Millainen ihminen saa kumppanikseen haluamansa henkilön?
Kysymys on otsikossa ja koetan lähestyä aihetta positiivisen kautta. Eli jos ihastuksen kohde on esimerkiksi varattu ja vaikkapa paljon ihailijaansa vanhempi, millainen sen ihailijan tulisi olla, jotta saisi ihastuksensa kohteen omakseen?
Kommentit (66)
Avaus on outo. Tunnen naisen, josta voisin sanoa, että hän voisi saada kenet vaan haluaa, mutta tiedän myös, että mies josta hän oli kiinnostunut, ei sitten lopulta halunnutkaan tätä naista, vaikka he yrittivät seurustella. Lisäksi tiedän ettei kaikki miehet todellisuudessa innostu tästä naisesta, yhtä paljon kuin minä itse innostuin, ja syitä voi olla monia.
noh. Ensin sinun pitää tuntea vastustajasi. Eli otat selvää minkälainen vaimo on. Sitten vaan pyrit tuomaan esille kaikkia piirteitä missä olet parempi. Jos hän on elähtänyt ja ei fitissä, niin sulle jo yksi piste. Tai no, miehistä kun on kyse niin 6 kymmenestä pisteestä. Loput 4 onkin sitten aika lailla vaikeampia. Siellä on yhteistä historiaa ja kiintymystä, näitä et voi mitenkään voittaa. Vaimo on luultavasti ainakin joskus ollut hyvää seuraa, eli ole vähintään iloinen ja kiinnostunut AINA kaikista miehen jorinoista. Sitten kannattaa voidella sen itsetuntoa, eli kehua muiden kuullen ja antaa vähän ympäristönkin ymmärtää, että hän on sinusta spessu. Mies alkaa kuin huomaamattaan röyhistää rintaansa ja panostaa ulkonäköönsä, tämän vaimokin panee merkille..Jos mahdollista niin saata kiinnostuksesi jollain lailla vaimon tietoisuuteen. Kun kotona on pelkkää mustasukkaista riitaa ja kyyläämistä ja töissä iloinen mukava seuraneiti niin pisteet onkin jo 8/10. Seksi olisi tärkeää startata kun tunteita jo on, siis vasta silloin, mutta ehdottomasti silloin. Oksitosiini lisää kiintymystä.
Ai niin! Miehet on ennenkaikkea turvallisuushakuisia. Eli sitten kun mies on jo koukussa, pitää sinun pystyä vakuuttamaan että olet tosissasi. Tämä on ensiarvoisen tärkeää, koko projekti kusee loppumetreillä jos et tässä onnistu.
Ap:n itsensä takia toivon, että tämä on vain trollausta. Olisi surullista, jos joku olisi noin kiinni jossain teini-iän ihastuksessaan, että murehtii sitä vielä vuosien (?) kuluttua. Mutta ap:
Mieti aikaa, kun olit ihastunut kyseiseen mieheen. Miksi et silloin kiinnostunut jostain muusta miehestä? Siksi, että sinulla oli voimakkaita tunteita kyseiseen professoriin; olit ihastunut, omasta mielestäsi ehkä jopa rakastunut, eikö totta?
Ja siinä on myös vastaus kysymykseesi. Kyseinen mies oli rakastunut toiseen. Hän ei tuntenut sinua kohtaan ihastusta, hänen tunteensa olivat toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
noh. Ensin sinun pitää tuntea vastustajasi. Eli otat selvää minkälainen vaimo on. Sitten vaan pyrit tuomaan esille kaikkia piirteitä missä olet parempi. Jos hän on elähtänyt ja ei fitissä, niin sulle jo yksi piste. Tai no, miehistä kun on kyse niin 6 kymmenestä pisteestä. Loput 4 onkin sitten aika lailla vaikeampia. Siellä on yhteistä historiaa ja kiintymystä, näitä et voi mitenkään voittaa. Vaimo on luultavasti ainakin joskus ollut hyvää seuraa, eli ole vähintään iloinen ja kiinnostunut AINA kaikista miehen jorinoista. Sitten kannattaa voidella sen itsetuntoa, eli kehua muiden kuullen ja antaa vähän ympäristönkin ymmärtää, että hän on sinusta spessu. Mies alkaa kuin huomaamattaan röyhistää rintaansa ja panostaa ulkonäköönsä, tämän vaimokin panee merkille..Jos mahdollista niin saata kiinnostuksesi jollain lailla vaimon tietoisuuteen. Kun kotona on pelkkää mustasukkaista riitaa ja kyyläämistä ja töissä iloinen mukava seuraneiti niin pisteet onkin jo 8/10. Seksi olisi tärkeää startata kun tunteita jo on, siis vasta silloin, mutta ehdottomasti silloin. Oksitosiini lisää kiintymystä.
Ai niin! Miehet on ennenkaikkea turvallisuushakuisia. Eli sitten kun mies on jo koukussa, pitää sinun pystyä vakuuttamaan että olet tosissasi. Tämä on ensiarvoisen tärkeää, koko projekti kusee loppumetreillä jos et tässä onnistu.
Minä en ainakaan pitäisi turvallisena naista, joka on valmis rikkomaan miehen perheen ja avioliiton. Milloin hän olisi valmis rikkomaan seuraavankin ja jättämään miehen jonkun uuden takia?
Voisin itse koettaa vastata näin naisena miehiä koskien tosin. Tällainen mies saisi ehkä kenet tahansa miehistä kiinnostuneen, jopa varatunkin naisen:
-Sosiaalisilta taidoiltaan erittäin taitava ja sanavalmis.
-Yleissivistynyt ja monipuolisesti lahjakas ja asiantunteva eri aloilta.
-Avarakatseinen asenne elämää kohtaan.
-Miellyttävä ulkonäkö ja hyvä kunto, ei ylipainoa, symmetriset piirteet ja pituutta noin 180+ cm.
-Vahvat hiukset ja valkoiset, suorat hampaat.
-Huomaavainen ja hyvät käytöstavat.
-Talous tasapainossa.
-Perusterve (ei ainakaan vaikeita kroonisia sairauksia)
-Suhteellisen ehjä psyyke (ei pakkomielteitä, pahoja traumoja, psyyken häiriöitä).
-Empaattinen.
Ap kaikki miehet eivät ole noin vain otettavissa, mutta onnea kuitenkin yritykseen!
Kukaan ei saa ketä tahansa. Varsinkaan varattua. Joillain ihmisillä ei varattuna kiinnostus herää muihin ja vaikka heräisi niin ei tee asialle mitään, koska rakastaa kumppaniaan.
Jotenkin kamala ajatusmaailma, jos olettaa, että olemalla tietynlainen, muiden pitäisi antaa vastakaikua. Jos saa pakit niin se ei tarkoita, että itse olisi jotenkin huono.
Mutta jos ajattelee millainen ihminen voisi olla suosittu niin uskoisin, että ulospäinauuntautunut, rento, mukava ja hymyilevä tyyppi saa huomiota. Jos on lisäksi kaunis/komea niin auttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Voisin itse koettaa vastata näin naisena miehiä koskien tosin. Tällainen mies saisi ehkä kenet tahansa miehistä kiinnostuneen, jopa varatunkin naisen:
-Miellyttävä ulkonäkö ja hyvä kunto, ei ylipainoa, symmetriset piirteet ja pituutta noin 180+ cm.
-Talous tasapainossa.
-Suhteellisen ehjä psyyke (ei pakkomielteitä, pahoja traumoja, psyyken häiriöitä).
-Empaattinen.
Kaikki ovat oikein hyviä asioita, paitsi tuo ensimmäinen. Siitä tulee mieleen, että mies on lipevä. Minä pidän asiallisista miehistä, en suupalteista enkä ekstroverteista.
Jos vain yksi selitys tai peruste pitäisi antaa, niin sanoisin, että hyvin onnekas onnistuu saamaan haluamansa henkilön. Itse olen ns. ikisinkku ja vaikka tiedostan, että itsessäni on taatusti jotain vikaa, niin erinomaisen turhauttavalta tuntuu kun en tiedota tai muutoin hahmota, mitä tai mikä minussa on sellaista. jona nimenomaisesti estäisi tai on jo estänyt minua saamasta kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n itsensä takia toivon, että tämä on vain trollausta. Olisi surullista, jos joku olisi noin kiinni jossain teini-iän ihastuksessaan, että murehtii sitä vielä vuosien (?) kuluttua. Mutta ap:
Mieti aikaa, kun olit ihastunut kyseiseen mieheen. Miksi et silloin kiinnostunut jostain muusta miehestä? Siksi, että sinulla oli voimakkaita tunteita kyseiseen professoriin; olit ihastunut, omasta mielestäsi ehkä jopa rakastunut, eikö totta?
Ja siinä on myös vastaus kysymykseesi. Kyseinen mies oli rakastunut toiseen. Hän ei tuntenut sinua kohtaan ihastusta, hänen tunteensa olivat toisaalla.
En tiedä, miten *rakastunut* hän siihen avopuolisoonsa oli. Ovat sittemmin eronneetkin.
T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Talous tasapainossa.
-Empaattinen.Kaikki ovat oikein hyviä asioita, paitsi tuo ensimmäinen. Siitä tulee mieleen, että mies on lipevä. Minä pidän asiallisista miehistä, en suupalteista enkä ekstroverteista.
Ok, itse olen aika asiallinen ja harkitsevainen, joten siksi pidän todella supliikkitaitoisista miehistä. Ihailen sitä ominaisuutta heissä.
Listaan lisäisin senkin, että en pidä siitä, jos miehellä on ollut paljon irtosuhteita tai lyhyitä seurusteluita eli sellaiset ovat pitkä miinus.
T. Kommentoimasi
Olen varattu nainen ja inhottaa ajatuskin siitä, että joku tulisi iskemään tietäen, että olen suhteessa. Jos joku yrittäisi väkisin tulla väliin niin alkaisin pitää ihmistä inhottavana, ihan sama mitä muita "hyviä" ominaisuuksia hänessä olisi. Rakastan kumppaniani ja olen hänen kanssaan parisuhteessa eli luvannut uskollisuutta.
Eli aloittaja: jos tietoisesti jahtaat varattua niin kyseisen varatun henkilön voi olla erittäin vaikea kunnioittaa sinua vaikka olisit millainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Talous tasapainossa.
-Empaattinen.Kaikki ovat oikein hyviä asioita, paitsi tuo ensimmäinen. Siitä tulee mieleen, että mies on lipevä. Minä pidän asiallisista miehistä, en suupalteista enkä ekstroverteista.
Mistä lähtien asiallisuus on ollut vastakohtana sosiaalisuudelle. Sanavalmiuskin huonoa? - Arvostatko siis enempi sitä, että mieheltä saa nyhtää jokaisen sanan. No joo tämä kommenttini on kärjistys mutta kohotin vain kulmakkarvojani luettuani kommenttisi.
Sellainen ihminen joka sattuu ihastumaan ihmiseen, joka on myös ihastunut häneen. Maailmassa ei ole yhtäkään ihmistä joka saisi kenet tahansa, joten aina vaatii tuuria että fiilikset kohtaavat. Eli tuurista se on enimmäkseen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole täysin yksilöllistä kuka kehenkin ihastuu.
Tässä voidaan ajatella yleisellä tasolla esim. siten, että millainen nuorehko nainen saa käytännössä kenet tahansa haluamansa ihmisen (myös varatun ja vaikkapa paljon itseään vanhemman) parisuhteeseen kanssaan? Mitä sen henkilön pitää tehdä ja millaiselta hänen tulee näyttää? Millaista sosiaalista ja aineellista pääomaa hänellä tulee olla?
Meillä meni niin että miehen uusi nainen oli häntä 2 vuotta vanhempi, mutta he opiskelivat samaa alaa. Nainen oli myös minua paljon lyhyempi, kun minä taas olin vain 2 cm miestäni lyhyempi.
Ihmissuhteet eivät ole verrannollisia hyödykkeiden vaihtamiseen, jossa vanha malli voidaan aina vaihtaa uuteen jos uuden ominaisuudet ovat "paremmat". Niin kauan kuin ap ei ymmärrä tätä, voi olla aikaa vaikeaa löytää tyydyttävää parisuhdetta.
Noin yleensäkään yhteensopivuus ei määräydy ulkoisten seikkojen perusteella, vaikka toki niilläkin on vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen varattu nainen ja inhottaa ajatuskin siitä, että joku tulisi iskemään tietäen, että olen suhteessa. Jos joku yrittäisi väkisin tulla väliin niin alkaisin pitää ihmistä inhottavana, ihan sama mitä muita "hyviä" ominaisuuksia hänessä olisi. Rakastan kumppaniani ja olen hänen kanssaan parisuhteessa eli luvannut uskollisuutta.
Eli aloittaja: jos tietoisesti jahtaat varattua niin kyseisen varatun henkilön voi olla erittäin vaikea kunnioittaa sinua vaikka olisit millainen.
Kyllähän varattuun kajoamisella saa aikaan ihan helvetinmoisen ja todella pitkään jopa loppuelämän kestävän sosiaalisen kriisin kaikille kolmelle osapuolelle. Eli täytyy olla todella ihastunut jos haluaa käydä läpi helvetin, jossa joudut hoivaamaan kumppanisi eron läpi, sietämän exää ja mahdollisesti parin yhteisiä lapsia sekä pariskunnan yhteisiä ystäviä jotka todennäköisesti inhoavat sinua koska pilasivat heidänkin turvallisia kuvioitaan. Nythän he joutuvat sukkuloimaan pariskunnan osapuolten välillä ja mahdollisesti valitsemaan puolensa.
Eli fiksuinta on tavoitella vapaana olevia.
Kumppani voi tarjota elintason nousua, statusta tai mahdollisuuksia ammatillisesti.