Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitää lenkkeilymotivaatiota yllä?

Vierailija
03.07.2015 |

Kesäisin on niin ihana lenkkeillä luonnossa, pitkiä lenkkejä kävellen tai juosten. Syksyllä iltojen pimentyessä ja ilmojen viiletessä ei enää huvita yhtään, vielä vähemmän talvella. Harrastan kyllä muuten liikuntaa, mutta harmittaa tuo ulkona liikkumisen vähäisyys. Lenkkeilettekö te muut ympäri vuoden?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä juuri päinvastoin, eli kesähelteellä meinaa laiskistua kun lenkkeillessä tulee liian kuuma. Talvella ei ole mitään ongelmaa kun lisää vain vaatetta päälle.

Vierailija
2/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:21"]

Itsellä juuri päinvastoin, eli kesähelteellä meinaa laiskistua kun lenkkeillessä tulee liian kuuma. Talvella ei ole mitään ongelmaa kun lisää vain vaatetta päälle.

[/quote]Sama minulla, tykkään enemmän viileästä säästä ja pakkanenkin on ok. Mutta on kesälläkin kiva liikkua ulkona, sisäliikuntaan en saa itseäni kyllä pakotettua ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee päinvastoin, esim tänään mua ei kirveelläkään saa lenkille mittarin näyttäessä +26. Seuraava sateinen tai viileämpi päivä niin viitsii taas lähteä.

Vierailija
4/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa lenkkeily tsemppaa lähtemään silloinkin kun ei itse viitsisi.

Vierailija
5/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä juoksen, talvella hiihdän.

Vierailija
6/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella sukset alle, keväälle ilmottautuminen johonkin juoksutapahtumaan (maraton / puolikas /kymppi [Tukholma, HCR, Köpis...]), johon sitten pyrkii treenaamaan kunnolla koko talven. Joku tietty aikaraja on hyvä tavoite noihin, jos on aiempaa kokemusta, muuten riittää se, että pyrkii juoksemaan koko matkan. :)

Juokseminenkin onnistuu talvella, kun on tarpeeksi vaatetta päällä ja kunnon kengät, mutta hiihto on kyllä ainakin välillä tosi mukava korvike. Ite tykkään perinteisestä, mutta vapaa on vähän vauhdikkaampaa ja siten ehkä myös kunnon kannalta tehokkaampaa.

Huonojen kelien aikana on mun mielestä ihan ok siirtyä sisätiloihin treenaamaan. Esimerkiksi spinning on hyvä korvaaja lenkkeilylle. Pääasia, ettei jää sohvan nurkkaan. Ja pidä huolta ravinnon terveydestä ja d-vitamiinin saannista, jotta ne eivät motivaatiota osaltaan vähentäisi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi