Joku kertoi pärjäävänsä vesipesulla kasvoille. Oikea meininki!
Itse käytän illalla puhdistusgeeliä ja kosteusvoidetta, aamulla vain kasvovettä. Vesipesulla pärjääminen vasta hienoa onkin!
Toisessa ketjussa ihmiset alkoivat valittaa tälle vesipesutyypille. Minusta on upeaa, että joku elää niin luonnollisesti.
Kommentit (54)
Teen illalla kaksoispuhdistuksen, eli ensin puhdistusöljy sitten vaahtoava puhdistusaine. Aamulla pesen kasvot sillä öljyllä. Käytän iholleni puhdistuksen lisäksi noin 5-7 eri tuotetta noiden lisäksi. Tervetuloa alapeukut🙂
Vierailija kirjoitti:
Teen illalla kaksoispuhdistuksen, eli ensin puhdistusöljy sitten vaahtoava puhdistusaine. Aamulla pesen kasvot sillä öljyllä. Käytän iholleni puhdistuksen lisäksi noin 5-7 eri tuotetta noiden lisäksi. Tervetuloa alapeukut🙂
Ihon kunto ja väri?
Minä en pese kasvoja lainkaan. Suihkussa ne peseentyvät pesemättäkin kolmesti viikossa. Kesällä tietysti uin päivittäin, kun ranta on pihassa. Muita aineita ei ole kuin shampoo. En meikkaa myöskään ikinä.
En todellakaan voi pestä pelkällä vedellä. Olen töissä navetassa missä lentää naamaan turvetta, pölyä ja paskaa.
Meikki tai sen puute ei vaikuta mihinkään.
Iho rasvoittuu ja siihen kertyy epäpuhtauksia ilmasta ja ihon omasta toiminnasta.
Jos vesi riittäisi, voisi hiukset ja kainalot pestä pelkällä vedellä myös.
Outoa säästää tällaisessa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksei vesi muka riitä, jos ei ole meikkiä. Vesi kyllä kuivattaa, joten sen sijaan voi myös pyyhkäistä kasvovedellä, mutta silmät pesen aina vedellä. Enkä pese aamulla yleensä kuin silmät ja laitan silmänympärysvoidetta.
Koska rasva (eli ihotali) ei liukene veteen.
Kasvoissa ei ole sillälailla haisevia hikirauhasia, kuten kainaloissa ja nivusissa, niin vesipesu riittää. Taivepaikat siis pestään saippualla tai suihkugeelillä. Kasvoille vesipesun jälkeen silmänympärysvoide ja päivä- tai yövoide. Eihän käsivarsia, mahaa tai selkääkään tarvitse jynssätä sen kummemmin puhdistusvoiteilla, jos ei tosiaan ole navetassa tai asvalttityömaalla, niin miksi sitten kasvojakaan?
Vierailija kirjoitti:
Kasvoissa ei ole sillälailla haisevia hikirauhasia, kuten kainaloissa ja nivusissa, niin vesipesu riittää. Taivepaikat siis pestään saippualla tai suihkugeelillä. Kasvoille vesipesun jälkeen silmänympärysvoide ja päivä- tai yövoide. Eihän käsivarsia, mahaa tai selkääkään tarvitse jynssätä sen kummemmin puhdistusvoiteilla, jos ei tosiaan ole navetassa tai asvalttityömaalla, niin miksi sitten kasvojakaan?
Johtuisikohan siitä, että kasvot eivät ole vaatteiden alla suojassa ja niissä on moninkertainen määrä talirauhasia verrattuna vaikka mahaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihon kunto ja väri?
Kunto on hyvä, väri vaalea :D
Vierailija kirjoitti:
Sama! Hyvät hoitotuotteet voittavat vesipesun mennen tullen. Ja meikittömyys ei mielestäni ole kehumisen aihe. Suomalainen ankea värimaailma ei silmiä hivele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihon kunto ja väri?
Niin, tarkoitin värillä, että punoittaako paljosta hoitamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksei vesi muka riitä, jos ei ole meikkiä. Vesi kyllä kuivattaa, joten sen sijaan voi myös pyyhkäistä kasvovedellä, mutta silmät pesen aina vedellä. Enkä pese aamulla yleensä kuin silmät ja laitan silmänympärysvoidetta.
Koska rasva (eli ihotali) ei liukene veteen.
Ei kait sitä rasvaa ole tarkoitus siitä iholta kaikkea pois pestä?
Taas täällä vastaa hyvän ihon omaavat. Itse olen jo hieman yli 50- vuotias, mutta edelleen näppyjä ja tukkeutumia tulee, sekä iho on pääosin rasvoittuva, osittain pintakuiva. Olen jokunen vuosi sitten kokeillut pelkkää vesipesua ja herranjestas, kun iho meni järkyttävään kuntoon.
En minä mitenkään ylihoida, vaan illalla öljypuhdistus (vesiliukoinen), kasvovettä taputtelen kasvoille, seerumi ja voide. Joskus jotain kevyttä kasvoöljyä.
Aamulla pesen perusvoiteella/puhdistusmaidolla, kasvovesi, seerumi ja voide. Kaikki tuotteeni noudattavat ihon omaa ph- lukemaa.
Pakko aamulla on saada pois yön aikana kertynyt rasva ja kosteuttaa pesun jälkeen. Sama tietenkin illalla, päivän aikana iho rasvoittuu, hikoilee, niin onhan nuo pestävä pois jottei ihohuokoset tukkeudu. Näin meillä huonoihoisilla menee.
Kosmetologit ja ihotautilääkärit ohjeistavat ongelmaihoisia ja ns. normaalin ihon omaavia toimimaan eri lailla kotihoitojen kanssa, joten yksi rituaali sopii toiselle ja toiselle toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihon kunto ja väri?
Niin, tarkoitin värillä, että punoittaako paljosta hoitamisesta?
Ei punoita, tietenkään. Sitten olisi väärin ”hoidettu”. Ihon väri on tasoittunut paljon, silmien ympäriltä ja ohimonseudulta ovat miliumit ja tukkeumat kadonneet.
Korealainen miljoonan vaiheen rutiini teki iholleni vain huonoa. Ihmettelen miten se monella vaikuttavalla aineella puunaminen ja läträäminen sopii kellekään. Minulla ei edes ole (ollut?) herkkä iho.
Nykyään pesen joko vedellä tai miedolla pesuaineella, laitan yhtä voidetta jossa on vaikuttavaa ainetta ja sitten kosteusvoiteen. Iho on todella hyvässä kunnossa.
Nykyään mulle ei tunnu enää sopivan mikään tuote.
Kysyin dermatologilta voinko käyttää reseptivoiteiden lisäksi e-vitamiinipitoista toneria ja sanoi että se on ok koska ei ole ärsyttävä ainesosa. Mutta iho meni vain huonompaan kuntoon kun yritin lisätä tuon rutiiniin, vaikka olin aiemmin käyttänyt sitä.
Minulla on kaksi reseptivoidetta joista molempia en käytä joka päivä. Lisäksi pesen yleensä vedellä.
Tällä keinolla iho on hyvä, ylimääräiset seerumit vain pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesettekö hiuksennekin ja hampaannekin pelkällä vedellä? No, kukin tyylillään. Minä putsaan kasvojen alueen puhdistusvaahdolla vesipesun yhteydessä ja käytän muun ihon putsaukseen suihkugeeliä. Miksi se alue, joka eniten muille näkyy, pitäisi jättää kunnolla puhdistamatta?
Meinaatko, että "muille näkyy" myös se miten on naamansa pessyt... putsannut?
Meinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesettekö hiuksennekin ja hampaannekin pelkällä vedellä? No, kukin tyylillään. Minä putsaan kasvojen alueen puhdistusvaahdolla vesipesun yhteydessä ja käytän muun ihon putsaukseen suihkugeeliä. Miksi se alue, joka eniten muille näkyy, pitäisi jättää kunnolla puhdistamatta?
Asun maalla, täällä ei ole samalla tavalla epäpuhtauksia ilmassa kuin kaupungissa. Mutta siis kannattaa miettiä myös, mitä pesee pois, jos pesee tosi paljon. Kun käyttää pesuaineita, ihon pinnalta lähtee myös jotain hyödyllistä. Ihon öljyt eivät ole mikään paha asia, samoin ihon oma bakteerikanta. Useimmat pesuaineet ovat emäksisiä, eli ne eivät välttämättä tue ihon omaa ph-tasapainoa.
En myöskään pese vartaloani suihkugeelillä. Se kuivattaa (mulla on muutenkin kuiva iho) eikä ole ph-tasapainolle hyväksi. En myöskään koe olevani kauhean likainen, kun kuitenkin päivittäin käyn suihkussa.
Ja höpö höpö. T. Nainen 55+, normaali iho vaikka puhdistusaineita olen käyttänytkin.
Höpöhöpö mihin? Kaikkeen? Jos etsit tietoa siitä, mitä ihotautilääkärit suosittelevat, niin enpä ole vielä nähnyt kenenkään suosittelevan, että kaikkien pitäisi kuurata vartalo päästä varpaisiin suihkusaippualla. Itse asiassa, on aika helppo googlata, mitä ihotautilääkärit ovat asiasta mieltä:
"Lääkärikeskus Aavan ihotautien erikoislääkäri Laura Bouchard ei näe suihkusaippuaa tarpeellisena iholle.
– Itse en yleensä suosittele suihkusaippuaa. Se poistaa iholta luonnollisen suojan ja rasvakerroksen, jolloin ihosta tulee huokoisempi, ja se kuivuu ja ärtyy helpommin.
Jos tuntuu, että lika ei lähde ilman pesuainetta, Bouchard suosittelee apteekeista saatavia pesuöljyjä.
– Myös perusvoidetta voi käyttää suihkussa. Se poistaa hien ja epäpuhtaudet muttei vie ihon luontaista suojaa pois."
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005734763.html
Mutta mitäpä sitä jonkun asian ammattilaista uskomaan. Kyllä Nainen 55+ tietää paremmin, varsinkin, kun hän perustelee mielipiteensä niin hienosti ("höpö höpö").
Kyllä 55+ nainen tietääkin omasta ihostaan enemmän kuin esim. sinä. Eiköhän jokainen täällä tee niinkuin parhaakseen näkee. Ei ole ihotautilääkäreitä vielä tähän ikään mennessä tarvittu. Eiköhän se ole niin että, kuka käyttää mitäkin mihinkin, vai elätkö itse luonnonlapsena jossain metsän keskellä, enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla, täällä ei ole samalla tavalla epäpuhtauksia ilmassa kuin kaupungissa. Mutta siis kannattaa miettiä myös, mitä pesee pois, jos pesee tosi paljon. Kun käyttää pesuaineita, ihon pinnalta lähtee myös jotain hyödyllistä. Ihon öljyt eivät ole mikään paha asia, samoin ihon oma bakteerikanta. Useimmat pesuaineet ovat emäksisiä, eli ne eivät välttämättä tue ihon omaa ph-tasapainoa.
En myöskään pese vartaloani suihkugeelillä. Se kuivattaa (mulla on muutenkin kuiva iho) eikä ole ph-tasapainolle hyväksi. En myöskään koe olevani kauhean likainen, kun kuitenkin päivittäin käyn suihkussa.
Ja höpö höpö. T. Nainen 55+, normaali iho vaikka puhdistusaineita olen käyttänytkin.
Höpöhöpö mihin? Kaikkeen? Jos etsit tietoa siitä, mitä ihotautilääkärit suosittelevat, niin enpä ole vielä nähnyt kenenkään suosittelevan, että kaikkien pitäisi kuurata vartalo päästä varpaisiin suihkusaippualla. Itse asiassa, on aika helppo googlata, mitä ihotautilääkärit ovat asiasta mieltä:
"Lääkärikeskus Aavan ihotautien erikoislääkäri Laura Bouchard ei näe suihkusaippuaa tarpeellisena iholle.
– Itse en yleensä suosittele suihkusaippuaa. Se poistaa iholta luonnollisen suojan ja rasvakerroksen, jolloin ihosta tulee huokoisempi, ja se kuivuu ja ärtyy helpommin.
Jos tuntuu, että lika ei lähde ilman pesuainetta, Bouchard suosittelee apteekeista saatavia pesuöljyjä.
– Myös perusvoidetta voi käyttää suihkussa. Se poistaa hien ja epäpuhtaudet muttei vie ihon luontaista suojaa pois."
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005734763.html
Mutta mitäpä sitä jonkun asian ammattilaista uskomaan. Kyllä Nainen 55+ tietää paremmin, varsinkin, kun hän perustelee mielipiteensä niin hienosti ("höpö höpö").
Kyllä 55+ nainen tietääkin omasta ihostaan enemmän kuin esim. sinä. Eiköhän jokainen täällä tee niinkuin parhaakseen näkee. Ei ole ihotautilääkäreitä vielä tähän ikään mennessä tarvittu. Eiköhän se ole niin että, kuka käyttää mitäkin mihinkin, vai elätkö itse luonnonlapsena jossain metsän keskellä, enpä usko.
No miksi 55-vuotias nainen tulee sitten kirjoittamaan johonkin asialliseen viestiin "höpö höpö", vaikkei se ollut ihonhoito-ohje hänelle? Mitä jos jättelee viestit lainaamatta ja höpöhöpöt kirjoittelematta ja kertoilee sitten ihan muuten vain, mikä hänelle itselle sopii?
Aamuisin huuhdon vain vedellä. Samoin joskus kesken päivän jos tuntuu rasvaiselta. Minulla on rasvoittuva iho, mutta näppyjä ei sentään ole. Jos käyn vain suihkussa, pyyhkäisen vähän saippualla naamaakin. Pari kertaa viikossa käyn saunassa ja silloin pesen itseni pidemmän kaavan kautta. Vartalon pesuharjan kanssa ja naaman sellaisella gognac(tai miten se kirjoitetaan 😄) sienellä. Siihen vähän suolasaippuaa. Tuo toki kuivattaa ihon, mutta vähän rasvaa sitten laitan. Ja tää toimii minulla, harvoin enää kesken päivän tulee rasvaiseksi naama.