Hypokondrinen! Mitä sairastat tällä hetkellä?
Itselläni onneksi hiljainen kausi. Mutta mahassa tuntui kyllä päivällä oudolta...
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:12"]Onko teillä kaikilla diagnoosi hypokondriasta? Miten sitä hoidetaan?
[/quote]
Mulla ei ole diagnoosia siitäkään. Hirveästi vaan oireita ja pelkoja.
Mulla ei tietääkseni ole diagnoosia. Yliläälärin kanssa aivokasvaimesta jutellessani se sanoki, et niin että oireita tapaa tulla strräessaavissa elämäntilanteissa. Niin... Välillä oon miettinyt et ois helpompaa jos vain päättäis ettö tuli mitä tuli, en halua tietää/hoitoa. Ap
Ainahan sitä on jotain, mutta onneksi ollut jo pidemmän aikaa rauhallisempaa. Tosin kyllä niitä oikeita ja diagnosoituja vaivojakin löytyy, joten omaa kroppaa pitää kuunnella tarkasti.
Viime kuukausina on ollut kipua ja outoa tuntemusta vasemmalla puolella kylkikaaren alla, en ole uskaltautunut lääkäriin... Ehkä kannattaisi, en tiedä?
Nykyisin pelkään enemmänkin oman puolisoni terveyden puolesta kuin omani. Pelot liittyen omaan terveydentilaani ovatkin hälvenneet samalla kun ne ovat muuttaneet kohdettaan (koskemaan siis puolisoani). Välillä pelot ovat todella häiritseviä ja mieleen pulpahtelee ''pahimpia mahdollisia sairauksia'', kuten esimerkiksi syöpiä ja erityisesti ALSia. Välillä tuntuu että tulee hulluksi kun ei pääse pelosta ja mielikuvista eroon.
Järjellä ajateltuna tiedän, että pelot ovat tyhmiä ja turhia, mutta ne vain aina pulpahtavat mieleen ''varoittamatta''... On kyllä erikoista miten pelot aina koskevat jotain mahdollisimman kauheinta, tuskallisinta, lamaannuttavinta ja kivuliainta sairautta kun esimerkiksi jotain perusinfluenssaa ei osaa juuri lainkaan pelätä. Milloinhan näistä peloista pääsisi kokonaan eroon...
Uusin diagnoosini on diabetes, mutta mulla on toki myös rintasyöpä (löysin viime marraskuussa rinnastani kyhmyn, ihan saletisti siis syöpä ei tasan voi olla mitään muutakaan, mutten uskalla mennä lääkäriin, hahah...)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:49"]
Jotain neurologista sairautta, koska silmäi nykii säännöllisesti (elohiiri).
[/quote]
Mulla ollut samaa, epäilen aivokasvainta.
[/quote]
Mulla sama, ollut jo pari vuotta. Ja monta muuta sairautta siihen päälle. Alkaako teitä ikinä huvittamaan oma typeryys? Minua joskus, kun olen lyhyen ajan sisällä sairastunut moneen, harvinaiseenkin, tautiin.
Kaulasta juuri katkesi verisuoni, kun nojailin kädellä kaulaan ja siellä napsahti.
Itse olen kyllä ollut aika "terveenä" viimeaikoina muuten. Pahin tauti mihin olen sairastunut lienee rabies, onneksi siitä on jo aikaa kun siihen sairastuin ;).
Mutta mun mies on sairastanut ihosyöpää, joka on levinnyt ja kun sillä on pääkipeä tai muuten yhtäkkiä heikko olo, niin se johtuu siitä syövästä.
Eli sama juttu, kun jollakin muulla. Pelko on siirtynyt puolison sairastumisen pelkoon.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 01:15"]
Kaulasta juuri katkesi verisuoni, kun nojailin kädellä kaulaan ja siellä napsahti.
Itse olen kyllä ollut aika "terveenä" viimeaikoina muuten. Pahin tauti mihin olen sairastunut lienee rabies, onneksi siitä on jo aikaa kun siihen sairastuin ;).
Mutta mun mies on sairastanut ihosyöpää, joka on levinnyt ja kun sillä on pääkipeä tai muuten yhtäkkiä heikko olo, niin se johtuu siitä syövästä.
Eli sama juttu, kun jollakin muulla. Pelko on siirtynyt puolison sairastumisen pelkoon.
[/quote]
Onko joku muukin sairastunut rabiekseen :D Järki sanoi koko ajan että jos Suomessa olisi rabiestapaus, niin se olisi todennäköisesti itärajalla eikä täällä lännessä, mutta kun terve järki häviää pelolle.
Jonkinlainen luusyöpä jalassa (oikea jalka jomottanut nyt viikon putkeen), tai sit jalkaan levinnyt eturauhassyöpä, oon siis mies. Tosin jalan jomotus ja kipeys vois kans viitata ALSsiin, et sekin on ollut täs mieles hyvänä vaihtoehtona. Täl hetkellä pelkään et kuolen tähän syöpään tai sairauteen, mikä ikinä sit onkaan. Todennäköisesti mulla on myös aivokasvain, tänään jotenkin sattui vasen puoli päästä ja oon unohdellutkin asioita viime aikoina. On mulla myös paljon epäilyttäviä luomia joita tarkastelen päivittäin, voi tää siis myös olla jotain etäpesäkkeitä lähettänyt melanooma. Pelkään myös et sairastun pian skitsofreniaan tai johonkin mielenterveyssairauteen, ollut sellasia pelkotiloja ja mielentilojakin välillä et huhhuh. Sen lisäks pelottaa et mun vanhat OCD-oireet vaikuttaa olevan palaamassa yhä pahempina. Pelkään siis myös et pian sairastun jotenkin mielenterveydellisesti, se voi tosin ihan oikeestikkin olla mahdollista kun tarpeeks kauan näit asioit mietin ja jankkaan... Näit oireita riittää joka päivälle uusia, uusia kyhmyjä ympäri kehoa tai jotain muuta.
Kuulostaapa huvittavalta kun kirjotan nämä kaikki esille, mut tää on oikeesti aivan järkyttävää.. Toisaalta oon 99% varma, että tää kaikki on luulosairautta, mut sit tuntuu et jos en yhtään ajattele näit oireita tai eri sairauksia niin kuolen ainakin. Koko talvi meni hiljaisemmin ja oli ''parempi kausi'', mut nyt kesän tullen on saanut taas kaikki pelot vallan, tuntuu niinku tulisin hulluksi..
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 01:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 01:15"]
[/quote]
Onko joku muukin sairastunut rabiekseen :D Järki sanoi koko ajan että jos Suomessa olisi rabiestapaus, niin se olisi todennäköisesti itärajalla eikä täällä lännessä, mutta kun terve järki häviää pelolle.
[/quote]
Joo, täällä pohjoisessa (ei lähelläkään mitään rajoja) oli kans rabiesta joitakin vuosia sitten!, tai siis yks outo ulkokissa joka otti ja puri mua. Tottakai sillä oli rabies, oishan se nyt ihan epätodennäköistä, että se oli vain muuten vain vähän kajahtanut kattinen :D.
Kurkku on toispuoleisesti kipeä, joten minulla on varmaan kurkkupaise.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 01:33"]
Jonkinlainen luusyöpä jalassa (oikea jalka jomottanut nyt viikon putkeen), tai sit jalkaan levinnyt eturauhassyöpä, oon siis mies. Tosin jalan jomotus ja kipeys vois kans viitata ALSsiin, et sekin on ollut täs mieles hyvänä vaihtoehtona. Täl hetkellä pelkään et kuolen tähän syöpään tai sairauteen, mikä ikinä sit onkaan. Todennäköisesti mulla on myös aivokasvain, tänään jotenkin sattui vasen puoli päästä ja oon unohdellutkin asioita viime aikoina. On mulla myös paljon epäilyttäviä luomia joita tarkastelen päivittäin, voi tää siis myös olla jotain etäpesäkkeitä lähettänyt melanooma. Pelkään myös et sairastun pian skitsofreniaan tai johonkin mielenterveyssairauteen, ollut sellasia pelkotiloja ja mielentilojakin välillä et huhhuh. Sen lisäks pelottaa et mun vanhat OCD-oireet vaikuttaa olevan palaamassa yhä pahempina. Pelkään siis myös et pian sairastun jotenkin mielenterveydellisesti, se voi tosin ihan oikeestikkin olla mahdollista kun tarpeeks kauan näit asioit mietin ja jankkaan... Näit oireita riittää joka päivälle uusia, uusia kyhmyjä ympäri kehoa tai jotain muuta.
Kuulostaapa huvittavalta kun kirjotan nämä kaikki esille, mut tää on oikeesti aivan järkyttävää.. Toisaalta oon 99% varma, että tää kaikki on luulosairautta, mut sit tuntuu et jos en yhtään ajattele näit oireita tai eri sairauksia niin kuolen ainakin. Koko talvi meni hiljaisemmin ja oli ''parempi kausi'', mut nyt kesän tullen on saanut taas kaikki pelot vallan, tuntuu niinku tulisin hulluksi..
[/quote]
Tuo hulluksi tulemisen pelko on ainakin itsellä myös tullut tutuksi. Just se skitsofrenia!.
Mutta monella on käynyt näin, että ensin on ne fyysiset sairaudet ja sitten hoksaa, että hei mutta mähän voinkin tulla hulluksi!.
Pelot on kyllä järkyttäviä, sitä ei varmasti oikeasti tajua kukaan, kuka ei ole asiaa kokenut.
Onneksi välillä voi vähän itsellekkin naurahtaa. Ja hyvä kun tällätavalla joutuu oikeasti miettimään, kun rupeaa kirjaamaan mitä kaikkia sairastaa :)
(mulla on muuten tuo sama ajatus, että jos lakkaan ajattelemasta, niin sitten ainakin sairastun oikeasti.. jää joku tärkeä seikka huomaamatta tai jotakin..todella kuluttavaa)
Onko teillä kaikilla diagnoosi hypokondriasta? Miten sitä hoidetaan?