Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosissa olevat, hoi!

Vierailija
02.07.2015 |

Kuumat aallot, milloin ne aina teille tulevat? Minulla öisin ja on kyllä helvetillistä. Mistä te ikäsiskot olette saaneet helpotusta tähän vaivaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin vähentäminen, suihku aamuin ja illoin, välillä yölläkin.

Vierailija
2/3 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin tulevat ja lievempinä päivälläkin, mutta ei ne mitenkään helvetillisiä ole. Riittää kun aamulla käy suihkussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule hiki, mutta sellainen paha olo pariksi minuutiksi. En käytä mitään hoitoja niihin.

Olen kuullut että jos vähentää alkoholin ja kahvin juomista, lopettaa tupakoinnin, ja välttää voimakkaita mausteita ruoassa, niin jo siitä on apua.

Rauhoittuminen, stressin välttäminen ja rentoutustekniikat auttaa myös, esim. jooga-tyyppiset hengitysharjoitukset. Esim. kun aalto yllättää, ala kontrolloida hengitystäsi, hidasta sitä eli n. 5-7 kertaa minuutissa.

Jotkut syövät myös soijatuotteita.

Tietysti vältetään kuumaa ympäristöä, käytetään ilmavia vaatteita puuvilla yms. Liikunta yleensä helpottaa, mutta ei liian myöhään illalla.

Että saa hyvät unet yöllä pitää jättää ikkuna auki, lisäksi voi kokeilla silkkilakanoita ja yöpaitaa. Jotkut laittavat tynnyyn jääpussin, toisilla on sängyssä lämpöpullo (jossa tietysti kylmää vettää), jne.

Jotkut käyttävät lääkkeitä tai hormonikorvaushoitoa. Nämä lienevät tehokkaimmat avut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan