Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaille muutamaksi kuukaudeksi, miten??

Vierailija
02.07.2015 |

Nyt tarvitsisin kipeästi vinkkejä mikä olisi järkevä tapa viettää ulkomailla muutama kuukausi keräämässä itseään ja miettimässä omia tavoitteitaan. Olen yliopisto-opiskelija ja jumissa opintojeni kanssa. Olen suorittanut kandidaatintutkinnon aineesta, josta en halua maisteriksi valmistua. Olen kahteen otteesee yrittäny vaihtaa pääainetta, mutta jäänyt rannalle. Toisin sanoen olen jumissa enkä tunnu pääsevän eteenpäin.Olen täysin kyllästynyt tilanteeseeni ja tuntuu että tarvitsen etäisyyttä asioihin, jotta voin miettiä mitä todella tahdon ja kerätä voimia mahdollisiin tulevan kevään pääsykokeisiin.

Mikä olisi hyödyllinen keino 26-vuotiaalle lähteä ulkomaille kartuttamaan kokemuksia? Haluaisin mielellään myös ansaita edes jonkun verran rahaa eli ihan millään au pairin taskurahoilla en ehkä lähtisi. Työharjoittelu on yksi vaihtoehto, mutta alallani on ehkä haastavaa löytää järkevää paikkaa. Pidän kuitenkin silmät auki. Mitä muita vaihtoehtoja suosittelisitte?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa?

Vierailija
2/14 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ausseihi tai uuteen Seelanti keräämään banaaneja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sudaniin tekemään lapsia

Vierailija
4/14 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:08"]

Sudaniin tekemään lapsia

[/quote]

Taidan jättää välistä, kiitos vaan.

Vierailija
5/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
6/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Serkkuni lähti Hollantiin ja sitä kautta kierteli Euroopassa, lopuksi oleili Barcelonassa pari kuukautta ja palasi Suomeen oman alansa töihin. Hän ei tainut tehdä reissullaan sinänsä töitä, vaan eli säästöillä. Muihin Suomalaisiin hän tutustui ja varmaan tuollein suhteilla niitä hanttihommia sieltä saakin.

Mutta ainakin kannattaa pysyä Euroopassa matkustamisen helppouden takia.

Vierailija
7/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nuorten työlupa Australiaan? Avustustöihin ulkomaille? Opiskeluvaihto tai työharjoittelu ovat ilmeisesti pois laskuista?

Onko säästöjä?

Vierailija
8/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin ihan varaton, joten pakko olisi mennä tekemään jotain mistä edes vähän saisi rahaakin... ap

Vierailija
9/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pairiksi voisit lähteä jos pidät lapsista. tosin siinä on virallinen yläikäraja 25, mutta jos etsit perheen  itsenäisesti esim. www.au-pair-world.com palvelun avulla ja menet eu-maahan, ei ikäsi ole este. 

Vierailija
10/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

... 10 lisää: omat au peirimme ovat olleet etsineet täältä ilta-hüja viikonlopputöitä, joten taskirahw ei ole ollut ainoa tulonlähde. se unohtui tuosta edellisestä viestistä. ja asumme keski-Euroopassa.

Vierailija
11/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:27"]Se nuorten työlupa Australiaan? Avustustöihin ulkomaille? Opiskeluvaihto tai työharjoittelu ovat ilmeisesti pois laskuista?

Onko säästöjä?
[/quote]

Työharjoittelu olisi hyvä, mutta en tosissaan uskalla laskea sen varaan, koska järkevien paikkojen löytäminen ei ole alallani helppoa. Joten tarvitsen plan b:n. Opiskelijavaihto voisi muuten tulla kyseeseen, mutta haluaisin lähteä jo syksyn aikana, eikä enää tässä vaiheessa onnistu hakeminen. Lisäksi mieluiten en käyttäisi opintotukiani reissun aikana, ovat turhan vähissä... -ap

Vierailija
12/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vaikeeta saada työtä

Vierailija
13/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:30"]Au pairiksi voisit lähteä jos pidät lapsista. tosin siinä on virallinen yläikäraja 25, mutta jos etsit perheen  itsenäisesti esim. www.au-pair-world.com palvelun avulla ja menet eu-maahan, ei ikäsi ole este. 
[/quote]

Muuten ehkä harkitsisin tätä, mutta olen aiemmin ollut vuoden verran au pairina Espanjassa, joten en ehkä enää lähtisi. Enkä tiedä pystyisinkö elämään enää muiden nurkissa. Muutenkin sitä ehkä tässä iässä kaipaisi jotain "aikuisempaa". Ehkä jos aiemmin en olisi ollut, voisin kokemuksen kannalta lähteäkin.

Vierailija
14/14 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wwoofing? Couchsurfing? Olen itse ollut Perussa ja Chilessä woofauksella pari kuukautta. Asut ilmaiseksi työpanostasi vastaan farmilla, saat syötävän ja katon pään päälle, työtä oli 5-7h päivässä. Meillä oli myös hedelmäviiniä työn puolessta. ;) Mahtavaa oli. Seuraavaksi haluaisin Israeliin kibbutsiin ja Afrikan reppureissulle.

Aasiassa kahen kuukauden reppureisuulla meni pihist eläen noin 600€ (tarvitset myös lennot sinne). Kävin Intiassa, Nepalissa, Thaikuissa ja Bangladeshissä. Ei ongelmia vaikka olen pienikokoinen 160cm blondi nainen. Toivottavasti löydät oman tapasi!