Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelussa: Mikä on se "oikea" vastaus tähän:

Vierailija
19.08.2015 |

Mitä odotat esimieheltäsi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yleensä vastannut jotain tyyliin "Odotan esimieheltä työn ohjausta ja tukea, mutta en mitään jatkuvaa valvontaa tai niskaanhengittämistä. Toivon, että esimies on kannustava ja häntä on helppo lähestyä" tms paremmin sanoin.

Yleensä ihan positiivisen näköisiä reaktioita ollut vaustakseen, mutta riippuu varmaan ihan haastattelijasta, mitä hän haluaisi kuulla.

Vierailija
2/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättimäistä kyrpää ja kiihkeitä lounassessioita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu haettavasta työstä. Joissain paikoissa pitää osata soveltaa, toisissa esimies sanelee tarkasti miten toimitaan. "Oikea" vastaus on siitä kiinni, koska et tuota kuitenkaan voi tietää, kannattaa olla ihan vaan rehellinen.

Vierailija
4/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että esimies ei nillitä jokaisesta myöhästymisestä tai tauon venymisestä tai ylimääräisestä tupakkatauosta. Odotan että esimies ei turhaan tule minulle esittämään johdon typeriä työn tehostamisvaatimuksia. Näin me on tätä ennenkin tehty ja itse valittuun tahtiin. Odotan että viikonlopun molemmin puolin on ymmärrystä töihin tulo- ja lähtöaikojen kanssa. Odotan että voin 5min varoitusajalla lähteä kavereiden kanssa ryy.. mökkireissulle jo torstaina. Lisäksi oletan että "kottia" saa vaikka takaisin perimätön summa olisi jo puolen vuoden palkkaa vastaava.

Näin olen joka haastattelussa sanonut eikä ole pahemmin työtarjouksilla sen jälkeen häiritty.

Vierailija
5/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:03"]Odotan että esimies ei nillitä jokaisesta myöhästymisestä tai tauon venymisestä tai ylimääräisestä tupakkatauosta. Odotan että esimies ei turhaan tule minulle esittämään johdon typeriä työn tehostamisvaatimuksia. Näin me on tätä ennenkin tehty ja itse valittuun tahtiin. Odotan että viikonlopun molemmin puolin on ymmärrystä töihin tulo- ja lähtöaikojen kanssa. Odotan että voin 5min varoitusajalla lähteä kavereiden kanssa ryy.. mökkireissulle jo torstaina. Lisäksi oletan että "kottia" saa vaikka takaisin perimätön summa olisi jo puolen vuoden palkkaa vastaava.

Näin olen joka haastattelussa sanonut eikä ole pahemmin työtarjouksilla sen jälkeen häiritty.
[/quote]

Ei taida sitten olla se "oikea" vastaus, jota haettiin :D jännä juttu

Vierailija
6/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti olisi kiva. Häipyy tuskien yltyessä jo pian lounaan jälkeen "kaupungille palaveriin", eli antaa työrauhan koko iltapäiväksi.

Vierailija
7/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankorotusta. Varsinkin jos ei ole jättimäistä kyrpää ja mua on huijattu.

Vierailija
8/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime haastateltavani sanoi, että odottaa esimieheltään vain kahta asiaa: hyvää muistia ja hyvää itsetuntoa. Kun on hyvä muisti, niin ei tarvitse jankata samoja asioita eikä luvatut asiat pääse unohtumaan. Hyvän itsetunnon omaava esimies taas pystyy kannustamaan, ohjaamaan ja ottamaan vastaan myös tarvittaessa kritiikkiä ja kehitysehdotuksia. Hyvällä itsetunnolla varustettu esimies näkee kokonaiskuvan eikä koko maailma pyöri hänen oman napansa ympärillä. Oli niin loistava vastaus, että palkkasin tyypin saman tien. Enkä ole katunut (tosin aika vähän aikaa ollut vasta meillä). T. Henkilöstöjohtaja

Vierailija
9/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:12"]

Viime haastateltavani sanoi, että odottaa esimieheltään vain kahta asiaa: hyvää muistia ja hyvää itsetuntoa. Kun on hyvä muisti, niin ei tarvitse jankata samoja asioita eikä luvatut asiat pääse unohtumaan. Hyvän itsetunnon omaava esimies taas pystyy kannustamaan, ohjaamaan ja ottamaan vastaan myös tarvittaessa kritiikkiä ja kehitysehdotuksia. Hyvällä itsetunnolla varustettu esimies näkee kokonaiskuvan eikä koko maailma pyöri hänen oman napansa ympärillä. Oli niin loistava vastaus, että palkkasin tyypin saman tien. Enkä ole katunut (tosin aika vähän aikaa ollut vasta meillä). T. Henkilöstöjohtaja

[/quote]

Minustakin aika hyvä vastaus.

Esimiesten suurimpia vikoja ovat liika kytääminen ja huono delegointikyky. Ja tosiaan tuo, että asiallista kritiikkiä ei osata ottaa vastaan, vaan se käännetään mieluummin henkilökohtaiseksi loukkaukseksi tai valittajan irrationaaliseksi muutosvastarinnaksi.

Joten ehkä itse sanoisin, että hyvä itsetunto, luottamus alaisten kykyihin ja kyky hahmottaa kokonaisuuksia ja kannustaa alaisia olemaan kriittisiä ja ideoimaan tapoja kehittää toimintaa...

Mutta ovat sovitettavissa noihinhyvään muistiin ja itsetuntoon... Tosin OIKEIN hyvä itsetunto voi olla myös itserakkautta, joka ei ole esimiehessä koskaan hyvä piirre. Itserakas rakastaa vain omaa ääntään ja omia ideoitaan, ja sivuuttaa muut työyhteisön tarpeet.

Vierailija
10/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolista luottamusta ja yhteistyökykyä tjsp sanoin minä nykyisen paikkani haastattelussa. 

Vierailija
11/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikein vastattava on ehdottomasti "Mitkä ovat huonot puolesi?" Jumalauta, jos sanon, että käytän 8 tunnin päivästä 7,5 AV:n lukemiseen, mustien kullien googlettamiseen ja pössyttelyyn, niin tuskin ne mua palkkaa.

Vierailija
12/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:06"]

Alkoholisti olisi kiva. Häipyy tuskien yltyessä jo pian lounaan jälkeen "kaupungille palaveriin", eli antaa työrauhan koko iltapäiväksi.

[/quote]

Tämä on muuten todella huono esimiehen ominaisuus. koettu on. Esimies voi hävitä pitkäksikin aikaa, ja asiakkaat ja yhteistyökumppanit ihmettelevät ja vaativat selityksiä. Olen ollut myös tilanteessa, jossa tärkeän yritysasiakkaan edustaja on suoraan kysynyt, onko esimieheni alkoholisti. Ööööö....

Vierailija
13/13 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:26"]

Vaikein vastattava on ehdottomasti "Mitkä ovat huonot puolesi?" Jumalauta, jos sanon, että käytän 8 tunnin päivästä 7,5 AV:n lukemiseen, mustien kullien googlettamiseen ja pössyttelyyn, niin tuskin ne mua palkkaa.

[/quote]Sulla on hyvät vapaa-ajanviettotavat