heh, tuttu "kihloissa"
kuulemma oikea kosinta tulee myöhemmin vaikka FB:ssa jo julistettu kihlaus :D lapsiakin toinen tulossa, menisivät edes naimisiin ennen syntymää.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:51"]Mikä ihmeen oikea kosinta? Silloinhan kositaan kun kihloihin mennään?
[/quote]
no niinpä :D mitä järkeä tehdä 2 äpärää ja mennä sit naimisiin?
Mitä jos kuule antaisit ihmisten tehdä niinku itse tahtoo? En ymmärrä, miten tuo voi oikeasti liikuttaa niin paljon, että pitää siitä aloitta ihan keskustelu. ja se nyt on aivan sama olla naimisissa tai ei, oli lapsia tai ei.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:06"]Mitä jos kuule antaisit ihmisten tehdä niinku itse tahtoo? En ymmärrä, miten tuo voi oikeasti liikuttaa niin paljon, että pitää siitä aloitta ihan keskustelu. ja se nyt on aivan sama olla naimisissa tai ei, oli lapsia tai ei.
[/quote]
Sieltähän se oikean kosinnan odottaja ilmesty
No, kukin tyylillään. Ehkä se kaveris tarkoitti "oikealla" kihlauksella sitä kun päättävät hääpäivän? Ollaanhan mekin kihloissa ja lapsiluku on täynnä, mutta mies herkkänä hetkenään sanoi vielä polvistuvansa ja kosivansa kunnolla ja sitten varataan kirkko. Vihille halutaan vasta sitten kunhan olen saanut töitä ja on varaa järjestää hyvät juhlat ettei tarvitse makaronilaatikkoa tarjota vieraille.. Jonkun mielestä meidän tapa saattaa olla typerä, minun mielestä just hyvä.
kyllä,syntinen on synnyttäjä äpärä lapsen tuon
Oikeaa kosintaa saakin sitten odottaa hamaan loppuun saakka :D
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:34"]Te nuoret naiset olette aivan käsittämättömän naiiveja. Tämän päivän mummot on kuule syntyneet vapaalla 60-luvulla, ei ole kyse uskonnosta tai moraalista, kun naiselle suositellaan avioliittoa ennen lastentekoa. Kyse on kylmästi rahasta: miehet valitsevat mieluummin avoliiton, koska voivat lähteä siitä kävelemään käytännössä ilman seuraamuksia ja jättää kaikki taloudelliset riskit naisen kannettavaksi. Siinä vaiheessa kun ero on jo tulossa, mies ei todellakaan enää ole se sama ihana luotettava kaveri jollaisena myi itsensä teille lastenne isäksi! Avioliitto on tapa sitouttaa mies kunnolla taloudellisesti omiin lapsiinsa; jos mies ei halua mennä naimisiin, on syytä alkaa epäillä motiiveja. Ellei ole itse varakas, on äärimmäisen typerää jättää kaikki miehen hyväntahtoisuuden varaan. Miehet ymmärtävät avioliiton merkityksen nimenomaan juridisena sopimuksena, naiset eivät.
terv. 50-v. täti
[/quote]
Nyt kuunnelkaa viisampaa, naiset!
Te nuoret naiset olette aivan käsittämättömän naiiveja. Tämän päivän mummot on kuule syntyneet vapaalla 60-luvulla, ei ole kyse uskonnosta tai moraalista, kun naiselle suositellaan avioliittoa ennen lastentekoa. Kyse on kylmästi rahasta: miehet valitsevat mieluummin avoliiton, koska voivat lähteä siitä kävelemään käytännössä ilman seuraamuksia ja jättää kaikki taloudelliset riskit naisen kannettavaksi. Siinä vaiheessa kun ero on jo tulossa, mies ei todellakaan enää ole se sama ihana luotettava kaveri jollaisena myi itsensä teille lastenne isäksi! Avioliitto on tapa sitouttaa mies kunnolla taloudellisesti omiin lapsiinsa; jos mies ei halua mennä naimisiin, on syytä alkaa epäillä motiiveja. Ellei ole itse varakas, on äärimmäisen typerää jättää kaikki miehen hyväntahtoisuuden varaan. Miehet ymmärtävät avioliiton merkityksen nimenomaan juridisena sopimuksena, naiset eivät.
terv. 50-v. täti
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:53"]
Me seurusteltiin niin kauan että oltiin varmoja että halutaan oikeasti yhteinen elämä. Ehdittiin miettiä tärkeät asiat eli lapsimäärä, uratoiveet, asuinpaikka, rahankäyttö, häät ja kihlaus, ym. asiat ennen kuin mies kosi. Miehen kosinnan yhteydessä päätettiin hääpäivä 7 kuukauden päähän. Meille kihlaus ja avioliitto ovat vakavia asioita, mutta ymmärrän että kaikille niin ei ole tai he ajattelevat kihlauksen ja avioliiton merkityksen eri tavalla.
Mun mielestä tämä meidän tapa oli meille hyvä ja nyt lapsen syntymän jälkeen ei tarvitse miettiä häiden järjestämistä tai häämatkaa, ne saattoi molemmat hoitaa viimeisen päälle silloin kahdestaan.
[/quote]
Samanlaisia ajatuksia. Me tosin oltiin kolmisen vuotta kihloissa ennen naimisiinmenoa, ja hääpäiväkin päätettiin vasta muutamia kuukausia ennen häitä.Kyse ei kuitenkaan ollut ns. teinikihloista vaan avioliitto oli tavoitteena koko ajan. Ei vaan pystytty muuttamaan samalle paikkakunnalle aikaisemmin eikä haluttu etäavioliittoa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:10"]No, kukin tyylillään. Ehkä se kaveris tarkoitti "oikealla" kihlauksella sitä kun päättävät hääpäivän? Ollaanhan mekin kihloissa ja lapsiluku on täynnä, mutta mies herkkänä hetkenään sanoi vielä polvistuvansa ja kosivansa kunnolla ja sitten varataan kirkko. Vihille halutaan vasta sitten kunhan olen saanut töitä ja on varaa järjestää hyvät juhlat ettei tarvitse makaronilaatikkoa tarjota vieraille.. Jonkun mielestä meidän tapa saattaa olla typerä, minun mielestä just hyvä.
[/quote]
Ai niin. Eikös se mennyt niin että mun pitää pukeutua portonpunaiseen mekkoon enkä saa pitää huntua? Kun en enää ole koskematon :( Ehkä maistraatti ois sittenkin minunkaltaiselleni syntiselle, huoh...
tuskin pääsevät naimisiin saakka jos kihlat on tuollaset leikkikihlat :) ja miks mennä naimisiin kun lapset on tehty jo..
Naurakaa nyt sitten oikein sydämenne kyllyydestä meillekin. Meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa, olemme kihloissa ja naimisiin mennään "sitten joskus".
Mitä hittoa, ajatteleeko joku ei-mummoikäinen vielä tänäkin päivänä että naimisiin pitää mennä ennen lastentekoa, tai koko homma on järjetöntä? :D Aah. Ei ole käynyt mielessäkään että joku noinkin ajattelisi...
pääasia et saa faceen kihloissa-statuksen :D
Imbesillit av-mammat eivät vitsiä tajua :D t. 7&11. Ihan oikeesti, näitä tosi sovinnaisia mummeleita ihan oikeasti on, niitä jotka paheksuvat valkoista hääpukua ja kirkkohäitä jos parilla on jo lapsia. Entäs jos annettaisiin ihmisten pariutua ja lisääntyä tavallaan, eikä nostettaisi verenpainetta toisten valintojen takia, jooko :) :?
Mikä ihmeen oikea kosinta? Silloinhan kositaan kun kihloihin mennään?