Viikkoja kestävä kuukautisvuoto 50 v naisella
Onko normaalia 50 v naisella jonka kuukautiset pyörineet normaalisti, että yhtäkkiä vuoto kestää pari viikkoa, sitten muutaman päivän tauko ja taas vuotaa runsaasti.
Vain vaihdevuosiin liittyvää?
Kommentit (83)
Itse olen siinä iässä ja ihmettelin, kun viimeksi oli parin viikon vuoto.
Mulla tuli ensin kuukautiset parin viikon välein ja sen jälkeen kerrat harvenivat ja lopulta loppuivat 50-vuotiaana, mutta ei ne koskaan kestänyt kahta viikkoa putkeen missään vaihetta vaihdevuosia.
Sanoisin, että käy gynellä. Voi olla vaihdevuodet, mutta voi myös olla joku kasvain.
Jepp vaihdevuodet painaa päälle 🤗
Limakalvot alakerrassa paksuuntuu
Mulla oli sama vika ja kauuuuan; sain sillä veriarvot polviin.
Menin gynekologille sain hormoonikierukan Mirenan ; siitä se uusi elämä alkoi❤️
Keltarauhashormooni se siellä taitaa köhiä viimeisiään. Mäneppä kynelle.
Monella tullut koronarokotteesta näitä ongelmia? Otitko koronarokotteet vasta?
Kyllä menopaussin alkaessa oli aika rankkoja vuotoja, en muista kestivätkö tavallista pitempään. Oli se helpotus, kun lopulta loppuivat kokonaan.
Ei mulla ainakaan vuotopäivien kesto pidentynyt yhtään vaan kiertojen välipäivät lyhenivät ja pitenivät milloin mitenkin.
Kai pitää lääkärille mennä.
Juurikaan vaihdevuosioireita ei ole ollut. Ehkä jonkinlaista väsymystä ainoastaan pari vuotta.
Ehkä olen päässyt vähällä. Tähän asti ainakin.
Ap
Ensin olivat kaksi viikkoa myöhässä. Sitten kaks viikkoa vuotoa, jonka jälkeen muutaman päivän taukoja nyt tänään taas runsas vuoto.
Ap
Vaikka tuo on ihn tavallista ja eroon pääsee kierrukalla, kannattaa käydä gynekologilla, ettei ole mitään vakavampaa. On myös vakavia sairauksia, jotka oireilevat samalla tavalla.
Oireet saattaa johtua myoomista ja polyypeista, joten kannattaa tsekata gynellä.
No mulla kesti tuossa 2 kuukautta. Lopulta menin gynelle, sain keltarauhashormoonitabletit. Hormonituotatanto tosiaan on todennut että ei tässä ole lasta tulossa, lopetetaan koko touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tuo on ihn tavallista ja eroon pääsee kierrukalla, kannattaa käydä gynekologilla, ettei ole mitään vakavampaa. On myös vakavia sairauksia, jotka oireilevat samalla tavalla.
Onko muuta vaihtoehtoa kuin kierukka?
Itselläni on jo toinen kierukka putkeen, mutta kuulun niihin "onnellisiin", joilla kuukautisvuotoa joka kuukausi. Ystäväpiirissäni ei yhdelläkään kierukan käyttäjistä vuotoa ole.
Täytin just 49 v ja nyt on alkanut kuukautiset olemaan ihan sekaisin, ensin vuodan 2-2,5 viikkoa ja sitten voi jäädä yhdet välistä jne. En sitten tiedä onko kyse siitä, että kierukka olisi pian vaihdettava vai alkaako muutoksia tulemaan vaihdevuosista .......
En kaipaa kommentteja koronarokotteista.
Hörhöt voi siirtyä toiseen ketjuun, kiitos.
Ap
Liittynee vaihtareihin. Itse en käynyt gynellä. Se meni itsekseen ohi kuten muutkin oireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa kommentteja koronarokotteista.
Hörhöt voi siirtyä toiseen ketjuun, kiitos.
Ap
Miten niin hörhöilyä?
Eiköhän tässä tapauksessa ikä ole luonnollisin selitys.
Ap
Muistakaa että täällä on miehiäkin