Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kova pamaus kuului, ei ole provo

Vierailija
03.07.2015 |

Tosi kova pamaus. Ensimmäisenä tuli mieleen, että joku lamppu poksahti, sillä on käynyt näin, että lamppu poksahtaa isoon ääneen ja sulake laukeaa. Mutta ei, kaikki päällä oleva lamput ovat ehjiä ja muita valoja ei ole, tarkistin, ja sulaketaulu ok eli yksikään sulake ei ole mennyt 0-asentoon. Mitään ei kaatunut tai pudonnut, en löydä ainakan sellaista lattialta, että olisi pudonnut tai päästänyt ääntä pudotessaan. Olin tässä koneella selin ja se kuului tuolta selän takaa kylppäristä tai eteisestä, eteiseen on avoin yhteys ja kylppärin ovi vähän raollaan. . Koneellinen ilmastointilaite on, ajattelin myös että jos siihen tuli joku vika, mutta ei, normaalisti sekin hurisee. Sauna on, mutta sitä on lämmmitetty viimeksi toissapäivänä. 

Hemmetti, nyt alkaa jo ajatella, että ampuiko joku naapurissa? Tai ehkä naapurissa vain tippui jotain isoon ääneen? Pamaus oli tosiaan sellainen, että säikähdin. Kuka keksii järkevän selityksen asialle? Mitään riitelyn ääniä ei ole kuulunut mistään ja ikkunaan ei tullut mitään, koska pamaus tuli toisesta suunnasta, ei ole ikkunoita sinne päin. Tämä on siis yksiö. Tämä ei ole mikään huomionhakuperjantaiprovo, vaan mietin järkevä selitystä pamaukselle, että uskaltaa mennä nukkumaan. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivoja. Sori. T. Naapuri

Vierailija
22/53 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieraisin sänkysi alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paukahtelee uuni. Aina noin tunti tai pari uunin käyttämisen jälkeen kuuluu pamaus tai pari. Useimmiten säikäyttävän kovaääninen.

Johtuu kuulemma lämmön aiheuttamasta metallien laajentumisesta ja sitten supistumisesta.

Vierailija
24/53 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttanut vielä mennä. Kiitos hauskuuttamisesta, vaikka oikeasti vähän pelottaa vielä, että mikä se oli. No ehkä se selviää aamulla. Tai sitten joku käveli käytävällä ja iski oveen, siellä nimittäin voi kävellä ilman että sisälle kuuluu. TArkistin jo ettei mikään hyllykään ole missään kaapissa tullut alas. Siitä voisi tuollainen ääni myös kuulua. 

Vierailija
25/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:57"]

Mulla paukahtelee uuni. Aina noin tunti tai pari uunin käyttämisen jälkeen kuuluu pamaus tai pari. Useimmiten säikäyttävän kovaääninen.

Johtuu kuulemma lämmön aiheuttamasta metallien laajentumisesta ja sitten supistumisesta.

[/quote]

Tämä on tuttu ilmiö itsellekin, mutta fysiikan tunneilta muistin ja sitä en ihmettele. Mutta tänään en ole uunia käyttänyt ollenkaan ja sen tosiaan tunnistan, se ääni on kyllä samantyyppinen. 

Vierailija
26/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tietoinen, ettei asunnossa ole kuollut ketään, tapettu, itsemurha? Silloin kuolleen sielu ei ole saanut rauhaa.

Vierailija
27/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurillasi on kissa. Pudotti kirjahyllystä kristalliesineen tai jotain muuta mukavaa.

Vierailija
28/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:05"]

Jos naapurillasi on kissa. Pudotti kirjahyllystä kristalliesineen tai jotain muuta mukavaa.

[/quote]

Bingo. Ei ole kissaa, mutta tietääkseni yksi koiranulkoiluttaja asuu suoraan yläpuolellani, joten tämä varmaan osui lähimmäksi. En kovin tarkkaan tunne muita, mutta tuon kanssa juuri olen jutellut, olen aika uusi tässä talossa. 

Vierailija
29/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paukahtelee ulko-ovi silloin tällöin, erityisesti iltaisin. Ovi on siis kiinni mutta jokin osa ovessa itsessään tai ovenkarmissa saa aikaan kovan äkillisen äänen. Johtuu kuulemma lämpötilan vaihteluista.  

Vierailija
30/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alli pamautti vittua mapilla.

Vierailija
31/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖÖ?

Vierailija
32/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D klassista av meininkiä. Kiitos. Kahvit näytöllä.

Vierailija
33/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hirveän kovan pamahduksen ja oudon hajun aiheutti palovaroittimessa pamahtanut paristo.

Vierailija
34/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:18"]

:D klassista av meininkiä. Kiitos. Kahvit näytöllä.

[/quote]

Mulla oli kyllä myös hauskaa, vaikka tosiasiassa aloitus oli ihan vakavissaan tehty. Ap. Toivon vaan, ettei oikeasti ääni tullut aseesta. Ei täällä ainakaan mitään pelastskalustoa ole näkynyt, mun asuntoon näkyy jos pihaan tulee. 

Vierailija
35/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin edellisessä kaupungissa, asuin omakotitalossa. Eräänä päivänä kun olin yksin kotona, kuului kova pamaus. Mitään ei ollut pudonnut hyllyltä tai muualta.

No, nurmikonhoitopuuhissa muutaman päivän kuluttua löysin maasta huokoisen kiven. Talossa on peltikatto, joten tasan 2 vaihtoehtoa: 1) meteori tai 2) purkautuvasta tulivuoresta voi jähmettynyttä laavaa lentää kauaskin. En tosin muista, oliko ainakaan uutisissa silloin mainittu tulivuorista, joten kai se tuli avaruudesta.

Eli voi johtua erikoisemmastakin syystä.

Vierailija
36/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikea voi olla jututtaa naapureita ensi kerralla kun törmäätte, että huomasivatko he äänen?

Vierailija
37/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut mun naapurissa? Tuuletin juuri noihin aikoihin läpivedolla viilentääkseni kuumaa kämppää ja vaikka olin laittanut jokaisen oven alle kengän esteeksi, väliovi pääsi paukahtamaan kiinni. Säilähdin kovaa ääntä itse ja kuului varmasti naapureihin asti. Sorry!

Vierailija
38/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:42"]

Miten vaikea voi olla jututtaa naapureita ensi kerralla kun törmäätte, että huomasivatko he äänen?

[/quote]

En ole vielä käynyt ulkona tai nähnyt ketään tänään. En nyt viitsi tämän takia ovikelloja lähteä soittamaan. Olen tässä kyllä ihan just lähdössä kaupungille, jos näen jonkun, totta kai kysyn kuuluiko muilla. Palovaroitin on sähköverkkoon liitetty, mutta voisiko olla sitten kuitenkin se? Se on suunnassa, mistä pamaus kuului. 

Vierailija
39/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri heräsi joskus yöllä pamaukseen, ei ollut ihan varma että kuuliko oikeasti vai unessa. Viikon päästä naapurirapusta kannettiin ruumis ulos, tyyppi oli ampunut itsensä.

Vierailija
40/53 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutimme tähän nykyiseen rivitaloasuntoomme, pelästyin kerran kovaa jysähtävää ääntä suoraan pään yläpuolelta. oli myöhäinen ilta ja katsoin vielä telkkaa kun  mies oli yövuorossa ja lapset nukkuvat.

jumalauta, luulin että vauvan pinnasänky oli romahtanut ja juoksin sydän kurkussa yläkertaan ! mutta mitään ei ollut romahtanut, pudonnut tms. vaikka ääni oli ollut todella voimakas. lin jo silloin sitä mieltä, että ääni ei voinut tulla naapurista ja nyt kun jokunen vuosi tullut tässä asuttua olen entistä varmempi siitä.

mikä se oli- sitä en tiedä vieläkään.