Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautuisit, jos 19-vuotias poikasi/tyttäresi aikoisi

Vierailija
02.07.2015 |

tehdä sukupuolenvaihdos leikkauksen? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan surullinen ja vähän huolestunut. Olen nimittäin nähnyt jokusen näitä tapauksia ja yleensä ne eivät ole johtaneet onnelliseen elämään. Yksi työn kautta tuttu sukupuolen vaihtaja jopa teki itsemurhan, kun ei sukupuolen vaihtaminenkaan vienyt ahdistusta pois ja lisäksi tuli ihmisten pilkka. 

Mutta samalla ymmärtäisin kyllä senkin että en minä voi sille mitään jos täysi-ikäinen päättää niin tehdä, joten turha motkottaa ja vaikeuttaa asiaa entisestään. Pakkohan siinä prosessissa olisi vain tukea.

Vierailija
2/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaisin psykiatrille tutkimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä paljon olisi vaihtoehtoa, sillä 19-vuotias on oikeustoimikelpoinen ja päättää itse mitä tekee. Yrittäisin tukea.

Vierailija
4/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:13"]Hommaisin psykiatrille tutkimuksiin.
[/quote]

Kyllä siinä prosessin edetessä asianomainen joutuu käymään kallonkutistajan juttusilla..

Vierailija
5/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:13"]

Hommaisin psykiatrille tutkimuksiin.

[/quote]

Psykiatrilla käyminen kuuluu osana hoitoja jokatapauksessa.

Vierailija
6/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa transut oli lähes poikkeuksetta hyvin pahasti häiriintyneitä. Niitä tuli karttaa kuin ruttoa. Kaikki varoittelivat niistä.

Vierailija
7/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolenkorjausleikkaus*

Vierailija
8/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika niin (isänä) olisin mielissäni, koska hän tulisi naisena pääsemään niin paljon helpommalla kuin isäukkonsa. Kehottaisin häntä kuitenkin miettimään toisenkin kerran jos olisi minun mitoissani (190 cm)... silloin ei naisenakaan niin hääviä olisi. 

Vierailija
9/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:17"]

Jos poika niin (isänä) olisin mielissäni, koska hän tulisi naisena pääsemään niin paljon helpommalla kuin isäukkonsa. Kehottaisin häntä kuitenkin miettimään toisenkin kerran jos olisi minun mitoissani (190 cm)... silloin ei naisenakaan niin hääviä olisi. 

[/quote]

Kysyn vaan uteliaisuudesta, että miten naisena sinun mielestäsi pääsee helpommalla?

Vierailija
10/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikös Marja-Sisko Aalto ole tuon mittainen?

Vierailija
11/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä hämmästynyt kun ei mitään viitteitä ole.

Vierailija
12/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tokkopa sinunkaan elosi niin rankkaa on. Vaikket pillua saisikaan, mitä en kyllä usko, ni sulle ei sentään miehet vittuile. Kokeilepa 165cm miehen elämää. 

Vierailija
13/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todellakin täytenä tukena. Ahdistus on transsukupuolisilla jo varmasti moninkertainen verrattuna muihin ikäisiinsä, kiitos yhteiskunnan ja ihmisten. Jos siltä tuntuu, että on syntynyt väärään sukupuoleen, niin siitä vaan korjaamaan. Onnellisuus on se mikä minulle merkkaa, siis, että lapseni on onnellinen. Silloin on vika, jos ei koe kuuluvansa siihen sukupuoleen mihin on syntynyt, ja se täytyy korjata.

Vierailija
14/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:19"]

[/quote]

Kysyn vaan uteliaisuudesta, että miten naisena sinun mielestäsi pääsee helpommalla?

[/quote]

Saa helpommin miehiä kuin miehenä naisia ja saa muutenkin olla sellainen kuin on. 

Vierailija
15/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:27"]

Olisin todellakin täytenä tukena. Ahdistus on transsukupuolisilla jo varmasti moninkertainen verrattuna muihin ikäisiinsä, kiitos yhteiskunnan ja ihmisten. Jos siltä tuntuu, että on syntynyt väärään sukupuoleen, niin siitä vaan korjaamaan. Onnellisuus on se mikä minulle merkkaa, siis, että lapseni on onnellinen. Silloin on vika, jos ei koe kuuluvansa siihen sukupuoleen mihin on syntynyt, ja se täytyy korjata.

[/quote]

Täytyykö? Itse koin lapsesta asti olevani väärän sukupuolen ruumiissa, ja minua jotenkin jopa inhotti tytön ruumis ja se mitä tytöltä odotettiin. Niihin aikoihin kun itse kasvoin ei kuitenkaan tämmöisistä sukupuolenvaihdoksista puhuttu eikä niitä tehty, joten jouduin elämään sen faktan kanssa että naisen kehossa nyt tämä elämä pitää viettää. Ja ihan onnellinen elämä siitä on tullut näinkin, nykyisin tuntuu ettei ruumiin sukupuoli ole kovin olennainen osa identiteettiäni ollenkaan. Olisin sama minä jos huomenna heräisin miehenä, ja sama olen ydinolemukseltani naisenakin.

Vierailija
16/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa olisi jos en aikaisemmin olisi huomannut että tyttö/poika ei ole ihan tavallinen. Lapseni ystävä hyvä on ystävä on käynyt läpi sukupuolenkorjausleikkauksen ja yksikään joka tämän ystävän on lapsuudesta asti tuntenut ei yllättynyt, sama ihana ihminen hän on kuin ennenkin ja kaiken lisäksi onnellisessa parisuhteessa.

Vierailija
17/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:27"]

[/quote]

Täytyykö? Itse koin lapsesta asti olevani väärän sukupuolen ruumiissa, ja minua jotenkin jopa inhotti tytön ruumis ja se mitä tytöltä odotettiin. Niihin aikoihin kun itse kasvoin ei kuitenkaan tämmöisistä sukupuolenvaihdoksista puhuttu eikä niitä tehty, joten jouduin elämään sen faktan kanssa että naisen kehossa nyt tämä elämä pitää viettää. Ja ihan onnellinen elämä siitä on tullut näinkin, nykyisin tuntuu ettei ruumiin sukupuoli ole kovin olennainen osa identiteettiäni ollenkaan. Olisin sama minä jos huomenna heräisin miehenä, ja sama olen ydinolemukseltani naisenakin.

[/quote]

Ikävää, että sinulle kävi noin. Totta kai ydinolemus olisi sama, mutta ihminen turtuu elämään, ihmiset on melkoista selviytyjälajia. Monet homotkin elivät suhteessa ennen vanhaan naisen kanssa, mutta ei se onnellista ole, jos sisimmissään onkin oikeasti jollain tavalla erilainen/toinen. Jos oma lapseni olisi trans niin tajuaisin sen erittäin hyvin, että hänestä ei voi koskaan tulla OIKEASTI kokonaista ja onnellista jos hän ei saa olla mitä haluaa.

Vierailija
18/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:36"]

Outoa olisi jos en aikaisemmin olisi huomannut että tyttö/poika ei ole ihan tavallinen. Lapseni ystävä hyvä on ystävä on käynyt läpi sukupuolenkorjausleikkauksen ja yksikään joka tämän ystävän on lapsuudesta asti tuntenut ei yllättynyt, sama ihana ihminen hän on kuin ennenkin ja kaiken lisäksi onnellisessa parisuhteessa.

[/quote]

Puhuminen ja kirjoittaminen yhtä aikaa ja vielä eri asiasta, ei ole alaani. Eli lapseni hyvä ystävä on käynyt...

Vierailija
19/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Taisi alkaa naiseksi? Se on kyllä jumalauta kun miehestäkin tehty nainen miehen löytää! Joskus oli Ylen sivuilla juttu jostain tällaisesta entisestä miehestä, joka oli nykyään nainen ja tadaa miesystävähän sillä oli! Vaikkei ollut kovin kaunis, luvalla sanoen :D

Vierailija
20/28 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:41"]

[/quote]

Taisi alkaa naiseksi? Se on kyllä jumalauta kun miehestäkin tehty nainen miehen löytää! Joskus oli Ylen sivuilla juttu jostain tällaisesta entisestä miehestä, joka oli nykyään nainen ja tadaa miesystävähän sillä oli! Vaikkei ollut kovin kaunis, luvalla sanoen :D

[/quote]

Etkö lukenut eilistä Ylen juttua? Miehiä on helppo miellyttää ihan tutkitusti.