Kova pamaus kuului, ei ole provo
Tosi kova pamaus. Ensimmäisenä tuli mieleen, että joku lamppu poksahti, sillä on käynyt näin, että lamppu poksahtaa isoon ääneen ja sulake laukeaa. Mutta ei, kaikki päällä oleva lamput ovat ehjiä ja muita valoja ei ole, tarkistin, ja sulaketaulu ok eli yksikään sulake ei ole mennyt 0-asentoon. Mitään ei kaatunut tai pudonnut, en löydä ainakan sellaista lattialta, että olisi pudonnut tai päästänyt ääntä pudotessaan. Olin tässä koneella selin ja se kuului tuolta selän takaa kylppäristä tai eteisestä, eteiseen on avoin yhteys ja kylppärin ovi vähän raollaan. . Koneellinen ilmastointilaite on, ajattelin myös että jos siihen tuli joku vika, mutta ei, normaalisti sekin hurisee. Sauna on, mutta sitä on lämmmitetty viimeksi toissapäivänä.
Hemmetti, nyt alkaa jo ajatella, että ampuiko joku naapurissa? Tai ehkä naapurissa vain tippui jotain isoon ääneen? Pamaus oli tosiaan sellainen, että säikähdin. Kuka keksii järkevän selityksen asialle? Mitään riitelyn ääniä ei ole kuulunut mistään ja ikkunaan ei tullut mitään, koska pamaus tuli toisesta suunnasta, ei ole ikkunoita sinne päin. Tämä on siis yksiö. Tämä ei ole mikään huomionhakuperjantaiprovo, vaan mietin järkevä selitystä pamaukselle, että uskaltaa mennä nukkumaan.
Kommentit (53)
Creepy.. Mä heräsin viime yönä just tollaseen pamaukseen. Mitään en löytänyt.. Aamulla sit huomasin, että iPad oli onnistunut jotekin mystisesti tippumaan kirjahyllystä hyllyn taakse... :D
ikkunat ja ovet auki asunnossa ja sitten kun joku poistuu kämpästään tai tulee, alipaine pamauttaa rappukäytävään vievän oven kiinni. Pamahtaa mahtavasti nääs. Terve naapurit!
Nukuitkos kun äänen "kuulit" eli tämä on itseasiassa ihan tunnettu ilmiö...eli jos nukuit.... ja heräsit suureen PAMAUKSEEN niin oikeasti se pamaus aivojen mielikuva....oikeasti ei tapahtunut mitään....jos taas olit hereillä niin kyseessä oli oikea pamaus....
Huomenta. Huomasin vasta nyt tuon itsemurha-ehdottajan. Mistäpäs tuon tietää, jos joku viereisissä tai yläpuolen asunnoissa ampui itsensä, se on kyllä valitettavan looginen selitys. En ole koskaan ampunut itse enkä muista että olisi pahemmin aseiden lähellä ollut muutenkaan, mutta voisin kuvitella äänen lähtevän aseesta. Se selittäisi senkin, ettei mitään riitelyn ääniä ole kuulunut. Tämä on sellaista kallista aluetta, jossa jos jotain tapahtuisi, niin lehdissä päiviteltäisiin, että ei olisi uskonut. Asia tosiaan häiritsi, mutta nukuin kyllä ihan hyvin yöni, kuuden tunnin unet yleensäkin nukun.
Millainen talo se on? Siis rakenteiltaan? Puuta vai betonia? Puutalo saattaisi paukahdella aika kovaakin nyt kun on ollut kuumaa.
Talonne perustukset vajoavat epätasaisesti. Rakenteisiink tulee jännityksiä ja joku rakenne petti. Syntyi halkeamabetoniin. Tsekkaa ovatko kylppärin kaakelit ehjät.
Tai sitten naapuri pamautti aivonsa seinälle.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 07:26"]
Millainen talo se on? Siis rakenteiltaan? Puuta vai betonia? Puutalo saattaisi paukahdella aika kovaakin nyt kun on ollut kuumaa.
[/quote]
Uudehko tiilitalo, muutaman vuoden vanha, n. 30 asunnon viisikerroksinen talo. Mulla on pohjakerroksessa sillä tavalla, että yleisiä tiloja on alapuolella, myös noita teknisiä tiloja, joista pamaus saattoi myös kuulua.
Huoltomies käy täällä aina lauantaisin tiettyyn aikaan, jos bongaan hänen autonsa koetan etsiä tyypin ja sanon hänelle sekä laitan arjen tullen isännöistijälle viestiä, alan olla aika varma, että se tuli yleisistä tiloista (jos joku ei ampunut itseään, toivottavasti ei) sillä tästä asunnosta en saa paikallistettua mitään, mikä sen olisi voinut aiheuttaa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:45"]
Pieni nenäliinan kokoinen kummitus vaan rikkoi äänivallin. :3
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:18"]:D klassista av meininkiä. Kiitos. Kahvit näytöllä.
[/quote] no ei varmana oo kahvit näytöllä oikeasti? Mä en jaksa uskoa ku aina kaikilla muka kahvit lentäny kaaressa. Mä harvoin TOSI harvoin nauran ääneen millekää jutulle av llä.
[/quote]
Mä oikeesti nauran vedet silmissä monta kertaa viikossa tän palstan jutuille. Surffaan usein täällä työmatkalla kännykällä ja olen jo oppinut varomaan edes avaamasta joitakin ketjuja kun istun bussissa tai junassa, koska epäilen repeämisvaaraa :D Aika monta kertaa oon silti purskahtanut ääneen hihittelemään julkisessa kulkuvälineessä yksikseni istuessa.
Itse kerran säikähtänyt kotona vadtaavaa pamausta. Muutaman päivän päästä huomasin ruokakaapissa säilykepurkin ilman kantta..viimeinen käyttöpäivä oli ylittynyt n.5 vuodella ja purkin kansi poksahtanut suljetussa tilassa.