2 päivää vanhaa broileria, ei maustettu, koiralle vai vielä itselle?
Haisi vähän kun avasin paketin, mutta ei voimakkaasti, näyttää suht normilta..
Olisko turvallisempi antaa silti piskille? Mitä itse tekisit?
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:38"]
Oikeesti marinoitua koiralle?
[/quote]
EI masutettu --> Ei marinoitu? :)
No älä vaan syö sitä tai anna koiralle, lihatuotteiden viimeinen käyttöpäivä on oikeasti viimeinen! Ja en oo ikinä ymmärtänyt miksi jotkut syöttävät koiralle jotain mitä eivät enää itse söisi, miksi?! Eihän koirakaan voi syödä pilaantunutta ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:46"]
No älä vaan syö sitä tai anna koiralle, lihatuotteiden viimeinen käyttöpäivä on oikeasti viimeinen! Ja en oo ikinä ymmärtänyt miksi jotkut syöttävät koiralle jotain mitä eivät enää itse söisi, miksi?! Eihän koirakaan voi syödä pilaantunutta ruokaa.
[/quote]
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/03/27/vanhaakin-ruokaa-voi-syoda
Lukiko kukaan tuota? 3 päivääkin yli viieisen käyttöpäivä on ihan ok, kunhan kypsentää. Salmonellat ja listeriat kuolee kuumassa.
mutta haiseva liha on haisevaa lihaa! kun mausteetkaan ei peitä hajua niin on se vanhaa ja pahaa vaikka bakteerit kuoleekin uunissa.
Koiran maha kestää pilaantunuttakin lihaa. Koirat (sudet) syövät luonnollisessa elinympäristössään tuoreen lihan lisäksi myös raatoja.
Mutta viimeisen käyttöpäivän ylittänyttä ei tule millään tavoin yrittää käyttää ihmisravintona.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:05"]
Mites meneekö se liha pilalle aina just kello 12 yöllä vai???
[/quote]
Johonkin se raja on vedettävä, kun vailla immuunijärjestelmää lihassa olevien bakteerien määrä lisääntyy eksponentiaalisesti koko ajan.
Koirat syövät myös ihmispaskaa, jos sattuvat sitä löytämään. Saastaisia elukoita.
T. kokemusta valitettavasti on.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:05"]
Mites meneekö se liha pilalle aina just kello 12 yöllä vai???
[/quote]
Johonkin se raja on vedettävä, kun vailla immuunijärjestelmää lihassa olevien bakteerien määrä lisääntyy eksponentiaalisesti koko ajan.
[/quote]
Johonkin vedettävä, eli se ei välttämättä ole vielä pilalla. Eikö silloin olisi järkevintä itse katsoa milloin se on OIKEASTI pilalla, eikä toljottaa vain jotai päivämäärää muovissa. Mitenhän me ollaan edes selvitty hengissä, kun aina noita päivämääriä ei ole kanankaan persuuksiin poltettu?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:00"]Koiran maha kestää pilaantunuttakin lihaa. Koirat (sudet) syövät luonnollisessa elinympäristössään tuoreen lihan lisäksi myös raatoja.
Mutta viimeisen käyttöpäivän ylittänyttä ei tule millään tavoin yrittää käyttää ihmisravintona.
[/quote]
Kuinka pihalla pitää olla jos vertailee sutta ja vaikka chihua keskenään?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:00"]Koiran maha kestää pilaantunuttakin lihaa. Koirat (sudet) syövät luonnollisessa elinympäristössään tuoreen lihan lisäksi myös raatoja.
[/quote]
Jaa. Nykyään tuntuu siltä että 3/5 koirasta ei kestä edes vehnää. Tai muutenvaan ruoka aineet aiheuttaa ongelmia. Enpä lähtis kokeilemaan vanhalla lihalla jos omistaisin koiran
Itse en söisi, mutta koiralle antaisin raakana. Naurettavaa verrata ihmisen ja koiran ruokavalioo toisiinsa tai luiden vuoksi koira ei voi sitä syödä!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:32"]Itse en söisi, mutta koiralle antaisin raakana. Naurettavaa verrata ihmisen ja koiran ruokavalioo toisiinsa tai luiden vuoksi koira ei voi sitä syödä!
[/quote]
Viimeksi 2pv vanha jauheliha aiheutti koiralla semmosen ripulin etten kyllä antais. Oli mukava herätä järkyttävään paskanhajuun ja huomata eteisen ja olohuoneen olevan täynnä sitä itseään..
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:32"]Itse en söisi, mutta koiralle antaisin raakana. Naurettavaa verrata ihmisen ja koiran ruokavalioo toisiinsa tai luiden vuoksi koira ei voi sitä syödä!
[/quote]
Viimeksi 2pv vanha jauheliha aiheutti koiralla semmosen ripulin etten kyllä antais. Oli mukava herätä järkyttävään paskanhajuun ja huomata eteisen ja olohuoneen olevan täynnä sitä itseään..
[/quote]
Se tarkoittaa ettei koira ole tottunut bakteereihin. Nykyään kaikki ruoka ihmisille ja lemmikeillekin on ylihygieenistä, jolloin vähäisetkin bakteerit saavat aikaan vatsavaivoja.
Minäkään en vertaisi koiraa ja sutta. Koira on kesyyntymisensä aikana syönyt jätöksiä, tähteitä ja paskaa ikuisuuden (ja maalaiskoiratkin taidettiin ruokkia muinoin lähes perunankuorilla ja kalan perheillä) joten sen ruuansulatuselimistö on lähimpänä raadonsyöjiä.
Tarjoan vanhentuneet lihat koirille, ja jos koira ei syö, silloin se on jo pilalla koirankin mittapuulla.
Oikeesti marinoitua koiralle?