Oulunkylä vai Kannelmäki?
Kumpaa suosittelet asuinalueena Helsinkiin muuttavalle yksinasuvalle? Kummasta on paremmat yhteydet keskustaan? :)
Kommentit (77)
Maineeltaan Oulunkylä on parempi kuin Kannelmäki.
Kannelmäessä on iso kauppakeskus, joten omasta mielestä siellä on paremmat palvelut.
Kantsu! Asuin kolme vuotta. Ei mitään negatiivista sanottavaa!
Kannelmäessä on (huomattavasti) paremmat palvelut. Oulunkylällä on (huomattavasti) parempi maine. Molemmista pääsee yhtä kätevästi keskustaan, mutta jos et ole keskustassa töissä, tuskin siellä kovinkaan usein käyt.
Eli kumpaa arvostat enemmän: palveluita vai mainetta ja lisäksi minne muualle sinun tarvitsee päästä kuin keskustaan?
Minusta Oulunkylä voittaa 6-0. Mutta nämä on mielipidekysymyksiä.
Kummassakin on hyviä ja huonoja alueita. Esim. ns. vanha Kannelmäki on aivan asiallista aluetta. Sen sijaan kaupungin vuokratalojen sävyttämä "uusi" puoli voi tuoda muassaan tiettyjä häiriöitä.
Ja liikenneyhteydet ovat aivan yhtä hyvät, jos on lähellä paikallisjunan asemaa. Siinä ei mitään eroa. Itse valitsisin Oulunkylän. Olen Kannelmäessä asunut slummipuolella nuoruudessani. Ei siinä nyt mitään kamalaa ollut, mutta mieluummin muualla.
Kannelmäessä levotonta. Valitsisin Oulunkylän.
En muuttaisi junaradan varteen. Lähijunilla kulkee paljon kakkosluokan kansalaisia, jotka asuvat näissä lähiöissä. Jos muutat joko Oulunkylään tai Kantsuun, älä muuta aseman lähelle. Asemilla roikkuu narkkareita ostamassa ja käyttämässä kamaa.
Kannelmäen radan itäpuolisen osan ja Oulunkylän välillä ei käytännössä ole mitään eroa. Kannelmäessä on levotonta ainoastaan radan länsipuolella.
Käy kiertoajelulla. 550 Bussilla pääsee 20 minuutissa Ogelista ja Kantsuun.
Ja tosiaa esim. kulkuyhteydet vaihtelee kaduittain. Joka alueelta pääsee keskustaan ja nykyinen pisararata menee sekä Ogelista, että Kantsusta.
Kannelmäestä päsee näköjään 20 minuutissa junalla keskustaan, mutta Oulunkylästä 24 minuutissa. Miksiköhän toi Oulunkylä-Keskusta on nykyisin pidempi kuin aikaisemmin. samat asemathan siinä on kuin ennen pisärarataakin??
Oulunkylä ehdottomasti. Molemmilla alueilla on tullut liikuttua/asuttua.
En tiiä mistä johtuu, mutta mulla on koko ikäni pk-seudulla asuneena sellainen käsitys itselläni, että Kannelmäki on parempaa aluetta kuin Oulunkylä. Tottakai aseman seutu voi olla pe la iltana levotonta, mutta noin niinkuin yleensä. Varmaan vaikuttaa sekin, että Kannelmäki on länttä ja Oulunkylä itää.
Ehdottomasti Oulunkylä, Kannelmäki on todella rauhatonta aluetta, jossa paljon maahanmuuttajia. Varsinkin jos olet yksin asuva nainen.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:42"]
Ja tosiaa esim. kulkuyhteydet vaihtelee kaduittain. Joka alueelta pääsee keskustaan ja nykyinen pisararata menee sekä Ogelista, että Kantsusta.
[/quote]
Pakko viilata pilkkua, mutta se uusi rata on nimeltään kehärata. Pisararata on vasta toiveissa, ja se olisi tulossa keskustaan pääosin maan alle.
Se mikään pisararata ole, kehäratahan se. Pisararata on vasta suunnitteilla virkamiesten ja poliitikkojen märissä päiväunissa.
Mun poika asui vuoden Kantsussa Hoas:in opiskelija-asunnossa, joka nyt keväällä meni remppaan. Oli ihan tyytyväinen paikkaan. Prismaan kilsa ja asema vieressä. Onhan se vähän kyllä ghetto..
Valitsisin näistä kahdesta kannelmäen palveluiden takia. Molemmissa olen asunut.
Miksi kaksi slummia vaihtoehtoina?
Molemmista hyvät yhteydet, jos asuu radan lähellä. Itse muuttaisin Oulunkylään. Mutta se on tutumpi minulle.