Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies työnsi mut yöllä ulos + alas sängystä

Vierailija
04.07.2015 |

ja tahallaan. Riidan jälkeen.

Mulla oli koipi tukisiteessä jo valmiiksi nilkkamurtuman vuoksi ja nyt särkee sitten jo aivan tajuttomasti.

Miehen mielestä hän vaan tönäsi mua ihan hellästi pois päin. Ja kuulemma tipuin ihan pehmeästi lattialle eikä mua voinut mihinkään satttua (ja mies tietää sen siitä että...?). Ihan tyynesti näytti jatkavan uniaan, kun minä linkutin toiseen makkariin.

Aina aiemmin on osannut naamioida tönimiset paremmin vahingoiksi, mutta nyt kävi kerralla selväksi, että tuskin yksikään niistä on mikään vahinko aiemminkaan ollut.

Miehen mielestä hän ei nytkään tehnyt mitään väärää. Oli kuulemma kiireinen aamu tulossa töihinlähtöineen ja minä kehtasin aukoa turpaani herralle.

Vieläkin tässä toivun koko hommasta aika lailla äimistyneenä. Mies sen sijaan starttasi töihin sanaakaan sanomatta aikoja ennen töidensä alkamista ja sulki puhelimensa. Vain vastaaja vastaa.

Mitäs tällaisissa ylläreissä tehdään? Ymmärretään väsynyttä miestä? Ajatellaan, että vahinko mikä vahinko? Keskustellaan joskus, kun miehellä aikaa? Pakataan kamat ja poistutaan ripeästi ennen miehen kotiutumista töistä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli ekana mieleen ismo ja kristiina/liisa.tee niinkun kristiina, ihastu uudestaan raiskarimieheen ja jätä mokomakin tönijä!

Vierailija
22/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7 on siis Ap.

Riitelimme tosiaankin makuuasennossa, koska miehellä tulee aina kiire nukkumaan, kun alan puhua jostain "vaikeammasta asiasta". Eli jostain asiasta, jolle pitäisi tehdä jotain, eikä vain lakaista maton alle. Mieskin niin aina peräänkuuluttaa kaikista asioista keskustelemista, mutta käytännön tasolle tämä ei yllä.

Jos vaikka istahdan sängyn reunalle puhumaan jostain, niin mies vaatii aina, että "tule samaan tasoon mun kanssa makaamaan ensin". Yläilmoista ei saa puhua mitään, ei väliä mistä puhutaan.

Ja tosiaan: mies on aiemminkin töninyt minua, mutta seisten. Ohimennessään tai takaapäin. Yleensä jonkun riidan jälkeisenä päivänä ja siten, että on selittänyt koko tapahtuman vain tsoukiksi tai väsyneenä tapahtuneeksi vahingoksi. Kummasti silti ovat aina osuneet noille riitojen jälkeisille päiville.

Olen huomannut kyseenalaistavani jo omaa mielenterveyttänikin, kun mies väittää tosikoksi, joka ei huumoria ymmärrä, tai muuten vain vainoharhaiseksi ja kaikenlaista kuvittelevaksi skitsoksi. Ja vetoaa siihen, että hän on itse aivan ylikiltti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä nyt myöntää, ettei tiedä tai tunnista koko Ismoa ja Kristiinaa.

Kiitos silti, sillä tämä sentään hymyilytti edes hiukan. Eli se, että muistutamme ilmeisesti jotakin draama-pariskuntaa julkisuudessa tai tv:ssä.

En vain itse tarvitsisi lainkaan tällaista draamaa elämääni. Ihan tasainen arjen tallaus riittäisi.

Vierailija
25/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos vaikka istahdan sängyn reunalle puhumaan jostain, niin mies vaatii aina, että "tule samaan tasoon mun kanssa makaamaan ensin". Yläilmoista ei saa puhua mitään, ei väliä mistä puhutaan."

Mitä helvettiä?? Sun mies on ihme hyypiö. En jäisi ihmettelemään tilannetta ollenkaan vaan ottaisin eron ja menisin jonnekin, minne mies ei osaa tulla. Ihan vaan varmuuden vuoksi, kun ei tiedä mihin yltyy jos raivostuu. Mutta voit olla varma, että pelkkään tönimiseen tuo ei jää!

Vierailija
26/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi ei ole ylikiltti etkä itse ole vainoharhainen. Mies kuulostaa todella alistavalta ja omistushaluisilta, ja todella usein sellaisilla miehillä fyysinen väkivalta astuu kuvioihin ennemmin tai myöhemmin. Rakastava kumppani ei tönäise, eikä todellakaan väitä sinun olevan tiukkapipoinen, kun et siitä tykkää! Harkitse eroa.

Vierailija
27/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät vaan sovi yhteen. Toinen kaivaa sinusta esille sen huonon ja tasapainottoman puolen (miksi ap jatkaa monologina keskustelua, kun toinen ei sitä halua) ja toinen taas saa sinut kukoistamaan. Ja molemmissa tapauksissa ihminen on lähtökohtaisesti se sama henkilö. Olen tämän elämäni varrella oppinut ja jatkossa vältän ja kartan näitä, joiden kanssa elo sujuu vastakarvaan ja vaalin niitä, joiden kanssa tunnet kukoistavasi ja ylittäväsi itsesi tai edes vähimmillään olevasi normaali itsesi. 

Vierailija
28/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka meni jo aiemmin urheilussa, eli ei ole alunperin miehen syytä lainkaan. Se kaikista ulommaisin luu nilkassa murtui, ja ikävä kyllä tulin sängystä alas juuri tuo luu jalasta ekana maahan kapsahtaen.

Uskokaa tai älkää, mutta alkoa meistä ei käytä kumpikaan lainkaan. Mies ajeli siis unilääkepöhnässä, ei juopuneena. Minulla ei edes sen vertaa mitään pöhnää. Tarkoituksenamme miettiä, miten saisimme parisuhdettamme paremmaksi.

Eikä ole siis eka kerta, kun miehellä tulee tajuton kiire nukkumaan ja unilääkkeitä napsimaan, kun aloitan keskustelun jostakin. Sitten kun on napsinut lääkkeitä riittävästi, niin yleensä vierestä kuuluu aika äkkiä kuorsaus, ja siihen loppuu puhe keskusteluineen. Yksikseen on ikävä parantaa suhdetta.

Ekaa kertaa tuo lähti pöhnäisenä auton rattiin. Ilmeisesti vain ajeli jossain päämäärättömästi. Juuri tällaisten yksityiskohtien vuoksi yön tapahtumat tuntuvat niin oudoilta ja epätodellisilta. Ihan kuin mieheen olisi iskenyt joku häiriötila/mielenhäiriö ja vienyt mukanaan.

Ap

Vierailija
29/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap menee miestä ärsyttämään mussuttamalla jotain, kun toinen haluaa nukkua? Mussutukset hoidetaan päiväsaikaan, eikä silloin, kun mies on (nähtävästi) unilääkkeen vaikutuksen alainen ja väsynyt ja haluaa nukkua, jotta pääsee ajoissa töihin. Kyllä minullakin menisi hermot, jos mies alkais säätää "sängyn reunalla", kun minä yritän nukkua. Joten ap, katse peiliin. Saan vaikutelman koko stoorista, että ap on nalkuttava ja riitoja hakeva bitch. Ei ihme, että mies ei jaksa...

Vierailija
30/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähde. Sinä ET ole teistä se hullu ja vaarallinen.

Vierailija
31/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vaikka sille kirje sillä aikaa kun nukkuu. Saat purettua tunteesi ja sitten seuraavana päivänä joko annat kirjeen tai fiksummin referoit siitä ne kohdat, jotka enää yön jälkeen tuntuvat oleellisilta. 

Kuulostaa kuitenkin siltä, että suhde on epäterve eikä se parane ilman miehen motivaatiota. Sen voi herättää jättäminen tai uhka siitä tai sitten mies on paatunut. 

Ap, etkö kaipaa normaalia elämää?

Vierailija
32/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis shokissa koska mies tuuppasi sinua?
Taidat hakea draamaa

Vierailija
33/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. En tiedä mitä sanoa. Minä jäin suhteeseen lasten takia. Kun raskas vauva-arki helpotti, elämä muuttui paremmaksi. Ei ole kymmeneen vuoteen koskenut minuun mutta kaksi kertaa 10 vuoden aikana on hajottanut tavaroita kun on hermo mennyt. Pitkä pinnainen mies mutta sitten kun pinna katkeaa, juoksen ulos talosta. En osaa neuvoa kun en itsekään tiedä olenko tehnyt oikein.

Vierailija
34/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä nro 18 kirjoitit viisaasti. Kiitos siitä.

Nimenomaan tuolta minusta onkin mieheni kanssa tuntunut, että ihan kuin tämä jopa tarkoituksellisesti provosoisi minussa huonoja puoliani esiin. Ja sitten kun aloitan tämän "ongelmanratkaisulätinäni", niin mies jotenkin salaa hykertelee itsekseen, kun taas sen aloitin ja hän saa syyn haastaa riitaa tai paeta paikalta (toteuttaen viime yönä nämä molemmat), syyttäen minua kaikesta.

Vähän niin kuin nuo tönimisetkin. Ne kääntyvät aina niin päin, että minä olen se hankala, taas jostain napisemassa.

Olen hokenut itselleni tuntikausia, että "älä provosoidu", "älä provosoidu", "älä vaikka se sanoisi/tekisi mitä tahansa". Hetken aina siihen pystyn, mutta sitten taas keskittymiskyky herkeää.

Ap

Vierailija
35/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 10:35"]Koko (?) tilanteen luettuani voin sanoa että minä eroaisin. Heti.
[/quote]

Minä sanoisin että provo

Vierailija
36/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähde. Useimmiten tuo vain pahenee, kokemukseta tiedän.

Vierailija
37/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:19"]

Sinä nro 18 kirjoitit viisaasti. Kiitos siitä.

Nimenomaan tuolta minusta onkin mieheni kanssa tuntunut, että ihan kuin tämä jopa tarkoituksellisesti provosoisi minussa huonoja puoliani esiin. Ja sitten kun aloitan tämän "ongelmanratkaisulätinäni", niin mies jotenkin salaa hykertelee itsekseen, kun taas sen aloitin ja hän saa syyn haastaa riitaa tai paeta paikalta (toteuttaen viime yönä nämä molemmat), syyttäen minua kaikesta.

Vähän niin kuin nuo tönimisetkin. Ne kääntyvät aina niin päin, että minä olen se hankala, taas jostain napisemassa.

Olen hokenut itselleni tuntikausia, että "älä provosoidu", "älä provosoidu", "älä vaikka se sanoisi/tekisi mitä tahansa". Hetken aina siihen pystyn, mutta sitten taas keskittymiskyky herkeää.

Ap

[/quote]

Niinpä. Olen itsekin ollut tuollaisessa suhteessa ja aloin itsekin uskoa olevani jotekin kykenemätön ihminen ja elämä tuntui vaan jotenkin niin oudolta. Asioita vaan tapahtui eivätkä ne olleet ollenkaan sellaisia, että elämä olisi tuntunut tutulta. Sitten aloin miettiä, millainen koti olisi, jos yksin sanelisin sen tunnelman. Tajusin, että kaukana siitä, missä silloin olimme. Olin aina ajatellut, että minulla on joskus ihan tavallinen ja tylsä keskiluokkainen koti, ei mitään ihme draamailuja ja jatkuvia valtataisteluita ja toista vääntämässä kaikkea tekemääni ihan päinvastaiseksi kuin mikä oli tarkoitus. Totesin siis elämäni väärää elämää väärän ihmisen kanssa ja ulkoistin itseni niistä kuvioista. 

-18

Vierailija
38/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkään aiemman miehen kanssa ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, mutta ns. normaaleita riitoja kyllä.

Siksi nämä nykyisen kanssa kehkeytyvät riidat ovat niin outoja. Tuntuu, että ne eivät ikinä lopu. Mies on hyvin pitkävihainen ja aistin sen vihan hänestä aina usean päivän ajan. Katseista, eleistä, liikkeistä, äänensävystä - ja tosiaan, nuo vahinkotönimiset ovat ilmaantuneet mukaan vähitellen.

Olen jopa päätynyt pyytämään mieheltä pariin otteeseen anteeksi, vaikka tiedän etten ole tehnyt mitään väärää (vaan mies on möksähtänyt esim. ystävieni kanssa vietetystä illasta). Ihan vain siksi, että saisin jonkun rauhan taloomme.

Nyt kun mietin asiaa, niin ei varmasti olisi pitänyt, sillä noista kerroistahan mies on varmaan oppinut, että kun tarpeeksi pitkävihaisena minua painostaa, niin minä annan periksi. En nyt vaan osaa elää vihan keskellä, se syö energiaakin valtavasti. Tönimisten jälkeen olen huomannut säpsähtelevänikin kotona vähän väliä, oli mies paikalla tai ei, energiasyöppö tuokin reaktio.

Ap

Vierailija
39/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:20"]Ap, lähde. Useimmiten tuo vain pahenee, kokemukseta tiedän.
[/quote]
Mun tapauksessa ei pahentunut. Haimme kuitenkin ulkopuolista apua.
Nro 24

Vierailija
40/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:32"]

Yhdenkään aiemman miehen kanssa ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, mutta ns. normaaleita riitoja kyllä.

Siksi nämä nykyisen kanssa kehkeytyvät riidat ovat niin outoja. Tuntuu, että ne eivät ikinä lopu. Mies on hyvin pitkävihainen ja aistin sen vihan hänestä aina usean päivän ajan. Katseista, eleistä, liikkeistä, äänensävystä - ja tosiaan, nuo vahinkotönimiset ovat ilmaantuneet mukaan vähitellen.

Olen jopa päätynyt pyytämään mieheltä pariin otteeseen anteeksi, vaikka tiedän etten ole tehnyt mitään väärää (vaan mies on möksähtänyt esim. ystävieni kanssa vietetystä illasta). Ihan vain siksi, että saisin jonkun rauhan taloomme.

Nyt kun mietin asiaa, niin ei varmasti olisi pitänyt, sillä noista kerroistahan mies on varmaan oppinut, että kun tarpeeksi pitkävihaisena minua painostaa, niin minä annan periksi. En nyt vaan osaa elää vihan keskellä, se syö energiaakin valtavasti. Tönimisten jälkeen olen huomannut säpsähtelevänikin kotona vähän väliä, oli mies paikalla tai ei, energiasyöppö tuokin reaktio.

Ap

[/quote]

Ap, ei tuosta tosiaan selviä ilman ulkopuolista apua eikä sekään ole tae. Me käytiin pariterapiassa, mutta en tunnistanut itseäni siellä miehen jutuista, kuten en tunnistanut hänen muistakaan kommenteistaan kotona. Kenenkään muun kanssa tällaista ongelmaa ei ole ollut. Terapiassa käänsi jotenkin asiat niin, että olemme siellä koska minä olen tasapainoton - koska oireilin hänen käytöstään. 

-18