Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku kertoi pärjäävänsä vesipesulla kasvoille. Oikea meininki!

Vierailija
18.02.2022 |

Itse käytän illalla puhdistusgeeliä ja kosteusvoidetta, aamulla vain kasvovettä. Vesipesulla pärjääminen vasta hienoa onkin!

Toisessa ketjussa ihmiset alkoivat valittaa tälle vesipesutyypille. Minusta on upeaa, että joku elää niin luonnollisesti.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen pesu ja rasvailu on ihan turhaa.

Vierailija
2/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää jotenkin ihmeellistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään pese muuta kuin vedellä suihkussa, jos ei ole ollut meikkiä.

Vierailija
4/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää jotenkin ihmeellistä?

Joidenkin mielestä on. Tiesitkö, että on olemassa jopa kymmenvaiheinen korealainen kasvojenpuhdistusrutiini?

Vierailija
5/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä. Mitä moskaa te saatte naamallenne?

Mäkin pesen kasvot vain vedellä päivittäin.

Vierailija
6/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä, että ylijynssäämällä ja ylihoitamalla ihoa saa aikaan ärsytystilan ja iho menee huonoon kuntoon. ap

Vierailija
7/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 60-vuotias enkä ole teini-iän jälkeen hoitanut kasvojani kuin pesemällä ne aamulla haalealla vedellä. No en kyllä käytä meikkiäkään. Joskus talvella sipaisen samaa rasvaa kuin kuiviin käsiin.

Vierailija
8/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pesen vain vedellä yleensä. Sit jos on ollut meikkiä, mitä en päivittäin käytä, niin siihen putsausaine.

Vierailija
9/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt muutaman vuoden pelkällä vedellä, koska allergisoiduin jollekin pesuaineiden osalle ja se näkyi ihottumana silmien ympärillä. Nyt on hyvä iho ja mitään eroa puhtaudessa tai kosteudessa en huomaa, vain rahat on säästynyt kun ei tarvitse ostaa kaiken maailman geelejä ja voiteita :D

Vierailija
10/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vain huuhtelen vedellä suihkussa käydessäni.

Vierailija
11/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesettekö hiuksennekin ja hampaannekin pelkällä vedellä? No, kukin tyylillään. Minä putsaan kasvojen alueen puhdistusvaahdolla vesipesun yhteydessä ja käytän muun ihon putsaukseen suihkugeeliä. Miksi se alue, joka eniten muille näkyy, pitäisi jättää kunnolla puhdistamatta?

Vierailija
12/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesettekö hiuksennekin ja hampaannekin pelkällä vedellä? No, kukin tyylillään. Minä putsaan kasvojen alueen puhdistusvaahdolla vesipesun yhteydessä ja käytän muun ihon putsaukseen suihkugeeliä. Miksi se alue, joka eniten muille näkyy, pitäisi jättää kunnolla puhdistamatta?

Asun maalla, täällä ei ole samalla tavalla epäpuhtauksia ilmassa kuin kaupungissa. Mutta siis kannattaa miettiä myös, mitä pesee pois, jos pesee tosi paljon. Kun käyttää pesuaineita, ihon pinnalta lähtee myös jotain hyödyllistä. Ihon öljyt eivät ole mikään paha asia, samoin ihon oma bakteerikanta. Useimmat pesuaineet ovat emäksisiä, eli ne eivät välttämättä tue ihon omaa ph-tasapainoa.

En myöskään pese vartaloani suihkugeelillä. Se kuivattaa (mulla on muutenkin kuiva iho) eikä ole ph-tasapainolle hyväksi. En myöskään koe olevani kauhean likainen, kun kuitenkin päivittäin käyn suihkussa.

Vierailija
13/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei vesi muka riitä, jos ei ole meikkiä. Vesi kyllä kuivattaa, joten sen sijaan voi myös pyyhkäistä kasvovedellä, mutta silmät pesen aina vedellä. Enkä pese aamulla yleensä kuin silmät ja laitan silmänympärysvoidetta.

Vierailija
14/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pesen kasvot pelkällä vedellä kun käyn suihkussa. Joka toinen päivä. Kauhistuttavaa! Ihoni on hyvin herkkä ja kuiva mutta näin se pysyy hyväsä kunnossa. Välillä käytän myös kosteusvoidetta.

Jos on ollut meikkiä niin sitten tietenkin käytän kasvojenpuhdistusainetta.

Sanottakoon myös se että pesen hiukset ja kainalot saippualla ja muun kropan pelkällä vedellä. Sama juttu, jos jynssään koko kropan saippualla, iho menee todella huonoon kuntoon.

Vierailija
15/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä ja kasvojen pesu ja totaalinen puhdistus riippuu täysin siitä, mitä ja millaista työtä tekee.

Jos on esimerkikisi kesäisin duunissa 12 tuntia asfaltti firmassa, joka tekee maanteitä, niin tuossa työajassa ja paikassa on hikeä ja asfaltti pölyä täynnä niin kasvot, kainalot kuin koko kehokin.

Samoin  muissa pölyä ja vastaavissa duuneissa.

Tällöin peruseteellinen pesu, sauna ja suihku on tarpeen, lähes jokaisen työpäivän jälkeen.

Miehet harvoin arvostavat mitään kasvojen kuorintaa ja naamioita sen jälkeen.

Mutta juuri noille kavereille,  jotka toimivat mitä likaisimmissa ja pölyisimmässä duuneissa, olisi kasvojen kuorinta ja kasvojen perusteellinen puhdistus tarpeen,

Mutta toki useimmat suomalaiset miehet melkien rakastavat saunaa ja käytä saunassa jopa useita kertoja viikossa.

Ja tuskpina kukaan fiksu suomalainen kaveri menee saunaan täysin likaisena ja hielle haisevana.

Ensi he peseytvät ja menevät sitten kuumiin löylyihin.

Ja juuri noissa kuumissa löylyissä sekä keho että kasvot hikoilevat, joten se pahin kuona kasvoistakin tulee ulos hien myötä.

Ja löylun jälkeen miehet vielä pesevät itsensä perusteeellisesti, ja useimmat miehet pesevät kasvonsa hius  shampoolla, koska se muutenkin valuu kasvoille.

Vain  kevyttä työtä kevyttä  työtä ihmiset, voivat pestä itsensä pelkällä vedellä, ne jotka tekevät raskasta ruumiillista pesua, tarvitsevat saippuaa, pestäkseen itsestään pois kaiken lian ja mahdolliset bakteerit.

Vierailija
16/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla, täällä ei ole samalla tavalla epäpuhtauksia ilmassa kuin kaupungissa. Mutta siis kannattaa miettiä myös, mitä pesee pois, jos pesee tosi paljon. Kun käyttää pesuaineita, ihon pinnalta lähtee myös jotain hyödyllistä. Ihon öljyt eivät ole mikään paha asia, samoin ihon oma bakteerikanta. Useimmat pesuaineet ovat emäksisiä, eli ne eivät välttämättä tue ihon omaa ph-tasapainoa.

En myöskään pese vartaloani suihkugeelillä. Se kuivattaa (mulla on muutenkin kuiva iho) eikä ole ph-tasapainolle hyväksi. En myöskään koe olevani kauhean likainen, kun kuitenkin päivittäin käyn suihkussa.

Ja höpö höpö. T. Nainen 55+, normaali iho vaikka puhdistusaineita olen käyttänytkin.

Vierailija
17/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi teini-iässä tuttu kosmetologi, että älä ryhdy käyttämään rasvoja tai pesuaineita kasvoihin, koska ihoni oli hyväkuntoinen ja terve. Tätä neuvoa olen noudattanut ja hyvin olen pärjännyt. Ymmärrän, että ihmisten ihotyypit ovat erilaisia ja kaikilla tämä ei toimi.

Vierailija
18/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pesen kasvoni pelkällä vedellä aamuin illoin. Ja rasvaan kasvot samalla perusvoiteella millä käteni ja vartaloni. Ihoni on hyvässä kunnossa, olen saanut kehujakin että ihoni on hyväkuntoinen. En käytä meikkiä.

Vierailija
19/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että "muille näkyy" myös se miten on naamansa pessyt... putsannut?

Vierailija
20/54 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö. T. Nainen 55+, normaali iho vaikka puhdistusaineita olen käyttänytkin.

Höpöhöpö mihin? Kaikkeen? Jos etsit tietoa siitä, mitä ihotautilääkärit suosittelevat, niin enpä ole vielä nähnyt kenenkään suosittelevan, että kaikkien pitäisi kuurata vartalo päästä varpaisiin suihkusaippualla. Itse asiassa, on aika helppo googlata, mitä ihotautilääkärit ovat asiasta mieltä:

"Lääkärikeskus Aavan ihotautien erikoislääkäri Laura Bouchard ei näe suihkusaippuaa tarpeellisena iholle. 

– Itse en yleensä suosittele suihkusaippuaa. Se poistaa iholta luonnollisen suojan ja rasvakerroksen, jolloin ihosta tulee huokoisempi, ja se kuivuu ja ärtyy helpommin.

Jos tuntuu, että lika ei lähde ilman pesuainetta, Bouchard suosittelee apteekeista saatavia pesuöljyjä.

– Myös perusvoidetta voi käyttää suihkussa. Se poistaa hien ja epäpuhtaudet muttei vie ihon luontaista suojaa pois."

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005734763.html

Mutta mitäpä sitä jonkun asian ammattilaista uskomaan. Kyllä Nainen 55+ tietää paremmin, varsinkin, kun hän perustelee mielipiteensä niin hienosti ("höpö höpö").

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi