Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku kertoi pärjäävänsä vesipesulla kasvoille. Oikea meininki!

Vierailija
18.02.2022 |

Itse käytän illalla puhdistusgeeliä ja kosteusvoidetta, aamulla vain kasvovettä. Vesipesulla pärjääminen vasta hienoa onkin!

Toisessa ketjussa ihmiset alkoivat valittaa tälle vesipesutyypille. Minusta on upeaa, että joku elää niin luonnollisesti.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesettekö hiuksennekin ja hampaannekin pelkällä vedellä? No, kukin tyylillään. Minä putsaan kasvojen alueen puhdistusvaahdolla vesipesun yhteydessä ja käytän muun ihon putsaukseen suihkugeeliä. Miksi se alue, joka eniten muille näkyy, pitäisi jättää kunnolla puhdistamatta?

Asun maalla, täällä ei ole samalla tavalla epäpuhtauksia ilmassa kuin kaupungissa. Mutta siis kannattaa miettiä myös, mitä pesee pois, jos pesee tosi paljon. Kun käyttää pesuaineita, ihon pinnalta lähtee myös jotain hyödyllistä. Ihon öljyt eivät ole mikään paha asia, samoin ihon oma bakteerikanta. Useimmat pesuaineet ovat emäksisiä, eli ne eivät välttämättä tue ihon omaa ph-tasapainoa.

En myöskään pese vartaloani suihkugeelillä. Se kuivattaa (mulla on muutenkin kuiva iho) eikä ole ph-tasapainolle hyväksi. En myöskään koe olevani kauhean likainen, kun kuitenkin päivittäin käyn suihkussa.

Ja höpö höpö. T. Nainen 55+, normaali iho vaikka puhdistusaineita olen käyttänytkin.

Höpöhöpö mihin? Kaikkeen? Jos etsit tietoa siitä, mitä ihotautilääkärit suosittelevat, niin enpä ole vielä nähnyt kenenkään suosittelevan, että kaikkien pitäisi kuurata vartalo päästä varpaisiin suihkusaippualla. Itse asiassa, on aika helppo googlata, mitä ihotautilääkärit ovat asiasta mieltä:

"Lääkärikeskus Aavan ihotautien erikoislääkäri Laura Bouchard ei näe suihkusaippuaa tarpeellisena iholle. 

– Itse en yleensä suosittele suihkusaippuaa. Se poistaa iholta luonnollisen suojan ja rasvakerroksen, jolloin ihosta tulee huokoisempi, ja se kuivuu ja ärtyy helpommin.

Jos tuntuu, että lika ei lähde ilman pesuainetta, Bouchard suosittelee apteekeista saatavia pesuöljyjä.

– Myös perusvoidetta voi käyttää suihkussa. Se poistaa hien ja epäpuhtaudet muttei vie ihon luontaista suojaa pois."

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005734763.html

Mutta mitäpä sitä jonkun asian ammattilaista uskomaan. Kyllä Nainen 55+ tietää paremmin, varsinkin, kun hän perustelee mielipiteensä niin hienosti ("höpö höpö").

Kyllä 55+ nainen tietääkin omasta ihostaan enemmän kuin esim. sinä. Eiköhän jokainen täällä tee niinkuin parhaakseen näkee. Ei ole ihotautilääkäreitä vielä tähän ikään mennessä tarvittu. Eiköhän se ole niin että, kuka käyttää mitäkin mihinkin, vai elätkö itse luonnonlapsena jossain metsän keskellä, enpä usko.

No miksi 55-vuotias nainen tulee sitten kirjoittamaan johonkin asialliseen viestiin "höpö höpö", vaikkei se ollut ihonhoito-ohje hänelle? Mitä jos jättelee viestit lainaamatta ja höpöhöpöt kirjoittelematta ja kertoilee sitten ihan muuten vain, mikä hänelle itselle sopii?

Anna kuule jo olla! Pese minun puolestani ihan millä haluat, tai ole pesemättä, ihan sama minulle. Ei jaksa jauhaa kaikkien i*ioottien kanssa. Parempaa illan jatkoa sinulle, ja muista käydä pesulla, pesuaineen kanssa tai ilman😊

Vierailija
42/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi vanhin voitehista! Miehet harvoin lotraavat iholleen mitään turhaa ja heillä näyttääkin kasvot nuorekkaammilta ja tasaisemmilta, finnejäkin aika harvoin miehillä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pesen pelkästään vedellä, mutta illalla tekee mieli pestä puhdistusaineella, kun onhan tuolla ilmassa liikenteen saastetta ja pölyä sekä itse hikoilee. 

Vierailija
44/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn joka ilta suihkussa. Pesen hiukseni shampoolla ja vartaloni ja kasvoni rexonan palasaippualla. Joskus kovilla pakkasilla laitan naamaani jotain abobasea, mutta melko harvoin. Ei ole yhtään kuiva iho. Vaan tasainen ja kimmoisa. Jos ihoni voisi huonosti ja olisi näppyjä tai jotain niin hoitaisin eri tavalla.

Nyt kun ikää on jo yli 40 niin olen huomannut muutaman "katkenneen verisuonen näköisen" läntin dekoltee alueella. Siis se ihon pinta on ihan siisti, mutta siinä sellaiset punaiset verisuoni kiehkurat. Auttaako näihin mikään? Tyhmän näköisiä tasaisen vaaleassa ihossa.

Vierailija
45/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei pärjäisi? Mummoni pärjäsi 86 vuotta, äitini 70 vuotta ja minäkin yli puoli vuosisataa. Teinifinnejä lukuunottamatta ei ole ollut mitään mainittavia iho-ongelmia. Ai niin, olin vähällä unohtaa yhden ikävän ihottuman raskaana ollessa, mutta ei se onneksi kestänyt kuin pari viikkoa.

Olen jo nuorena lukenut, että saippua ja muut puhdistusaineet poistavat ihon luonnollisen rasvan ja se on huono.

Vierailija
46/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi teini-iässä tuttu kosmetologi, että älä ryhdy käyttämään rasvoja tai pesuaineita kasvoihin, koska ihoni oli hyväkuntoinen ja terve. Tätä neuvoa olen noudattanut ja hyvin olen pärjännyt. Ymmärrän, että ihmisten ihotyypit ovat erilaisia ja kaikilla tämä ei toimi.

Vähän sama huulirasvan kanssa. Käyttämällä huulirasvaa, sitä alkaa lopulta tarvita. Ihosairaudet erikseen, mutta normaalisti sitä ei tarvitse mihinkään.

Vierailija
47/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen iltaisin kaksoispuhdistuksen eli eka puhdistus öljyllä ja sitten puhdistusaineella. Aamulla pesen vain öljyllä ja vedellä. Lisäksi käytän iltaisin retinolia ja näin talvella arganöljyä sekä aamuisin c-vitamiiniseerumia ja aurinkorasvaa. Ja totta kai siis aamulla ja illalla ihan normirasvaakin.

Kiva että jotkut pärjää pelkällä vedellä mutta oma iho tulisi kyllä aivan täyteen mustapäitä sellaisella. Lisäksi ihonhoito on mukavaa.

N26

Vierailija
48/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan peseväni illalla vain vedellä. Tuolla pakokaasujen seassa kun kävelee niin eipä tee mieli sitä naamaa hingata tyynyyn. Teen siis iltaisin kaksoispuhdistuksen.

Aamulla pesen kasvot vedellä.

Iho erinomaisessa kunnossa. Toisin kuin silloin kun en ihon hoidosta jaksanut kiinnostua. Tällöin ei ollut näppyjä, mutta samea ja tunkkaisen oloinen iho.

Vierailija
49/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi teini-iässä tuttu kosmetologi, että älä ryhdy käyttämään rasvoja tai pesuaineita kasvoihin, koska ihoni oli hyväkuntoinen ja terve. Tätä neuvoa olen noudattanut ja hyvin olen pärjännyt. Ymmärrän, että ihmisten ihotyypit ovat erilaisia ja kaikilla tämä ei toimi.

Vähän sama huulirasvan kanssa. Käyttämällä huulirasvaa, sitä alkaa lopulta tarvita. Ihosairaudet erikseen, mutta normaalisti sitä ei tarvitse mihinkään.

Mistä te näitä juttuja keksitte?

En käytä muutoin huulirasvaa mutta aivan takuuvaramsti herään talvisin siihen hetkeen kun huulet ovat aivan rohtuneet ja on pakko laittaa jotakin rasvaa.

Vierailija
50/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä meikkiä, mutta iltaan mennessä iho tuntuu rasvaisuuden takia likaiselta. Koen tarvitsevani puhdistusvaahtoa ja kasvovettä kasvoilleni iltaisin. Aamuisin minulle riittää kasvojen huuhtelu kylmällä vedellä ja kasvovesi.

Vierailija
51/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen toiminut jo pitkään. En meikkaa tai laita muuta kuin seerumin. Iho voi paremmin kuin silloin, kun pesin jollain kasvojenpuhdistusaineella. Ihan turhaa rahanmenoa noi kaikki tökötit. Tietty pitää puhdistaa kunnolla jos meikkaa.

Vierailija
52/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin pärjään vesipesulla silloin kun syön e-pillereitä. Ja silloin kun en, joudun pesemään rasvaista naamaani lukuisia kertoja päivässä tai olen yhtä mustapäätä ja finniä otsasta kaulaan. Joillekin on jaettu paremmat, joillekin huonommat kortit syntymässä. Onneksi edes jokin auttaa tähän rasvanahkaan.

Vierailija
53/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipesu on ihan jees. Iho on hyvässä kunnossa ja kemikaalit puolipulloissa olen jättänyt kauppaan.

Vierailija
54/54 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin olen toiminut jo pitkään. En meikkaa tai laita muuta kuin seerumin. Iho voi paremmin kuin silloin, kun pesin jollain kasvojenpuhdistusaineella. Ihan turhaa rahanmenoa noi kaikki tökötit. Tietty pitää puhdistaa kunnolla jos meikkaa.

Jos on noin pihalla mitä kannattaa kasvoihinsa laittaa niin turhaa rahanmenoa se onkin. Suurin osa tässä keskustelussa ei taida inci-listoja osata lukea? Sitten ostetaan se kaikista kuivattavin puhdistusgeeli ja haukutaan kaikki puhdistusaineet paskoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi