Miksi en rusketu jaloista?
Vaikka olen kuorinut ja rasvannut. Laitan aina carrot oilia, liikun että tarttuis, olen vedessä ja välillä jopa makaan suoraa auringossa hiekalla. Mutta ei. Muu kroppa ruskettuu tosi nopeasti, etenkin käsivarret ja yläkroppa. Jalat vain ihan kalkkunat :( mitä teen???
Ne ei rusketu edes solariumissa. Vituttaa kun kohta pitää varmaan läträtä itseruskettavalla ja vihaan sitä :(
Kommentit (18)
Niin huvittavaa, että Suomessa, jossa aurinko paistaa hyvässä lykyssä 2 kk vuodessa, ihmisillä on kauhea paine grillata itsensä ruskeiksi vaikka ihosyövän uhalla. Jos sitten ei ruskistu, pistetään hirveästi rahaa siihen illuusioon, että olisi oleillut koko kesän rannalla. Maissa, joissa aurinko paistaa läpi vuoden, ihmiset yrittävät sitten pysytellä varjossa ja suojautua auringolta. Niin hullunkurista :D
Itse oon onneksi jo 27-vuotias vanhus, enkä jaksa enää välittää ulkonäköpaineista. Mulle tulee suorasta auringonvalosta nopeasti heikko olo, joten pysyttelen suosiolla varjossa ja suojaan ihoani. En rusketu paljoa ollenkaan, ja saan oransseilta ihmisiltä paheksuvia katseita, mutta ei se mitään. Siinäs ihmettelevät ;)
Ei rusketu mullakaan. Reidet jonkun verran, mutta sääret ovat broilerin kintut. Ärsyttävää.
Mulla ei taas rusketu maha+ alaselkä. Teininä en koskaan ottanut siihen arskaa ja minulla oli välillä rannoilla koko uimapuku. Nyt n. 10 vuotta myöhemmin olen alkanut käyttämään bikineitä ja joo, kyllä väriä saan pintaan näihinkin kohtiin, mutta en todellakaan samassa mittakaavassa kun yläkroppaan ja jalkoihin. Rusketun muuten helposti, enkä pala yleens. Eli samaa olen miettinyt itsekin.
Näin se menee, mutta kun sen tietää voi tempaista itseruskettavaa ihan suosiolla. Turha voivotella.
Minä en rusketu mistään... Olen kovin vaaleaihoinen ja kesälläkin loistan kirkkaanvaaleana :D edes ulkomailla en saa väriä pintaan, korkeintaan pienen päivetyksen jonka huomaa esim. bikinit riisuttaessa (vaatteen alta paljastuu ehkä 1-2 astetta vaaleampi kohta), mutta vaatteet päällä muiden vieressä olen taas ihan vitivalkoinen... :D
Sen sijaan palan herkästi, jos olen liikaa auringossa ja käytän aina aurinkorasvaa.
Kyllä nekin ruskettuu.. aikanaan..
Jostain joskus luin, että periaatteessa se ensimmäinen rusketus joka tulee aina ekaksi kesällä/auringossa oleilun jälkeen, on tavallaan perua edelliskertojen ruskettamisesta, "tulee vain esiin".
Eli ne kohdat, jotka ovat eniten altistuneet auringolle, ruskettuvat aina vaan helpommin.
Vatsa mulla on tähän asti ollut aina piilossa (lapsuutta lukuunottamatta) ja nyt olen rohkaistunut sen verran, että olen ryhtynyt myös ottamaan bikineissä aurinkoa... ja eihän se meinaa nyt sitten ruskettua ollenkaan.. ehkä sitten muutaman vuoden päästä :)
Mulla taas rinta on sellainen alue, että ei rusketu ollenkaan. Tosi outoa, koska yleensä porukka tuntuu ruskettuvan just rinnoista!
Yks tuttava vannoo vauvaöljyn nimeen kun on kyse rusketuksesta.. Ja tavallaan on oikeassa, sillä ihosta kannattaa pitää huolta rasvaamalla yms aurinkoa ottaessa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:11"]Yks tuttava vannoo vauvaöljyn nimeen kun on kyse rusketuksesta.. Ja tavallaan on oikeassa, sillä ihosta kannattaa pitää huolta rasvaamalla yms aurinkoa ottaessa.
[/quote]
Käytin viime kesänä vauvaöljyä melkein koko purkin. Kokeilin myös solariumissa sitä. Ei tehonnut. Eikä tehoa carrot oilikaan joka on kyseiseen hommaan tarkoitettu. T.ap
Joo todella terveellistä ottaa aurinkoa pelkällä öljyllä ja varsinkin mennä solariumiin öljyttynä... Hello, ihosyöpä.
Ei rusketu mullakaan. Tai jos ihan ottamalla otan aurinkoa jalkoihin niin jotain saattaa tarttua kiinni. Mutta on niin pitkäpiimäistä touhua etten ole jaksanut kun kerran elämässäni eikä tulos ole vaivan väärti :D
Eniten ärsyttää kun kaula ei rusketu millään, ikinä! Joudun laittamaan kaulaan itsestäänruskettavaa koska sävyero on niin valtava, etenkin dekolteeseen verrattuna!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:33"]Joo todella terveellistä ottaa aurinkoa pelkällä öljyllä ja varsinkin mennä solariumiin öljyttynä... Hello, ihosyöpä.
[/quote]
Niin mut kun brunaa on saatava; se näkyy tänä kesänä, ihosyöpä vasta sit myöhemmin. Kemoterapiassa on kiva sit muistella niitä ruskettuneita kinttuja.
Rusketusta voi edistää esimerkiksi Mytanin rusketuspillereillä
Rusketuspillerit
Vierailija kirjoitti:
Rusketuspillerit
Onko ne jotain huumeita?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:01"]
Kyllä nekin ruskettuu.. aikanaan..
Jostain joskus luin, että periaatteessa se ensimmäinen rusketus joka tulee aina ekaksi kesällä/auringossa oleilun jälkeen, on tavallaan perua edelliskertojen ruskettamisesta, "tulee vain esiin".
Eli ne kohdat, jotka ovat eniten altistuneet auringolle, ruskettuvat aina vaan helpommin.
Vatsa mulla on tähän asti ollut aina piilossa (lapsuutta lukuunottamatta) ja nyt olen rohkaistunut sen verran, että olen ryhtynyt myös ottamaan bikineissä aurinkoa... ja eihän se meinaa nyt sitten ruskettua ollenkaan.. ehkä sitten muutaman vuoden päästä :)
[/quote]
Jännä, koska mulla taas kasvot eivät rusketu juuri lainkaan, vaikka saavat varmasti auringonvaloa ympäri vuoden, toisin kuin vatsani, joka taas ruskettuu todella helposti. Enkä edes käytä kasvoille korkeampaa suojakerrointa kuin vartalolle.