksimä. Antaa pyytämättä.
Kaikista ärsyttävintä on se että vanhemmat käyttävät ne omiin menoihinsa... Säästäisitte ne mieluummin lapsen omalle tilille.
mä kirjoitti:
Valtion keksimä? :)
Vierailija kirjoitti:
mä kirjoitti:
Valtion keksimä? :)
Kyllä se näin on. Suomen presidentti allekirjoitti v. 1948 lain lapsilisien maksatuksesta ja se maksettiin äidin pankkitilille.
Ja sen lisäksi verotuksessa oli vielä lapsivähennys ja puolisoiden yhteisverotus, joka mahdollisti toisen vanhemman kotiin hoitamaan kotiin.
Siihen aikaan valtio jakoi rahaa lapsiperheille, vaikka valtion budjetti oli niukka, sillä Suomi oli juuri selviintynyt sodasta ja sodan runteleman maan uudelleen rakennus, sotakorvaukset maksettavana ja satoja tuhansia sodasta vammautuneita hoidettavana ja saman verran sotaorpoja ja leskiä.
Ja kaikki puhaltivat yhteen hiileen, yhteisen hyvän puolesta, sillä minä...minä... oli tuntematon käsite.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ärsyttävintä on se että vanhemmat käyttävät ne omiin menoihinsa... Säästäisitte ne mieluummin lapsen omalle tilille.
Lapsilisä on tulonsiirto lapsiperheelle, joka ei suinkaan kuulu lapselle, vaan se maksetaan vanhempien pankkitilille, jolla katetaan perheen yhteisiä kuluja.
Muussa tapauksessa se voitaisiin maksaa lapsen nimellä ja tilille, mutta näin ei ole. Ja sekin on kirjoitettu lakiin.
Työeläkkeet pitäisi poistaa. Jokainen voi mainiosti säästää töissä ollessaan rahaa vanhuuden varalle.
Huvittaa suuresti tämä vallalla oleva "me työssäkäyvät" -asenne. Kenenkään, ei siis yhtään kenenkään työpaikka (tai työkyky) ole 100% varma asia, joten en hirveästi pitäisi mekkalaa mistään sen perusteella.