Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidiksi 30-, 35- ja 43-vuotiaana. Mitä haluaisit kysyä?

Vierailija
18.02.2022 |

Tyttö syntynyt 1995.

Tyttö syntynyt 2000.

Poika syntynyt 2008.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku keskustella? :)

Vierailija
2/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka surmasi Olof Palmen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka surmasi Olof Palmen?

En osaa yhtään sanoa. Mikä on sinun ajatuksesi?

Vierailija
4/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyttävää. Miksi olisi?

Vierailija
5/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla lapsilla sama isä?

Mikä sai hankkimaan iltatähden?

Miltä tuntuu ajatus, että olet yli 60-vuotias, kun poikasi muuttaa pois kotoa?

Vierailija
6/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten raskaudet sujuivat? Millaisia eroja raskauksissa oli?

Oliko raskaus nelikymppisenä kropalle fyysisesti vaikeampaa kuin nuorempana, esim. enemmän kolotuksia?

Syntyikö kaikki lapset terveinä, vai oliko komplikaatioita?

Vierailija
7/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kysyttävää. Miksi olisi?

Huvikseen tein vaan tämän aloituksen. Minulla on tänään vapaapäivä töistä, joten ois aikaa keskustella ihmisten kanssa ja en ole koskaan aikaisemmin tehnyt tälläistä aloitusta! Kenenkään ei ole toki pakko kysyä mitään

Vierailija
8/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niin vanhana? Lapset kuuluu tehdä 18-25 vuotiaana.

Vierailija
9/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikilla lapsilla sama isä?

Mikä sai hankkimaan iltatähden?

Miltä tuntuu ajatus, että olet yli 60-vuotias, kun poikasi muuttaa pois kotoa?

On sama isä ja mieheni on saman ikäinen kuin minä. Ajateltiin että 3 lasta on meille sopiva lukumäärä ja toki oli toiveissa että saataisiin tyttöjen lisäksi poika vielä. Kun poikani on 18, olen 61, ei se ajatuksena tunnu kauhealta, yritän pitää itseni nuorekkaana ja hyvässä kunnossa ja olen tuolloin kuitenkin vielä työelämässä, että en edes eläkeläinen.

Vierailija
10/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko raskaus nelikymppisenä kropalle fyysisesti vaikeampaa kuin nuorempana, esim. enemmän kolotuksia?

Kaikki lapseni ovat luojan kiitos terveitä ja tottakai raskaus oli kropalle rasittavampaa 42-vuotiaana kuin esimerkiksi 29-vuotiaana, sen huomasi aivan selvästi. Raskaudet sujuivat muuten helposti, mutta viimeisessä raskaudessa sain rasitteeksi raskausajan diabeteksen ja nuorempana minulla tätä ei ollut, joten luulen että korkeampi ikä vaikutti...

Haaveiletko itse iltatähdestä?

Vierailija
11/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä kukaan ei voi sanella toiselle missä iässä lapset kuuluu tehdä. Kukaan ei ole niin ylijumala. Esimerkiksi esikoiseni on saanut lapsensa 18 ja 21-vuotiaana, on loistava äiti ja on ollut yhdessä miehensä kanssa 16-vuotiaasta asti, mutta minä tapasin oman mieheni 25-vuotiaana ja sitä ennen halusin elää vapaata nuoruutta, opiskella, käydä töissä, juhlia ystävien kanssa joten itselläni ei ollut haaveena edes hankkia lapsia ennen 30v ikää! Ajattelin että kerkeää sitä myöhemminkin kun naiselle on luotu hyvää lisääntymisikää 45v asti

Vierailija
12/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset suhteet sisaruksilla on keskenään? Kiinnostaisi eniten isohkojen ikäerojen vuoksi etenkin nuorimman ja vanhimman lapsen osalta.

Koitko osaavasi nauttia lasten kanssa olemisesta saman verran tai enemmän nuorimman kanssa vai tuliko tunteita, ettei jaksaisi tiettyjä asioita enää alusta?

Vierailija
13/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut vanhana kaikki lapsesi.

Vierailija
14/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä kukaan ei voi sanella toiselle missä iässä lapset kuuluu tehdä. Kukaan ei ole niin ylijumala. Esimerkiksi esikoiseni on saanut lapsensa 18 ja 21-vuotiaana, on loistava äiti ja on ollut yhdessä miehensä kanssa 16-vuotiaasta asti, mutta minä tapasin oman mieheni 25-vuotiaana ja sitä ennen halusin elää vapaata nuoruutta, opiskella, käydä töissä, juhlia ystävien kanssa joten itselläni ei ollut haaveena edes hankkia lapsia ennen 30v ikää! Ajattelin että kerkeää sitä myöhemminkin kun naiselle on luotu hyvää lisääntymisikää 45v asti

Voiko esikoisesi halu perustaa oma perhe liittyä lapsuuteen? Usein liittyy ja omallakin kohdallani tahdoin perustaa perheen varhain osin tehdäkseni eroa lapsuuden perheeseeni. Pystyin laittamaan omat lapseni etusijalle eikä pikkusisaruksista huolehtimista odotettu enää minulta.

Vierailija
15/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapseni ovat luojan kiitos terveitä ja tottakai raskaus oli kropalle rasittavampaa 42-vuotiaana kuin esimerkiksi 29-vuotiaana, sen huomasi aivan selvästi. Raskaudet sujuivat muuten helposti, mutta viimeisessä raskaudessa sain rasitteeksi raskausajan diabeteksen ja nuorempana minulla tätä ei ollut, joten luulen että korkeampi ikä vaikutti...

En varsinaisesti, mutta olen miettinyt sitä, että jos kolmannen lapsen joskus pyöräyttää, tulen todennäköisesti olemaan siinä vaiheessa lähempänä neljääkymmentä. Sain esikoisen 31-vuotiaana ja nyt olen 32-vuotias kun toinen syntyy. Ikäeroa tulee olemaan vain 1v 4kk ja jo toinen raskaus on ollut sen verran hankalaa, että en tosiaankaan kolmatta ole pyöräyttämässä heti perään. Ehkä sitten, kun edelliset lapset on kouluikäisiä, mutta siinä vaiheessa olen tosiaan vähintään 38v, niin mietin jaksaako tuossa iässä sen enempää raskautta kuin vauva-arjen aloittamista uudelleenkaan. Niin, ja edes tuleeko ylipäänsä raskaaksi.

Kaksi lasta riittää toistaiseksi hyvin, mutta ei sitä tiedä, jos sitä jonain päivänä haluaisikin kolmannen niin vähän asioita etukäteen spekuloin.

Vierailija
16/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset suhteet sisaruksilla on keskenään? Kiinnostaisi eniten isohkojen ikäerojen vuoksi etenkin nuorimman ja vanhimman lapsen osalta.

Koitko osaavasi nauttia lasten kanssa olemisesta saman verran tai enemmän nuorimman kanssa vai tuliko tunteita, ettei jaksaisi tiettyjä asioita enää alusta?

Tytöt etenkin ovat läheisiä keskenään, nyt aikuisiälläkin, mutta esikoiseni on enemmän luonteeltaan huimapää, mutta kuitenkin kiltti ja todella voimakastahtoinen. Toinen lapseni on myös kiltti, hiljaisempi ja ujompi kuin esikoinen mutta hänelläkin riittää tahdonvoimaa, kunnianhimoinen ja enemmän on kiinnostanut opiskelu kuin esikoistani. Molemmat tytöt liikunnallisia. Poikani on hurmuri, enemmän ehkä vapaudenkaipuinen kuin tytöt mutta hyväntahtoinen hänkin. Esikoinen rakasti tulla 13-vuotiaana isosiskoksi vielä kerran, päätti että haluaa olla todella hyvä isosisko ja on erittäin huolehtivainen, puolustava pikkuveljeään kohtaan ja auttoi minua vauvan hoidossa. Häntä harvemmin haittasi vauvan itku ym, osasi suhtautua siihen tosi kypsästi ikäänsä nähden ja olin tosi ylpeä tytöstäni! Ihmettelin jopa asiaa

Toki joskus oli tunteita ettei jaksaisi samoja asioita enää alusta ja minusta nekin on inhimillisiä tunteita, ihmisiä tässä vaan ollaan ja myös negatiiviset tunteet on sallittu. Suosittelen ihmisille kuitenkin isompia ikäeroja lasten kanssa jos haluaa useamman lapsen hankkia, helpompaa kun vanhemmat lapset jo enemmän itsenäisiä

Vierailija
17/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat kommenttisi? Jos ei tiedä kannattaa olla mielummin hiljaa, kuin aukoa päätään.

Naisten ikä ensimmäisen lapsen syntyessä oli keskimäärin 29,7 vuotta, kun kaikkien synnyttäjien keski-ikä oli 31,3 vuotta. Yleisimmin äiti oli 30–34-vuotias lapsen syntyessä. Yli 44-vuotiaille äideille syntyi yhteensä 147 lasta.

Vierailija
18/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko esikoisesi halu perustaa oma perhe liittyä lapsuuteen? Usein liittyy ja omallakin kohdallani tahdoin perustaa perheen varhain osin tehdäkseni eroa lapsuuden perheeseeni. Pystyin laittamaan omat lapseni etusijalle eikä pikkusisaruksista huolehtimista odotettu enää minulta.

Uskon että se liittyy ihan hänen omaan luonteeseensa, ihmiset haluaa eri asioita ja hänellä ja miehellään oli toiveena tulla nuorena vanhemmiksi. Esikoiseni on luonteeltaan myös äidillinen joten en ihmettele hänen päätöstään perustaa perhe nuorena. Meillä on kuitenkin ollut vaan 3 lasta, joka on hyvin tavallinen lapsiluku suomalaisissa perheissä, eikä mitenkään sellainen etten jaksaisi perhettä tällä lapsiluvulla pyörittää, ehkä tilanne olisi toinen jos minulla olisi 10 lasta mutta silloinkaan en sysäisi lastenhoito vastuuta vanhemmille lapsille, vaan minä ja mieheni järjestettäisiin lastenhoito muuten jos ei itse jaksettaisi huolehtia.. Ei vanhempien lasten kuulu kasvattaa ja huolehtia pikkusisaruksistaan, voi vahtia ehkä kauppareissun ajan joskus, mutta siinä se

Vierailija
19/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat kommenttisi? Jos ei tiedä kannattaa olla mielummin hiljaa, kuin aukoa päätään.

Naisten ikä ensimmäisen lapsen syntyessä oli keskimäärin 29,7 vuotta, kun kaikkien synnyttäjien keski-ikä oli 31,3 vuotta. Yleisimmin äiti oli 30–34-vuotias lapsen syntyessä. Yli 44-vuotiaille äideille syntyi yhteensä 147 lasta.

Mua kiinnostaisi kyllä missäpäin suomea naisten kuuluu saada lapsensa 18-25-vuotiaana. Itse olen saanut lapset siinä iässä viime vuosikymmenellä enkä tunne ainuttakaan ikäistäni samassa tilanteessa. Tunnen itseni lähes tulkoon yhdeksi lapsista esim. vanhempainilloissa... iltatähdestä haaveilin jo vähän siinä toivossa, että pääsisin paremmin mukaan sellaiseen lapsiperheiden yhteisöllisyyteen, mutta ihan ok on sopeuduttu nyt uuteen naapurustoon, missä paljon lapsiperheitä. Aina ei ole mennyt yhtä täydellisesti kuin kuvittelin, mutta aika loistavasti kuitenkin. Koen lopulta olevani sen verran vajavainen äitinä, että tahdon keskittyä olemassa oleviin lapsiimme ja heidän kasvattamiseensa parhaan kykyni mukaan. En luultavasti selviäisi kunnialla teinien kasvatuksesta samalla vauvan tai taaperon kanssa. Iltatähti jää meiltä tekemättä, mutta pätevämmät tehköön. Perhe-elämä lienee mukavampaa ja vähemmän yksinäistä kun sen ajoittaa samoihin aikoihin oman ikäluokkansa kanssa ja ajattelin lapsillemmekin sen kertoa, mutta samalla muistettava, että elämää on mahdotonta ennalta käsikirjoittaa ja on meilläkin niin ihanat lapset, etten vaihtaisi mihinkään. Vanhempien ikä on lopulta melko pieni tekijä kokonaisuudessa.

Vierailija
20/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti, mutta olen miettinyt sitä, että jos kolmannen lapsen joskus pyöräyttää, tulen todennäköisesti olemaan siinä vaiheessa lähempänä neljääkymmentä. Sain esikoisen 31-vuotiaana ja nyt olen 32-vuotias kun toinen syntyy. Ikäeroa tulee olemaan vain 1v 4kk ja jo toinen raskaus on ollut sen verran hankalaa, että en tosiaankaan kolmatta ole pyöräyttämässä heti perään. Ehkä sitten, kun edelliset lapset on kouluikäisiä, mutta siinä vaiheessa olen tosiaan vähintään 38v, niin mietin jaksaako tuossa iässä sen enempää raskautta kuin vauva-arjen aloittamista uudelleenkaan. Niin, ja edes tuleeko ylipäänsä raskaaksi.

Kaksi lasta riittää toistaiseksi hyvin, mutta ei sitä tiedä, jos sitä jonain päivänä haluaisikin kolmannen niin vähän asioita etukäteen spekuloin.

Onnea synnytykseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä