ärsyttää, kun mies ei suostu laittamaan aurinkorasvaa lapsille!
ei myöskään käytä itse ja olkoon niin, oma valintansa, mutta minua harmittaa ettei piittaa edes suojata lapsiaan ! itse olen palanut pienenä pahoin, lisäksi tytöt ovat samalaisia runsasluomisia kalkkilaivan kapteeneja kuin äitinsä. joten rasvaa suojakertoimella 50 jopa puolipilvisenä päivänä!
vaan auta armias jos itse en ole kotona, sillon tyttö viedään rannalle ilman rasvaa ja "isot tytöt ei käytä hattuja äiti hei"-esikoinen 7v saa juosta paljaspäin. että kyrsii.
joo pienet on murheet, mutta kun minnuu oikeasti ärsyttää ja harmittaa! :/ hommtkoon ukko oiselleen ihosyövän, muttei lapsille
Kommentit (22)
Ei kai ne varsinaisesti vaarallisia ole, mutta muistan itsekin lukeneeni, että etenkin pienille lapsille tarkoitetut aurinkorasvat sisältävät jotain ainetta, mikä aiheuttaa hedelmättömyyttä.
Enkä oikeasti usko, että tämä olisi propagandaa. Ketä se palvelisi?
Järkevä ihminen pitää lapsensa poissa auringosta klo 14-16, jolloin säteily on voimakkaimmillaan. Muulloin suojaa lapsen vaatteilla ja hellehatulla. Älkää uittako lastanne aurinkorasvoissa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:28"]
Järkevä ihminen pitää lapsensa poissa auringosta klo 14-16, jolloin säteily on voimakkaimmillaan. Muulloin suojaa lapsen vaatteilla ja hellehatulla. Älkää uittako lastanne aurinkorasvoissa.
[/quote]
Ai, kellon ajat muuttuneet eilisestä. Eilen radiossa ainakin varoitettiin 11 ja 15 välistä aikaa. Luonnonmateriaaleja sekä ulkoisesti ja sisäisesti lapsille niin kyllä niistä kunnon aikuisia kasvaa, eikä mitään kemikaaleilla myrkytettyjä hirviöitä. ;)
ja ihan ps. eräälle terveenä pysyneenä rasvoja käytävälle...minäkin olen pysynyt terveenä vaikka en ole rasvoja käyttänyt. :D
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:23"]
Ei kai ne varsinaisesti vaarallisia ole, mutta muistan itsekin lukeneeni, että etenkin pienille lapsille tarkoitetut aurinkorasvat sisältävät jotain ainetta, mikä aiheuttaa hedelmättömyyttä.
[/quote]
Ketä propaganda palvelee? Propaganda tuo näkyvyyttä brändille eli se palvelee brändiä. Kuten huomaat vastakkainasettelun täälläkin. Vaikka enemmistö rasvoja välttelee niin on heitäkin, jotka eivät niihin riskeihin usko. Se on vähän sellaista "ikuista uhmaikää", jossa tutkimuksista yms. huolimatta omat kokemukset määrittelee sen, että toinen riski on toista riskiä suurempi ja tehdään ne omat henkilökohtaiset valinnat niiden pohjalta. Ja näihän sen kuulukin olla.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:47"]
[/quote]
Ketä propaganda palvelee? Propaganda tuo näkyvyyttä brändille eli se palvelee brändiä. Kuten huomaat vastakkainasettelun täälläkin. Vaikka enemmistö rasvoja välttelee niin on heitäkin, jotka eivät niihin riskeihin usko. Se on vähän sellaista "ikuista uhmaikää", jossa tutkimuksista yms. huolimatta omat kokemukset määrittelee sen, että toinen riski on toista riskiä suurempi ja tehdään ne omat henkilökohtaiset valinnat niiden pohjalta. Ja näihän sen kuulukin olla.
[/quote]No hyvänen aika! Propaganda, jossa väitetään aurinkorasvojen olevan vaarallisia, ei todellakaan palvele brändiä! En ymmärrä vieläkään
Elämä on vaarallista. Täytyy ottaa se riski että syöpä tulee kun astuu kodista ulos. Voi hyvänen aika, rauhottukaa aikuset ihmiset!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]No hyvänen aika! Propaganda, jossa väitetään aurinkorasvojen olevan vaarallisia, ei todellakaan palvele brändiä! En ymmärrä vieläkään
[/quote]
Julkisuus, julkisuus ja julkisuus. Propaganda on yksi tapa saada huomio puoleensa. Teollisuus tilaa näitä tutkimuksia, joissa esim. tuote saatetaan todeta vaaralliseksi ja sitten tilataan uusi tutkimus, jossa tämä aiempi kumotaan. Ja onhan ihminen niin tyhmästi rakennettu, että hän käyttää tuotteita vaikka vaarat on selvästi nähtävissä esim. tupakoitavat. Eikö täälläkin ole esim. jossa todetaan, että olen aina käyttänyt ja tulen käyttämään kun olen pysynyt terveenä.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:22"]
Mistä te mammat näitä ritareita oikein löydätte???????
[/quote]
Varmaan moni näistä ovat olleet ihan kunnollisia miehiä suhteen alussa ja ehkä vielä kun lapsi on ollut pieni. Sitten ovat taantuneet takas uhmaikäisiksi.
Ruotsin luonnonsuojeluliitto on löytänyt aurinkorasvoista (kuva) luonnolle haitallisia aineita. Liiton tutkimuksessa määriteltiin haitallisiksi seitsemän ainetta, ja kaikissa kahdeksassatoista tutkitussa rasvassa on niistä ainakin yhtä.
Haitallisiksi määriteltiin muun muassa pienille lapsille suositelluissa aurinkorasvoissa käytetyt, niin sanotut fysikaalisia uv-filtterit, titaanidioksidi ja sinkkioksidi. Luonnonsuojeluliiton verkkouutisen mukaan titaanidioksidi voi aiheuttaa vapaiden radikaalien syntymistä reagoidessaan auringonvaloon ja siten vaurioittaa soluja. Sinkkioksidi voi ympäristöön joutuessaan olla myrkyllistä ja se ei sisälly Ruotsin lääkelaitoksen hyväksyttyjen UV-suodattimien listalle. Silti sitä löytyy apteekeissa myytävistä, pienille lapsille markkinoiduista aurinkorasvoista (Bamse/CCS, ACO).
Lisäksi liitto listasi kolme kemiallista UV-suodatinta, jotka ovat haitallisia ympäristölle sekä kaksi myrkyllistä siloksaani-tyyppiä, jotka hitaasti hajoavina varastoituvat luontoon. Luonnonsuojeluliitto arvosteleekin EU:ta puutteellisista säädöksistä. EU:n kosmetiikkaa koskeva direktiivi ei ota huomioon ympäristönäkökohtia.
- Tarkastuksemme osoittaa, että aurinkorasvojen ja muun kosmetiikan ympäristövaikutukset pitää nostaa esille, kun kosmetiikkadirektiiviä nyt uudistetaan ja vaadimme, että Ruotsin hallitus ajaa sellaista linjaa EU-neuvotteluissa, sanoo Luonnonsuojeluliiton puheenjohtaja Mikael Karlsson.
Aurinkorasva on kemikaali, joka imeytyy verenkiertoon. Eikä niiden kaikkia vaikutuksia ole riittävästi tutkittu. Eikä se estä syöpä. Kemikaalien hormonaaliset ominaisuudet voivot altistaa myös syövälle. Käytät tai et niin syöpä on ainakin taattu.
me on nyt menty 2 kesää ilman aurinkorasvoja.... Vältelty ulkona oloa kaikkein kuumimpaan aikaan ja valittu varjoisampia paikkoja, vilpoisia pitkähihaisia pellavavaatteita pahimpaan porotukseen, hattua ei käytä kukaan sen jälkeen kun lapselle kasvoi tukka.... Kukaan ei ole kärähtänyt, syöpä jää nähtäväksi. Mitä enemmän teollisuus noita uutuuksiaan ja must have-tuotteitaan lanseeraa, sitä epäluuloisemmaksi tulen niitä kohtaan.
Suojatkaa hyvät äidit lapsenne vaatteilla. Lasten iho on vielä niin ohutta, että jopa lapsille tarkoitettujen rasvojen suojaavat aineet imeyttyy lasten verenkiertoon!
Tyhmä mies.
Teidän "isot tytöt" voivat itse huolehtia rasvaamisesta kunhan sujautat rantakassiin voiteet.
Pitääkö mies edes huokta siitä, että lapsetjuovat riittävästi vettä?
Kuka idiootti vielä lapsillaan käyttää aurinkorasvoja?! Niiden vaarallisuudesta muistutetaan, joka kesä! Miksi niitä sitten valmistetaan ja markkoinoidaan niin...ei se mitään amerikantiedettä ole! Aloittajakin keksinee sen itse!
Esikoista voisi jo hiukan ohjata ottamaan vastuuta itsekin asiasta, jos noita elimistölle vieraita kemikaaleja on ihan pakko levittää.
Voisi melkein sanoa aloittajalle samaa. :D Hommatkoon itselleen esim. rintasyövän, muttei lapsille.
Aurinkorasvat SAATTAVAT juu olla vaarallisia elimistölle mutta vaihtoehtona kun on palaminen niin kyllä mä sen aurinkorasvan valitsisin. Ei tuon ikäisiä lapsiakaan mun mielestä tule kieltää olemasta auringossa. Ja varjoonkin säteet tulevat, kuten myös veteen. Näillä säillä on myös aika kidutusta pakottaa pukemaan pitkähihaiset ja -punttiset vaatteet. Enkä kyllä sisälläkään suosittele olemaan.
Olen minäkin koko ikäni käyttänyt aurinkorasvoja ja ihan terveenä olen pysynyt. Todennäköisemmin sen syövän saa kyllä ihan auringosta. Kai te aurinkorasvoja vastaan kapinoivat syötätte prosessoimatonta, lisä-aineetonta ruokaa ja juomia lapsillenne? Kyllä mä ruokien lisä-aineita hitusen vaarallisempina pitäisin.
No mä ymmärrän aurinkorasvojen käytön, jos on tosi vaalea iho, mutta aina se ei ole tarpeellista. Kun olin lapsi, ei aurinkorasvoja oltu vielä edes keksitty. Tai ainakaan niitä ei yleisesti paljoa käytetty. Enkä silti koskaan palanut. Nyt aikuisiälläkään en käytä rasvoja.