Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko miten lankapuhelimeen vastattiin?

Vierailija
03.07.2015 |

Miten teillä vastattiin puhelimeen: "Mäkisellä, Minna puhelimessa" vai "523 9755", kuten jotkut luettelivat numeronsa? Vai oliko teillä joku muu tapa?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla nimelläni. Siis etu- ja sukunimi. Aivan kuten kännykkäänkin nykyään jos en tiedä kuka spittaa.

Vierailija
2/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon numeron luetteluun en koskaan törmännyt. Vastasi n Löppösellä Tatjaana puhelimessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sanottiin sukunimi -paitsi minä joka kuulemma sanoin 9-v asti että " meillä".

Vierailija
4/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä puhelimessa. Mutta ap, vieläkin on ihmisiä, joilla on lankapuhelin, eivät ne kadonneet ole vaikka ovatkin vähentyneet todella harvaan talouteen. Eli osa vastaa jotain yhä. 

Vierailija
5/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastattiin jo lankapuhelin aikana omalla nimellä.

Vierailija
6/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastattiin Etunimi Sukunimi. Jotkut tutut vastas noin ja toiset pelkällä sukunimellä. Yks uusperheen lapsi vastas näin: Virtasella Anna Maria Korhonen puhelimessa. Mua nauratti tuo että sanoi pitkään litaniaan myös toisen nimensä.

Vierailija
7/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastattiin aluksi pelkällä sukunimellä, mutta kun minut alettiin varhaisteininä sekoittaa äitiini, aloin vastata koko nimellä. En jaksanut enää kuunnella äidin ystävättärien pälpätystä. Kerrankin sanottua vasta minuutin päästä, etten edes ole henkilö, jolle hän luulee puhuvansa. :)

Ap

Vierailija
8/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo numeron luetteleminen oli kyllä ihan turhanpäiväistä, ei siinä millään pystynyt kunnolla kuuntelemaan oliko soittanut oikeaan numeroon, kun nopeasti vaan sanottiin litania.

Vierailija
9/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin "Niemisellä, Pirkko-Birgitta puhelimessa". Puhelinmyyjille sanoin mm. ettei vanhemmat ole kotona tai "äiti on tekemässä peemanenttia" (kihartamassa hiuksia). Isovanhemmilla oli tuhkakuppi puhelinpöydän vieressä, siinä sauhuttelivat ja juorusivat. Ai niin, nettiä sai käyttää hyvin hyvin harvoin jos joku vaikka sattuisi soittamaan. T. 90-luvun lapsi

Vierailija
10/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan ei ole tuttua tuo numeron luettelu.

Isä vastasi sukunimellään, äiti etu- ja sukunimellään. Itse vastasin aina etunimellä. Pikkusisko vastasi aina "no" tai "haloo" tai "kuka siellä" :) Oli siis varsin nuori eikä meillä enää ollessaan vanhempi ollut lankapuhelinta.

Vierailija
11/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin lapsena vastata lankapuhelimeen. Sitten kun vastasin sanoin vaan sukunimen, sis tyyliin "Virtasella"

Vierailija
12/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin sukunimi, ja toisessa päässä pyydettiin sitten tiettyä perheenjäsentä puhelimeen. Tai sitten sai sanoa "puhelimessa".

Vierailija
13/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimellä. Vastaan myös kännykällä tuntemattomiin numeroihin pelkällä sukunimellä.

Vierailija
14/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä kuullut kenenkään luettelevan numeroa, mitä järkeä siinä on.

Vierailija
15/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä kaksi lankaliittymää.

Vierailija
16/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:24"]

En oo ikinä kuullut kenenkään luettelevan numeroa, mitä järkeä siinä on.

[/quote]

Ei siinä mitään järkeä ollutkaan. Joillakin (harvoilla) vain oli sellainen tapa, esim. enollani.

Vierailija
17/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin sukunimellä, koska inhosin etunimeäni. Vaihdoinkin sen sitten.

Vierailija
18/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat vastas sukunimellä, lapset etunimellä ja joskus sukunimellä, yksi vastasi etunimi sukunimi puhelimessa.

Vierailija
19/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä vastasin koko nimellä, "Etunimi Toinen nimi Sukunimi". Vähän isompana vastasin vain etu- ja sukunimellä. Omaan kännykkääni vastaan useimmiten pelkällä etunimellä, jos en tunnista soittajaa, tutuille sanon yleensä vain "hei".

Vierailija
20/70 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä vastasin, vanhemmat vastasivat koko nimillään. Olen niin nuori, että lankapuhelimet lähtivät minun ollessa ala-asteella :) onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän