Ulkokoiran omistajat, onko tämä ok?
Naapurin koira (asutaan omakotitaloalueella) on päivät yksin häkissään ja haukkuu kaiken aikaa. Kun isäntä tai emäntä tulee töistä kotiin, rauhoittuu jonkin verran.
Mieheni mielestä tämä on vaan nyt kestettävä, koska ei häiritse öisin.
Olen itse kotona suuren osan päivästä ja asia häiritsee aika lailla. Olen kyllä kerran omistajille asiasta sanonut, ei vaikutusta.
Kommentit (3)
Juu, tuttua on monotoninen tylsyyshaukunta.
Mutta hei! Muuta omakotitaloon jos et kestä elämisen ääniä!
..... Eiku hetkonen, mites tämä menikään. Juu, tosiaan, kerrostalossa tuohon on sentään jotain työkaluja puuttua, mutta omakotialueella ei. Jos et kestä elämisen ääniä, asu kerrostalossa.
Kotirauha kuuluu myös omakotitaloihin, tee suoraan netissä paikkakuntasi esylle ilmoitus johon laitat ajat milloin koira haukkuu, onko haukkuminen jatkuvaa, käytetäänkö sitä lenkillä, onko virikkeitä, häkissä koppia/kopissa lämmitys, minkä kokoinen häkki on jne. Käyvät tarkastamassa asian ja antavat ohjeita. Eivät kerro kuka ilmoitti. Suosittelen samaa muillekin.. Koiran haukkuminen kantaa n puoli kilometriä ympäriinsä!!!!
Jollain lailla se tarhassaolo (jos siis tilaa ettei nyt ihan pieni häkki) on OK jonkun 8h. Turhautunut on kun haukkuu. Iltaisin pitäisi ainakin touhuta ja viedä tosi paljon lenkille jos päivät on yksin.