Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen julkaisi 3kk meikittömiä kuvia – tämä oli palaute

Vierailija
03.07.2015 |

http://www.uusisuomi.fi/videot/84747-leviaa-netissa-nainen-julkaisi-3kk-meikittomia-kuvia-tama-oli-palaute#.VZbT2dTtUBl.facebook

Englantialainen bloggaaja Em Ford testasi, minkälaista palautetta hän saisi, jos hän julkaisisi kolme kuukautta meikittömiä kuvia itsestään sosiaalisissa medioissa.

Yllä oleva video on hänen dramatisoitu näkemyksensä kasvokuviinsa tulleista kommenteista. Yli puolitoista miljoonaa katselua muutamassa päivässä kerännyt pätkä kertoo karua tarinaa internetin kyltymättömästä vihakoneistosta.

Videon tarkoituksena on Fordin mukaan osoittaa, kuinka sosiaalinen media voi asettaa epärealistiset oletukset miesten ja naisten ulkonäöille.

– Yksi meidän monen nykyään kohtaamista haasteista on se, miten yhteiskuntana olemme niin tottuneita näkemään väärennettyjä kuvia täydellisyydestä ja vertaamaan itseämme epärealistisiin kauneusihanteisiin, että unohdamme sen tärkeimmän asian – sinä olet kaunis, pohjustetaan videon tiedoissa.

**

Vuosia aknesta kärsineenä tuollaiset kommentit eivät ole uutta minullekaan. Jopa vieraat ihmiset ovat kokeneet oikeudekseen tulla keskellä päivää kommentoimaan kasvojani.  Ja kyllä, kuljen jatkossakin ilman meikkiä. Minulla ei ole tarvetta piilottaa mitään paksun (tai ohuen) meikkikerroksen alle.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kaunis nainen ilman meikkiä. En ymmärrä miten ihmiset ei osaa nähdä todellista kauneutta jos on muutama finni naamassa, itse kyllä osaan.

Vierailija
2/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun väliä kasvoilla on? Kroppa on se mikä ratkaisee - ja sitä rakennetaan salilla ja keittiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Internet! Jos itsensä alttiiksi asettaa, on pakko varautua haukkuihin: niitä tulee riippumatta siitä, miten hyvä on ja mitä tekee. Ja tällä ei ole mitään tekemistä sukupuolen, iän, ulkonäön, uskonnon, poliittisten mielipiteiden tai rodun kanssa.

Vierailija
4/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, että miten jotkut eivät tajua, miltä naiset ja miehet näyttävät, vaikka mediassa näkyisi mitä? Eivätkö he elä täällä todellisessa maailmassa laisinkaan?

Vierailija
5/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen nykyään ilman meikkiä aina vapaa-ajalla, ellen juhliin ole lähdössä. Ihanaa kun ihmiset ovat niin tottuneet RUMAAN ja LUONNOLLISEEN naamaani, ettei tarvitse kuulla mitään "ootko sä kipeä" -kommentteja. Senkus ovat keskenään sitä mieltä, että olen ruma, mutta voi voi, sellainen sitten olen oikeasti eikä sille mitään voi. :) vielä kun olisin yhtä sujut kroppani kanssa niin olisin varmaan maailman onnellisin/tyytyväisin ihminen. Hyvä video.

Vierailija
6/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo. Pitäiskö munkin miehenä jättää parta ajamatta ja käymättä suihkussa ja sitten itkeä miten ihmiset dissaa?

Ainiin, mutta kyllähän minua dissataan nytkin, vaikka mitä tekisin joten ihan sama. Oisko teillä mullekin jotain meikkiä jolla voisin saada ihailua?

Vierailija
7/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:03"]

Joopajoo. Pitäiskö munkin miehenä jättää parta ajamatta ja käymättä suihkussa ja sitten itkeä miten ihmiset dissaa?

Ainiin, mutta kyllähän minua dissataan nytkin, vaikka mitä tekisin joten ihan sama. Oisko teillä mullekin jotain meikkiä jolla voisin saada ihailua?

[/quote]

Naisella on akne. Mitä tekisit, jos sinulla olisi akne?

Vierailija
9/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos totta sanotaan niin naama on kyllä ruma ilman meikkiä. Kaikki sen huomaa, ihan turha alkaa höpisemään mitään muuta.

Vierailija
10/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös aknesta kärsivänä mun mielestä jotenkin oudon lohdullinen video. Osoitus siitä että eipä ne lehtimainosten kauniit kasvot ole välttämättä täydellisiä ilman meikkiä. Itse taistelen vielä yli 30-vuotiaana sen kanssa, että kehtaan käydä kaupassa ilman meikki- ja peitevoidetta.

Vierailija
11/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikittömyys on naisen luonnollinen olotila. vai syntyykö joku meikit naamassa? uskomatonta, jos joku kuvittelee naisten olevan "luonnostaa" maalattuja. miks helvetissä nainen ei ylipäänsä "sais" olla omilla kasvoilla, ilman maaleja?? 

Vierailija
12/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:06"]No jos totta sanotaan niin naama on kyllä ruma ilman meikkiä. Kaikki sen huomaa, ihan turha alkaa höpisemään mitään muuta.
[/quote]Taidat olla yksi sellainen Totuuden Torvi. Paino jälkimmäisellä.

Vierailija
13/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä video. Finnit ovat vittumaisi, mutta eipä niille paljoa mahda, kun johtuvat geeneistä. Hygienialla ei ole mitään tekoa asian kanssa.

No tietysti rajuilla antibioottikuureilla voi vähäksi aikaa laittaa bakteerit ahtaalle, mutta onko siinäkään nyt kokonaisuuden kannalta järkeä?

Ilkeitä kommentteja oli toki saanut, mutta sellaista se internetissä on, kuten kuka tahansa AV:ta kyttääväkin hyvin tietää.

Vierailija
14/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö vammasia kuvata enemmän ja näyttää niitä joka mainoksessa, alusvaatemalleina esmes. jos se kun sitä tuputtaa joka puolelta on vaan hyvä?

Vierailija
15/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:03"]Joopajoo. Pitäiskö munkin miehenä jättää parta ajamatta ja käymättä suihkussa ja sitten itkeä miten ihmiset dissaa?

[/quote]

Vertaatko sairautta karvojen poistoon tai hygieniaan? Miesten uhriutuminen on saanut ihan uudet mittasuhteet tällä palstalla.

Vierailija
16/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut nähdä ne oikeat kuvat, joihin on tullut nuo kommentit. En muuten ymmärrä sitä, että kun on meikitön kuva niin ei voi hymyillä normaalisti vaan pitää näyttää oikein ankeaa naamaa. Sitten meikattuna voi taas hymyillä. Tuossa tosin oli varmaan tarkoituksena näyttää, miten ne sanat häneen vaikuttaa.

Vierailija
17/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 22:55"]Tämä on Internet! Jos itsensä alttiiksi asettaa, on pakko varautua haukkuihin: niitä tulee riippumatta siitä, miten hyvä on ja mitä tekee. Ja tällä ei ole mitään tekemistä sukupuolen, iän, ulkonäön, uskonnon, poliittisten mielipiteiden tai rodun kanssa.
[/quote]

Toista on oikeus haukkua, koska internet? Typerin selitys, mitä olen koskaan kuullut. Sama kuin sanoisi, että oma moka joutua kadulla haukuttavaksi. Mitäpä itse asetti itsensä alttiiksi tulemalla ulos kotoaan.

Vierailija
18/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman näköinen tuo oli kyllä meikillä, mutta enpä kyllä tuota haukkuis vaikka olisi kuinka ruma tahansa. Ei niin paljoa kiinnosta.

Vierailija
19/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mies ja kaula on aina ollut täynnä finnejä. Kyllä ne häiritsee varsinkin valokuvissa.

Haluan oppia peittämään ne meikillä kuten tuo bloggaaja.

Vierailija
20/31 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:08"]

Myös aknesta kärsivänä mun mielestä jotenkin oudon lohdullinen video. Osoitus siitä että eipä ne lehtimainosten kauniit kasvot ole välttämättä täydellisiä ilman meikkiä. Itse taistelen vielä yli 30-vuotiaana sen kanssa, että kehtaan käydä kaupassa ilman meikki- ja peitevoidetta.

[/quote]

Ap taas.

Olen itsekin kolmikymppinen ja kärsinyt aknesta viimeiset kymmenen vuotta. Itselläni akne on hormonaalista mutta en veritulppariskin vuoksi voi syödä hormonivalmisteita. Pahimpiin paiseisiin (kyllä, ne ovat kunnon paiseita) haen tarvittaessa ab-kuurin. Sen lisäksi kasvot ovat täynnä arpia ja iho on epätasaisen värinen. 

Vasta viime vuosina olen "oppinut" kulkemaan ihmisten ilmoilla meikkiä. Sinällään aika vapauttavaa, ei tarvitse stressata, miltä tänään näytän. Mutta kuten aloitusviestissä sanoin, olen saanut jopa ventovierailta kommentia kasvoistani. Ja kyllä, ne kommentit satuttavat koska en voi kasvoilleni mitään. Tai voisin peittää ne pakkelikerroksen alle mutta ei sekään ole mikään ratkaisu siihen, ettei ulkonäköäni "hyväksytä". En ole kaunis tai täydellinen kuten vaaditaan.