15v poika tuli kotiin ja haisi tupakalta
Purkka suussa. Väitti että kaveri oli polttanut. Ei osannut sanoa, miksi söi purkkaa.
Mutta oma vikani. Olen aina polttanut ja minultahan se on pöllinyt tupakkaa.
Olen niin pettynyt itseeni. Olen ihan paska esimerkki. Mun on pitänyt lopettaa, mutta en ole pystynyt.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro pojalle, että yksi kuudesta röökaajasta saa keuhkosyövän. Ja anna itse valita polttaako vai ei.
Mitäs ne viisi muuta saa? Ikuisen elämän? Ei tänne kukaan jää, oli sitten tupakoitsija tai ei.
Mieheni kuoli haimasyöpään, ikinä ei juonut eikä tupakoinut, eikä ollut ylipainoa. Niin se elämä vaan menee...ja loppuu aikanaan, teet mitä hyvänsä.
Mutta silläkin tupakkaan kuluvalla rahalla olisi monia järkevämpiä kohteita.
Oletko ap laskenut, paljonko sinulla kuluu rahaa vuodessa tupakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro pojalle, että yksi kuudesta röökaajasta saa keuhkosyövän. Ja anna itse valita polttaako vai ei.
Yksi kolmesta saa jonkinlaisen syövän, poltti tai ei. Eli tuskin kovin tehokasta.
Mieluummin vihjaa, että korkeatasoista tyttöä ei saa. Ainakin täällä Helsingissä lukiolaiset eivät enää polta nimeksikään. Näin varmasti koko maassa.
Entä jos tykkääkin pojista?
Ja lukioko tekee ihmisestä "korkeatasoisemman"?
Vierailija kirjoitti:
Tuo lapsi on siis nähnyt vaan koko elämänsä kun mutsi vetää röökiä ja tosissasi ihmettelet, että sun lapsi joskus alkaa myös polttamaan?
Onneksi omat lapset liikkuu ja urheilee eikä vedä tervaa keuhkoihin.
Niin. Tuntuu tuo silti pahalta. Ap
Aika hyvin jos haistoit vaikka itse tupakoit. Ja omaa merkkiäsi vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ne viisi muuta saa? Ikuisen elämän? Ei tänne kukaan jää, oli sitten tupakoitsija tai ei.
Mieheni kuoli haimasyöpään, ikinä ei juonut eikä tupakoinut, eikä ollut ylipainoa. Niin se elämä vaan menee...ja loppuu aikanaan, teet mitä hyvänsä.Mutta silläkin tupakkaan kuluvalla rahalla olisi monia järkevämpiä kohteita.
Noin 30 euroa viikossa. Mitä se sitten tekee vuodessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuoli haimasyöpään, ikinä ei juonut eikä tupakoinut, eikä ollut ylipainoa. Niin se elämä vaan menee...ja loppuu aikanaan, teet mitä hyvänsä.Eivät saa keuhkosyöpää ja elävät luultavasti pitempään. Mutta polttakaa röökiä ihan vapaasti kunhan tiedätte että riskeeraatte keuhkosyöpään sairastumisen. En välitä yhtään.
Olen sairaalassa töissä ja olen nähnyt niitä "pitempään eläviä" ihmisiä. Ei hyvä. Ne jotka elävät täällä pitempään, kun sitä syöpää ei ole missään muodossa vielä tullut, niin on muistisairaudet, niin pahat lonkka viat ettei pysty kävelemään, kuivuus kun kukaan ei huolehdi nestetasapainosta, sydänviat, diabetes....jne. Ja sitten vielä pakotetaan asumaan kotona, koska hoivapaikkoja ei ole. Niin että se siitä hyvästä "vanhuudesta". En ole montaa kuolemaa nähnyt jossa vanhus olisi terveenä täältä lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuoli haimasyöpään, ikinä ei juonut eikä tupakoinut, eikä ollut ylipainoa. Niin se elämä vaan menee...ja loppuu aikanaan, teet mitä hyvänsä.Mutta silläkin tupakkaan kuluvalla rahalla olisi monia järkevämpiä kohteita.
Yli 1500 euroa TUPAKKAAN?? Jos et polttaisi, voisitte käydä vaikka ulkomaanreissulla pojan kanssa....
Melkein kaikki kokeilevat jossain kohtaa. Meilläkin äiti kehui, ettei meidän pojat polta, mutta ei tiennyt että polttivat salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 1500 euroa TUPAKKAAN?? Jos et polttaisi, voisitte käydä vaikka ulkomaanreissulla pojan kanssa....
Entäs sitten? Moni nauttii nikotiinista. Antaa heidän polttaa ihan vapaasti.
Meneekö hän sun reaktio nyt vähän överiksi? 15-vuotias haisee tupakalle ja on purkka suussa. Ennenkuulumatonta?
Juu en polta itse ja en ole myönteinen asialle, mutta haloo nyt hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menee monilla niihin valkkari- ja punkkupullohinkin moinen summa rahaa viikossa "kun se ruoka ei vain maistu muuten miltään".
Nyt ei sitten kannata kaivaa niitä terveys-aspekteja tähän kun oli kyse siitä, mihin täysin turhaan menee rahaa ihmisillä.
Kyllä niillä punkkurahoillakin kävisi etelässä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma ei polta.
Näin aika moni luulee. Naapurin poika ei varmasti polttanut tai maistanut alkoholia. Olivat paremmasta perheestä. Toinen disco ilta niin poliisit toi pojan kotiin ympäripäissään. Oli ysi luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma ei polta.
Mene v...pois. Taidat olla sama jolle kerran sanoin, että rakas läheiseni kuoli johon vastasit 'onneksi oma on elossa vielä. Ääliö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten? Moni nauttii nikotiinista. Antaa heidän polttaa ihan vapaasti.
Nauttii, koska on riippuvuus, eikä ole sen vertaa halua eikä selkärankaa, että pystyisi lopettamaan. Suuri osa tupakoitsijoista haluaisi lopettaa, mutta "kun ei pysty".
Ite kadun eniten sitä, että aloin polttamaan 13 vuotiaana. Lopetin 11 vuotta sitten kokonaan, mutta edelleen nään painajaisia välillä että poltan.
Vielä joku aika sitten olin onnellinen kun ajattelin, että meidän perheessä kukaan ei polta. Inhoan sitä hajua ja joudun työpaikalla haistelemaan tupakankäryä.
Mutta eikös mennyt hetki, kun saimme tietää että 14 v poika polttaa.
Ja vaikka emme millään tavoin tue hänen polttamistaan, niin ei hän ole lopettanut.
Mutta, jokaisen on otettava itse vastuu tekemisistään. Me emme enää rahaa anna pojalle, vaikka niin mielelläni antaisin, että voisi joskus käydä kavereitten kanssa vaikka pizzalla. Hän sitten kerää pulloja että saa niistä tupakkarahat itelleen.
Mutta, näin meillä..
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma ei polta.
Tuollainen kokeilu ei tarkoita että polttaa. Ei munkaan polta vaikka kokeili ja useamman kuukauden poltti.
Samoin kokeili alkoholia muutamaan otteeseen.
Täyttää 18v. ja nykyään ei polta eikä käytä alkoholia. On taas karkkejen ja limujen perään.
Vierailija kirjoitti:
No jos itsekin polttaa, niin paha siitä on toiselle mennä sanomaan.
Enemmistö tupakoivista kuuluu ns. duunareihin.
Eivät saa keuhkosyöpää ja elävät luultavasti pitempään. Mutta polttakaa röökiä ihan vapaasti kunhan tiedätte että riskeeraatte keuhkosyöpään sairastumisen. En välitä yhtään.