Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävyyssuhde erityisherkän ihmisen kanssa on todella haastavaa

Vierailija
02.07.2015 |

Minulla oli ystävä, josta pidin. Mutta joka toisinaan kohteli minua huonosti; teki ohareita ja perui sovittuja asioita viime tingassa, ihan vaan kun ei huvittanut. Katsoin aika paljon ohitse näitä ohareita ja myöhästymisiä, mutta kerran sopivassa mielentilassa vaan räjähdin hänelle. Että voisiko yrittää vähän enemmän ottaa huomioon muut. Myöhemmin tosin pyysin anteeksi voimakasta reaktiota ja sanoin että olin niin väsynyt ja oharit harmittivat. Olin odottanut irtiottoa arjesta pitkään.

Tämän palautteen jälkeen henkilö ei halunnut enää olla kanssani tekemisissä. Olen todella surullinen. Tavallaan vihainen itselleni kun pilasin ystävyytemme. Sanoin, että olen minäkin tollo monessa asiassa, että sujut ollaan. Ei auttanut jälkikäteem. olen miettinyt, että onkohan tämä ystäväni erityisherkkä ihminen? Millaista ystävyyssuhteiden ylläpito on tässä tapauksessa muilla?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:31"]Välillä tuntuu, että tuntemillani erityisherkillä (itsensä diagnosoineet) ei kyllä riitä sitä tunneherkkyyttä muuta kuin itsensä suhteen.
[/quote]

Niinpä. Mun yks Facebook-kaveri huutelee koko ajan omasta erityisherkkyydestään mutta on oikeasti ilkeimpiä ihmisiä kenet tunnen. Sosiaaliset taidot nolla, eli möläyttelee kaikenlaisia törkeyksiä kanssaihmisistä ja sitten suuttuu jos joku hänelle loukkaantuu. Pettänyt kaikkia poikaystäviään systemaattisesti ja aina se kuitenkin on hänen mielestään jonkun muun vika, ei koskaan tämän herkän. On tosi kateellinen ja mustasukkainen, riidoissa kaikkien kanssa, vain Facebookissa elää omassa kuplassaan jossa kaikki kaverit on jotain puolituttuja jotka asuu kaukana eikä oikeasti tunne häntä.

En tietysti tiedä paljoakaan erityisherkistä, mutta jos tällaiset piirteet on tyypillisiä heille, niin ihmettelen suuresti.

Vierailija
22/23 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 21:34"]

Minulla oli ystävä, josta pidin. Mutta joka toisinaan kohteli minua huonosti; teki ohareita ja perui sovittuja asioita viime tingassa, ihan vaan kun ei huvittanut. Katsoin aika paljon ohitse näitä ohareita ja myöhästymisiä, mutta kerran sopivassa mielentilassa vaan räjähdin hänelle. Että voisiko yrittää vähän enemmän ottaa huomioon muut. Myöhemmin tosin pyysin anteeksi voimakasta reaktiota ja sanoin että olin niin väsynyt ja oharit harmittivat. Olin odottanut irtiottoa arjesta pitkään. Tämän palautteen jälkeen henkilö ei halunnut enää olla kanssani tekemisissä. Olen todella surullinen. Tavallaan vihainen itselleni kun pilasin ystävyytemme. Sanoin, että olen minäkin tollo monessa asiassa, että sujut ollaan. Ei auttanut jälkikäteem. olen miettinyt, että onkohan tämä ystäväni erityisherkkä ihminen? Millaista ystävyyssuhteiden ylläpito on tässä tapauksessa muilla?

[/quote]

No aika mahdotonta varmaan ystävyys tuollaisen henkilön kanssa. Olen itsekin kerran joutunut perumaan tapaamisen aika nopealla aikataululla kaverin kanssa henkilökohtaisista syistä ja toisella kerralla tein vahingossa oharit, nukahdin eikä puhelimeni herättänyt, olin väsynyt kun en ollut saanut nukuttua moneen päivään kunnolla. Se harmitti kyllä ja olisin ansainnut aika tylytyksen mielestäni kaveriltani, hän suhtautui kuitenkin hyvin eikä ottanut nokkiinsa, vaikka minua kyllä hävetti ja tuntui ikävälle. Mielestäni on ihan oikeutettua pahoittaa tuollaisesta mielensä mutta toisaalta pitää joskus ymmärtää jos joutuukin jostain syystä perumaan. Ei tuollaista käytöstä kyllä mitenkään usein varmaan kukaan katsoisi, toistuvana todella epäreilua. En tiedä mitä erityisherkkyys tarkoittaa, mutta ei kai mikään oikeuta huonoihin tapoihin ja sitten vielä katkaisemaan välit jos toinen läksyttää ihan aiheesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän