Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko tosiaan ainoa ulkoisesti normaali perhe jossa mies on jo humalassa

Vierailija
18.02.2022 |

Ei tarvitse mennä turvakotiin eikä mitään sellaista, on vain outoa kun muutama tunti sitten se on ollut vielä töissä ja nyt on nakit silmillä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalainen aikuinen käyttäytyy oudosti, puhuu kummallisesti, kompuroi. Se ON aina lapsesta epämukavaa. Humalainen vanhempi ei ole "rento ja hauska" vaan pelottava.

Vierailija
42/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies jo korjailee. Lupasi kyllä lähteä pulkkamäkeen, mutta saapahan nähdä tuleeko mitään.

Eli on täysi alkoholisti, juo lisää helpottaakseen krapulaa.

Ja lapset pulkkamäki-ikäisiä. En tajua miksi jäät tuohon suhteeseen, jos olisit yksin niin oma valinta, mutta altistaa lapset tuohon, on rikos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa naiset rennompia! Ei elämän tarvitse olla täydellistä eikä pikkuasioista tarvitse jäkättää ja mäkättää.

Mies pakenee pulloon.

Riidat tulee siitä, kun mies ei halua olla nöyrä orja.

Paitsi alkoholille...

Mitä nöyrää orjuutta siinä tasapainoisen, aikuisen ihmisen käytöksessä on?

Vierailija
44/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma mies on 90% viikonloppuisin selvänä. Joskus ottaa muutaman ja jos lähtee ulos tuulettumaan. Tämä on täysin ok.

Oma äiti on alkoholisti, en kykenisi seurustelemaan miehen kanssa joka juo paljon. Enkä etenkään haluaisi omille lapsille samaa.

Vierailija
45/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jännä juttu että jos yksinvanhempi joisi alkoholia ja hengailisi kotonaan tuolleen kaikessa rauhassa ettei ole mitään riehumista tms, lapset tekemässä omia puuhiaan ja kaikin puolin leppoisa ilta menossa, hänen tuomittaisiin täysin. Kun selvinpäin oleva vanhempi antaa lastensa olla samassa paikassa toistuvasti lasten aikana juovan vanhemman kanssa, hän onkin ihan ok ja mukava tyyppi joka ajattelee lastensa parasta ja välittää ja koettaa pitää perhettä pystyssä.

Että onko se nyt niin että humalassa oleva vanhempi on pahaksi lapsille vai ei? Ei ole niin että jos yksi vanhempi on humalassa ja toinen ei, humalan vaarallisuus ja haitallisuus lapsille kumoutuu. Itsellä lapsuudesta juuri se kokemus että oli turvallisempaa olla juovan (rauhallisen) isän kanssa kun äiti oli muualla, kuin olla niin että kumpikin vanhempi on paikalla ja isä juo ja äiti on pettynyt ja vihainen. Pelkäsin ja inhosin äitiä enemmän koska hänen mielipiteensä erottui mutta hän ei tehnyt mitään asioille.

Ja siis itse olen aikuinen perheellinen ihminen joka ei lakkaa ihmettelemästä tämän maan alkoholikulttuuria. En ihmettele juomista, ymmärrän syyt hyvin vaikken itse juo, olen nähnyt niin paljon sitä. Jos paikalla on joku joka ei juo ja kärsii siitä tai hän tekee havainnon että lapsi kärsii, miksi hän ei toimisi. Jos joku juo, hän juo. Sitä on turha tuomita. Keskeistä on se mitä muut tekevät tilanteessa omasta puolestaan tai mikä tärkeämpää lastensa puolesta.

Se juova ihminen luo ongelman, jonka siirtää muihin. Lapset ei ole täysin turvassa ja raittiin hermot menee kireälle.

Miksi edelleen paapot juovaa isääsi? Vaikuttaa läheisriippuvaisuudelta.

Vierailija
46/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette. Ja sinä olet edelleen se vmäinen mäkättäjä.

Vierailija
47/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista meillä oli kotona kun olin lapsi. Tosin iskä oli kännissä jo töistä tullessaan. Oman mieheni olen valinnut paremmin.

Vierailija
48/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan juo viinaa, enkä olisi hetkeäkään suhteessa, jossa mies kännäisi. Ei se ole normaalia. Kannattaa erota, tuosta lapset saavat huonon mallin omaan perheeseensä aikanaan.

Vierailija
49/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% suomalaisista (eli 550000 henkilöä) juo 90% kaikesta myydystä alkoholista, joten mitä veikkaat ap?

Oksettavaa, en katselisi tuollaista. Mikään laki ei pakota jatkamaan yhteiselämää alkoholistin kanssa.

Vierailija
50/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismin harrastaminen vaikeutuu kun perhe lähtee.

Jääminen mahdollistaa juomisharrastuksen.

Vierailija
51/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole perhettä eikä kotona ketään, joten yksin voi temmeltää rauhassa. Eilen työviikon päätteeksi puolitoista pulloa viiniä ja nukahtaminen alkuillasta. Heräsin hieman ennen puolta yötä ja tiesin että yöunet on jo mennyttä kalua, joten jatkoin viinin kera. Varmaan toiset puolitoista pulloa meni, koska 3 litran pönttö on aika tyhjillään. Menin aamuyöstä uudelleen nukkumaan ja heräsin jonkun aikaa sitten. Nyt pitää lähteä ulkoilemaan, ja kävelyretki suuntautuu alkoon uuden viinipöntön hakuun, joka tyhjenee vielä tämän loppu-viikonlopun aikana. Tällaisia viikonloppuni ovat olleet jo vuosia.

Voi hemmeti, kuulostaa tosi surulliselta. Mitä koet tuosta juomisesta saavasi? Helpottaako se yksinäisyyttä, tylsyyttä, ahdistusta? Mitä tarkoitusta viikottainen yksin vedetty känni elämässäsi palvelee?

Vierailija
52/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan olla…no, jos en humalassa, niin ainakin pienessä hiprakassa. Olen nainen, tehnyt kaikki kotihommat ja käynyt kaupassa.

(Ukko vielä nukkuu.)

Vierailija
53/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään normaalia.

Meille tulee tänään vieraita päivälliselle joten tarjolla on viiniä ruuan kanssa. Kukaan ei humallu.

Vierailija
54/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehellä on oikeus rentoutua, ja parhaiten se onnistuu naukkaillen. Eukon jäkätyksen ja pilttien paskankäryn kestää paljon paremmin silloin. Älkää olko ämm ät niin itsekkäitä.

Vierailija
55/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märän repiminen vapaapäivinä ei ole mitään alkoholismia, vaan normaalia rentoutumista.

Vierailija
56/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee tänään vieraita päivälliselle joten tarjolla on viiniä ruuan kanssa. Kukaan ei humallu.

Ei tietenkään. Hienommat ihmiset eivät humallu. Tulee mieleen fiini äitini joka tuohtui aina verisesti kun joku huomautti miten on sönkötyskunnossa, vaikka vain sivistyneesti nautti viiniä.

Vierailija
57/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluttölkkien korkkien napsahtelu on ärsyttävin ääni minkä tiedän. Mieheni palautuu viikon työmääristä ja rasituksesta. Juo viiniä kuin janoonsa, pitää lasista kiinni kuin maitomukia pitelisi.

Vierailija
58/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Hienommat ihmiset eivät humallu. Tulee mieleen fiini äitini joka tuohtui aina verisesti kun joku huomautti miten on sönkötyskunnossa, vaikka vain sivistyneesti nautti viiniä.

Ex-anoppini myös nautti sivistyneesti alkoholia. Osti erikoisoluita ja joi alkoholinsa pienestä posliinikupista. Olisihan se vulgaaria juoda suoraan pullosta tai tölkistä.

Vierailija
59/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mieluummin sinkku kuin otan miehen joka juo itsensä humalaan. Elämäni ensimmäiset 16 vuotta sain katsoa vierestä kun isä vähän rentoutuu työpäivän jälkeen. Ja se tarkotti useampaa kossupulloa viikossa ja kaljat päälle. Ei kiitos enää yhtään kännikalaa minun elämään.

Toivottavasti kenenkään lapsen ei tarvitse elää saman ahdistuksen kuin mitä minä jouduin. Väkivaltaa ei ollut, vain alkoholia

Sama. Itsekin tuli nähtyä lapsena niin paljon alkoholilla läträämistä, ettei kyllä itselle alkoholi pahemmin maistu.

Exien kanssa nähnyt myös siihen pisteeseen asti alkoholin käyttöä (eli humalahakuista juomista milloin minkäkin syyn varjolla), että olen nykyään mieluummin sinkku.

Vierailija
60/71 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehellä on oikeus rentoutua, ja parhaiten se onnistuu naukkaillen. Eukon jäkätyksen ja pilttien paskankäryn kestää paljon paremmin silloin. Älkää olko ämm ät niin itsekkäitä.

Niin. Miehellä on oikeus. Mites naisen oikeus osallistuvaan puolisoon. Ai niin. Miehellähän on niin rankkaa kun on tehnyt viikon niiiin paljon töitä ja perjantaina akka vaan mäkättää kun ennen kuutta puhe sammaltaa. Mitä siitä vaikka se nainen on tehnyt aivan yhtä paljon töitä ja sen lisäksi hoitanut lapset ja kodin. Miehellä on oikeus rentoutua kun elämä on niin rankkaa