maidon herumaan lähteminen tiukassa imiessä..
onko muilla? vai vain minulla...
eli vauva saattaa imeä tosi kauan..parikin minuuttia ennen kuin maito lähtee tulemaan. useimmin käy vielä niin että ehtii vetää pultit ennen ku pääsee syömään. tekis mieli heittää koko imetys jo kankkulan kaivoon.. varsinkin iltaisin alkaa maito olemaan tosi tiukassa. alkuun lähtö hankalaa ja tuntuu että loppuu kesken samantien.. yritän tarjota toista rintaa, mutta se ei sitten jostain syystä enää kelpaakkaan, vaan muksu alkaa jokeltaan ja naureskeleen. mene ja tiedä onko sit nälkä vai ei..
Kommentit (2)
Meillä oli tuota jossain vaiheessa, mutten enää muista kuinka kauan aikaa sitten. Joskus keväällä kumminkin (poika syntyi jouluna). Mielihyvähän saa herumisen käynnistymään ja yritä siinä sitten tuntea mielihyvää, kun toinen raivoaa tissille, että sen maidon pitäisi tulla jo. Lopputuloksena tuppaa oleman herumisen hidastuminen entisestään.
En osaa neuvoa muuta kuin, että ottaa rauhallisesti, ajattelee mukavia asioita, antaa toisen raivota, kunhan ei lasta ihan hysteeriseksi päästä. Tämäkin on " vaihe" ja menee kyllä aikanaan ohi. Tai meni ainakin meillä.
Tosiaan vauva alkaa saada jo aikamoiset pultit kun maito heruu niin hitaasti. Sen oikein huomaa kun se pari minuuttia imee ja imee ja sit vasta alkaa kunnolla kuulumaan nieleskelyn ääni. Itse olen opettanut nyt vauvaa pullolle ja annan kyllä mielummin pulloa kun huudatan. Olen tapellut imetyksen kanssa niin paljon, että jos se nyt tyssää, niin tyssätköönsä.
Tytteli-83 ja neiti 3,5kk